Απέναντι στον ανταγωνισμό…
Το ZS είναι το μοντέλο της MG που υπόσχεται να προσφέρει μια προσιτή και ευχάριστη εμπειρία οδήγησης σε όσους αναζητούν ένα καινούργιο όχημα ελεύθερου χρόνου.
Το γνωρίσαμε πέρυσι στην πλέον προσιτή του έκδοση, αυτή με τον ατμοσφαιρικό 1.500άρη κινητήρα (δες εδώ) που κοστίζει μόλις 18.950 ευρώ και τώρα το δοκιμάζουμε στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του λίτρου, η οποία το βάζει ουσιαστικά απέναντι στον ανταγωνισμό, καθώς αυτός στην πλειοψηφία του απαρτίζεται από αντίστοιχα τούρμπο σύνολα 1,0 ή 1,2 λίτρων…
Κομψό και ανταγωνιστικό…
Αρχίζοντας από την εξωτερική εμφάνιση, το ZS έχει έναν μοντέρνο σχεδιασμό που θυμίζει τα μεγαλύτερα SUV της αγοράς, αλλά συγχρόνως παραμένει κόμπακτ και ευέλικτο για τις ανάγκες των πόλεων, καθώς το μήκος του ανέρχεται σε μόλις 4.323 χλστ., το πλάτος σε 1.809 χλστ. και το ύψος σε 1.620 χλστ.
Ανάμεσα στα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι η μάσκα με την τραπεζοειδή γρίλια, τα LED φωτιστικά σώματα και οι λεπτές γραμμές του αμαξώματος, που προσδίδουν στο ZS έναν αρκετά μοντέρνο χαρακτήρα για την κατηγορία του, τη στιγμή που -παρά τις περιορισμένες διαστάσεις- οι αρμονικές αναλογίες του με τις στρογγυλεμένες γωνίες και τις λιτές γραμμές, το καθιστούν αρκετά ευχάριστο οπτικά.
Δεν πρόκειται για το πιο εκλεπτυσμένο SUV της κατηγορίας, αλλά και πάλι το ZS προσφέρει ένα αρκετά ανταγωνιστικό σχέδιο για την κατηγορία του, όντας κομψό και δυναμικό, ενώ δεν του λείπουν ακόμα και οι premium πινελιές (βλ. περιγράμματα παραθύρων, ένθετα προφυλακτήρων, κ.α.), που το κάνουν να κρύβει με περίτεχνο τρόπο την χαμηλή τιμή του.
Ευρύχωρο, λειτουργικό και απλό…
Στο εσωτερικό, το ZS και στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση προσφέρει ευχάριστη και λειτουργική καμπίνα, αν και υπάρχουν κάποια σημεία που παραπέμπουν σε πιο “budget” κατασκευές, καθότι δεν διαθέτει την πολυτέλεια άλλων ανταγωνιστών της κατηγορίας, αλλά αυτό είναι κάτι κατανοητό δεδομένης της τιμής του αυτοκινήτου.
Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβάτες, με αρκετό χώρο για τα γόνατα και τους ώμους, ενώ η θέση οδήγησης έρχεται εύκολα στα μέτρα του οδηγού παρά την απουσία ρύθμισης του τιμονιού σε βάθος (ρυθμίζεται μόνο σε ύψος), χάρη στην όλη διάταξη του ταμπλό που είναι απλή και εύχρηστη με μεγάλες οθόνες και λογικά τοποθετημένα χειριστήρια.
Και μια που «πιάσαμε» τις οθόνες, η οθόνη του infotainment είναι αφής, διαμέτρου 10,1 ιντσών και συνδυάζεται με ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων (7 ιντσών), ενώ υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, πράγμα άκρως θεμιτό από τους νεότερους -εν δυνάμει- αγοραστές.
Αυτό όμως που μάλλον δεν είναι θεμιτό από κανέναν είναι ότι καμία από τις δύο οθόνες δεν δείχνει την εξωτερική θερμοκρασία του περιβάλλοντα χώρου, με αποτέλεσμα οδηγός και συνοδηγός να μην μπορούν να γνωρίζουν την εξωτερική θερμοκρασία σε live χρόνο, ώστε να προσαρμόσουν αντίστοιχα και τη λειτουργία του κλιματισμού. Ο τελευταίος μάλιστα, δεν παρέχει αυτόματη λειτουργία, αλλά ρυθμίζεται με σκάλες (από 1 έως 6), είτε από την οθόνη, είτε με διακόπτες κάτω από αυτήν, αλλά μόνο όταν δεν προβάλλονται στην οθόνη οι περιμετρικές κάμερες του αυτοκινήτου.
