Η 3η γενιά της Χ1, του νέου SUV της BMW, με κίνηση εμπρός ή 4×4, παρουσιάστηκε επί ελληνικού εδάφους στον Τύπο…
Είναι μεγαλύτερη από το απερχόμενο μοντέλο με περισσότερους εσωτερικούς χώρους, φθάνει τα 4,50 μ., πολύ κοντά στην πρώτη Χ3 (4,56 μ.). Είναι διαθέσιμη με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, με ήπιο ή κανονικό υβριδικό σύστημα και φόρτιση plug-in.
Από τον Νοέμβριο θα είναι διαθέσιμες οι δυο 2λιτρες υβριδικές εκδόσεις plug-in και η αμιγώς ηλεκτροκίνητη iX1 xDrive 30, με αυτονομία 413-438 χλμ. Το στάνταρ κιβώτιο ταχυτήτων στις εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες είναι 7τάχυτο αυτοματοποιημένο, δύο συμπλεκτών.
Η αγορά στην οποία έρχεται η νέα BMW X1 είναι ιδιαίτερα απαιτητική και έχει να αντιμετωπίσει τα Mercedes GLA/GLB, το Volvo XC40, το Jaguar E-Pace, το Jeep Compass, το Audi Q3 και το Citroen C5 Aircross.
Η εμπορική της διάθεση αρχίζει επίσημα τον Οκτώβριο. Επειδή, όμως, ο κορονοϊός και ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας έχουν ανατρέψει πολλά στον χώρο του αυτοκινήτου, το επίσημο δίκτυο πωλήσεων ενημερώνει ότι ο χρόνος παράδοσης, αναλόγως έκδοσης και μοντέλου, μπορεί να φθάσει μέχρι και 6 μήνες από την στιγμή της παραγγελίας!
Από αισθητικής πλευράς, η νέα Χ1 ακολουθεί λίγο-πολύ το βασικό μοτίβο του απερχόμενου μοντέλου, ιδίως στο πλάϊ, αλλά εμπρός έχει πολύ πιο εκφραστικό και επιβλητικό –μέχρι και επιθετικό- χαρακτήρα.
Το κάθετο εμπρός τμήμα με τους αεραγωγούς της νέας X1, ενισχύει την παρουσία της η οποία συμπληρώνεται με τους λεπτούς προβολείς led, τη μεγάλη τετραγωνισμένη μάσκα με τα χαρακτηριστικά νεφρά, σήμα κατατεθέν της BMW και τις γραμμές σχήματος X.
Όπως ήδη αναφέραμε, οι διατάσεις της νέας X1 έχουν αυξηθεί αισθητά: το μήκος της είναι 4,5 μ. (+5,3 εκ.), το πλάτος της 1,845 μ. (+2,4 εκ.) , το ύψος της 1,642 μ. (+6 εκ.) και το μεταξόνιο 2,692 μ. (+22,9εκ.).
Στο εσωτερικό, τα κύρια χαρακτηριστικά στην ολική επανασχεδίαση της καμπίνας είναι ο πιο λεπτός πίνακας οργάνων (BMW Curved Display), το «αιωρούμενο» υποβραχιόνιο με το ενσωματωμένο πάνελ ελέγχου και η επιφάνεια τύπου smartphone με έμμεσο φωτισμό στο εμπρός μέρος της κεντρικής κονσόλας.
Ο διαθέσιμος χώρος είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικός για την κατηγορία. Στο νέο αμάξωμα, το εσωτερικό πλάτος εμπρός έχει αυξηθεί κατά 3 εκ., ο δε χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί στα 76 εκ. και είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία. Το πορτ μπαγκάζ έχει κι αυτό αυξηθεί κατά 35 λίτρα σε σχέση με το απερχόμενο Χ1 και είναι τώρα στα 540 λίτρα.
Οι τιμές της Χ1
Οι τέσσερις διατιθέμενες εκδόσεις στο λανσάρισμα του νέου SUV είναι δύο βενζίνης και δύο πετρελαίου. Η μία βενζινοκίνητη έκδοση προσφέρεται με έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων και 136 ίππων, οι δε υπόλοιπες τρείς εκδόσεις έχουν 4κύλινδρους κινητήρες. Σύμφωνα με την ονοματολογία της BMW οι εκδόσεις με το πρόθεμα «s» είναι μόνο 2κίνητες (και εν προκειμένω εμπροσθοκίνητες), οι δε εκδόσεις με το πρόθεμα «x» είναι 4κίνητες.
Οι τιμές των εκδόσεων που θα είναι διαθέσιμες από τον Οκτώβριο, στις βασικές τους εκδόσεις, είναι οι ακόλουθες:
BMW X1 sDrive 18i – 36.920 ευρώ
BMW X1 xDrive 23i – 45.000 ευρώ
BMW X1 sDrive 18d – 48.200 ευρώ
BMW X1 xDrive 23d – 53.650 ευρώ
Για όλες τις παραπάνω εκδόσεις προσφέρονται συγκεκριμένα πακέτα πρόσθετου εξοπλισμού τα οποία είναι τα ακόλουθα:
sDrive18i: xLine Advanced – 39.522 ευρώ
sDrive18d: Έκδοση Essence & Πακέτο Premium – 51.646 ευρώ
sDrive23i: M Sport Πακέτο & Έκδοση Balance & Πακέτο Premium – 54.018 ευρώ
sDrive23d: M Sport Πακέτο & Έκδοση Balance & Πακέτο Premium – 62.924 ευρώ
Εξοπλισμός
Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης είναι πλούσιος και ακόμη πλουσιότερος ο προαιρετικός. Το ταμπλό είναι πλήρως ψηφιακό χωρίς κανένα διακόπτη, με δύο συνεχόμενες οθόνες καλυμμένες από ένα χαρακτηριστικό κυρτό κρύσταλλο.
Αναλυτικά περιλαμβάνονται:
Σπορ δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών.
Αυτόματο ηλεκτρονικό διζωνικό κλιματισμό .
Αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη από την Γκετράγκ.
BMW Live Cockpit Plus με σύστημα πλοήγησης, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών με δυνατότητα παραμετροποίησης και κεντρική οθόνη ελέγχου αφής 10,7 ιντσών.
Ψηφιακές υπηρεσίες connected professional με ασύρματη σύνδεση για Android Auto και Apple Car Play, πληροφορίες για την κυκλοφορία (RTTI), φωνητικές εντολές (intelligent personal assistant) και αυτό που λέμε «απομακρυσμένες υπηρεσίες» μέσω της εφαρμογής my BMW.
Προειδοποίηση πεζών, εμπρόσθιας σύγκρουσης, ακούσιας αλλαγής λωρίδας (Active Guard).
Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω και κάμερα με υποβοήθηση οπισθοπορείας.
Προβολείς και πίσω φώτα led.
Επενδύσεις εσωτερικού από ύφασμα.
Διαιρούμενες και αναδιπλούμενες πλάτες πίσω καθισμάτων σε αναλογία 40/20/40 με ρυθμιζόμενη γωνία κλίσης (12 μοίρες).
Αυτόματο άνοιγμα – κλείσιμο πόρτας χώρου αποσκευών.
Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Θερμαινόμενοι καθρέφτες.
Cruise control με λειτουργία φρεναρίσματος.
Αισθητήρα βροχής με αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων. Τέσσερις θύρες USB/C – Δύο πρίζες 12v
Κάτι που θα έπρεπε να ήταν βασικός εξοπλισμός όλων των αυτοκινήτων, διατίθεται κι εδώ προαιρετικά. Είναι οι προσαρμοζόμενοι προβολείς led με μεγάλη σκάλα τεχνολογίας matrix, παλμικά φλας και μεταβλητή κατανομή φωτεινής δέσμης. Αξίζουν την επιβάρυνση, ειδικά αν κάνετε μεγάλα ταξίδια και μάλιστα σε επαρχιακούς δρόμους. Προσφέρεται, επίσης και το πακέτο ανάρτησης M Sport εναλλακτικά αντί της βασικής έκδοσης. Η προαιρετική, προσαρμοζόμενη αυτή ανάρτηση, διαθέτει επιλεκτική απόσβεση βάσει της συχνότητας των κραδασμών (frequency-selective damping), σπορ σύστημα διεύθυνσης και μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 1,5 εκ.
Πολύ σημαντικό επίσης για ένα αυτοκίνητο SUV είναι και η λειτουργία μπλοκέ διαφορικού (near-actuator wheel slip limitation) η οποία προσφέρεται κι αυτή στον βασικό εξοπλισμό. Βοηθάει σημαντικά στην ασφάλεια όταν κάποιος κινείται σε λάσπες, χιόνια και άλλα παρόμοια εδάφη, ακόμη και στην απλή βροχή και μάλιστα στην (πάντα) τόσο μέτρια ποιότητα της ασφάλτου των ελληνικών δρόμων.
Όσον αφορά στα διάφορα ηλεκτρονικά βοηθήματα οδήγησης και στα συστήματα συνδεσιμότητας προσφέρονται όλα εκείνα που είναι διαθέσιμα στην αγορά, είτε στάνταρ είτε προαιρετικά. Και είναι βέβαιο πως θα σας κάνουν να… μπερδευτείτε αρκετά στο ποιο να πρωτοδιαλέξετε! Τον λόγο φυσικά, έχουν εδώ οι… καημένοι οι πωλητές στο επίσημο δίκτυο της μάρκας, οι οποίοι θα κληθούν να βρουν την άκρη!
Ηλεκτρισμός…
Η X1 xDrive 30, όπως είναι το όνομα της ηλεκτροκίνητης έκδοσης, είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο 4×4 που λανσάρει η BMW στην κατηγορία αυτή. Δύο κινητήρες ηλεκτρικοί, ένας σε κάθε άξονα αποδίδουν συνδυαστικά μέχρι 313 ίππους με ροπή 494 Nm.
Η iX1 xDrive 30 επιταχύνεται (4×4) από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα. Διαθέτει την 5η γενιά της τεχνολογίας eDrive της εταιρίας με μπαταρία καθαρής χωρητικότητας στις 64,7 kWh. Ο στάνταρ φορτιστής AC στο αυτοκίνητο είναι 11 kW (προαιρετικά υπάρχει στα 22 kW) και η φόρτιση DC (συνεχούς ρεύματος) είναι στα 130 kW.
Αναλόγως της ταχύτητας, του τρόπου οδήγησης, του δρόμου κλπ., η επίσημη αυτονομία μπορεί να φθάσει μέχρι και τα 413 – 438 χλμ.
Στις 4κύλινδρες, 2λιτρες εκδόσεις xDrive 23i βενζίνης και xDrive 23d πετρελαίου, (όλες 4×4), προσφέρεται εναλλακτικά και ήπιο υβριδικό σύστημα με έναν ηλεκτροκινητήρα 48 V μέχρι 19 ίππων. Ο κινητήρας αυτός επενεργεί στο στάνταρ αυτοματοποιημένο 7τάχυτο κιβώτιο της Getrag, βοηθώντας για καλύτερες επιταχύνσεις και επιδόσεις, με ελαφρά μειωμένα καυσαέρια. Πάλι για λόγους καυσαερίων, οι βενζινοκινητήρες λειτουργούν στον κύκλο καύσης Μίλλερ.
Κλείνοντας, όσο για τη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση, την Χ1 sDrive 18d, αυτή είναι μόνο εμπροσθοκίνητη και προσφέρεται με τον ίδιο 4κύλινδρο κινητήρα και 150 ίππους.
Το άρθρο Νέα BMW Χ1: Από 37.000€ κι από 1.500 κ.εκ. εμφανίστηκε πρώτα στο AutoMoto.