Αυτό δυσκολεύει λίγο τη χρήση του, ειδικά όταν είναι επιλεγμένη η όπισθεν, αφού πρακτικά αν έχει μείνει ο κλιματισμός στο φουλ από το προηγούμενο ζεστό μεσημέρι, μπορεί να βρεθείς να παγώνεις το επόμενο πρωί μέχρι να ξεπαρκάρεις, γεγονός που σε κάνει να έχεις ως πρώτη κίνηση στο μυαλό σου τη ρύθμιση του κλιματισμού πριν ξεκινήσεις την οποιαδήποτε μετακίνηση.
Σχετικά με τον χώρο αποσκευών τώρα, αυτός είναι 448 λίτρα, νούμερο αρκετά καλό για την κατηγορία των μικρών SUV και προσφέρει ικανοποιητική χωρητικότητα για οικογενειακές ή ταξιδιωτικές ανάγκες λόγω διαμόρφωσης, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα (αναδιπλώνονται σε ποσοστό 60:40), το ZS παρέχει ακόμα περισσότερο χώρο, που φτάνει μέχρι τα 1.375 λίτρα!
Ικανός, επαρκής, αλλά και «λαίμαργος»…
Ο κινητήρας τώρα που κινεί την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του ZS, είναι ένας 3-κύλινδρος τούρμπο κινητήρας ενός λίτρου, που αποδίδει 111 ίππους με 160 Nm ροπής και συνδυάζεται είτε μ’ ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (όπως στο αυτοκίνητο δοκιμής), είτε με ένα 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ενώ σε κάθε περίπτωση προσφέρει ικανοποιητική επιτάχυνση για καθημερινές μετακινήσεις.
Στην πράξη, η απόδοση του κινητήρα είναι αρκετή για τη χρήση στην πόλη, ενώ οι επιδόσεις γενικά στο δρόμο είναι αρκετά ικανοποιητικές για ένα SUV αυτής της κατηγορίας και αισθητά καλύτερες από τις αντίστοιχες του 1,5 που δοκιμάσαμε παλαιότερα…
Πιο συγκεκριμένα, η εκκίνηση και η επιτάχυνση από το «σημείο 0» είναι ευχάριστη και το κιβώτιο ταχυτήτων παρέχει καλές αλλαγές, χωρίς ωστόσο να εντυπωσιάζει με την αίσθησή του. Αυτό σε κάνει αρχικά να δυσανασχετείς με την κάπως χαλαρή αίσθησή του, αλλά μετά από κάποιες μέρες συμβίωσης, το συνηθίζεις και εν τέλει αποδεικνύεται αρκετά φιλικό στην καθημερινή χρήση.
Αυτό πάλι που δεν συνηθίζεις εύκολα είναι η υψηλή κατανάλωση καυσίμου, που ειδικά σε συνθήκες αστικών μετακινήσεων κυμαίνεται στα περίπου 9 λίτρα/100χλμ., ενώ εύκολα μπορείς ακόμα να δεις και περισσότερα από 10 λίτρα/100χλμ.!
Νούμερα που είναι αρκετά υψηλά για ένα 1.000άρι SUV του σήμερα και απέχουν (κατά 3-4 λίτρα/100χλμ.) από σχεδόν κάθε άλλο υπερτροφοδοτούμενο B-SUV της αγοράς.
Ευχάριστο και ευέλικτο…
Οδηγικά τώρα, το ZS δεν είναι το πιο σπορτίφ ή ταχύτατο SUV στην κατηγορία του, αλλά η οδήγησή του είναι αρκετά ευχάριστη, όντας ευέλικτο και με καλή απόκριση στις αστικές διαδρομές.
Η ανάρτηση είναι εμφανώς εστιασμένη στην άνεση για να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και το τιμόνι έχει μια τυπική αίσθηση και απόκριση για ένα μικρό SUV, με αποτέλεσμα η σταθερότητα στις στροφές να είναι ικανοποιητική και μόνο σε συνθήκες πίεσης να εμφανίζονται κάποιες περισσότερο αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος.
Τότε μάλιστα αυξάνεται και η εισαγωγή του θορύβου στην καμπίνα από το δρόμο και τον κινητήρα, που σε συνθήκες πόλης είναι χαμηλή, όπως συμβαίνει άλλωστε και με τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας.
Ικανό και αξιοπρεπές, αλλά χωρίς τo «βασικό χαρτί»…
Το ZS γνώρισε από την αρχή της εισαγωγής του στην ελληνική αγορά (πέρυσι τον Σεπτέμβριο) εξαιρετικά μεγάλη δημοφιλία, γιατί ήταν ένα αξιοπρεπές αυτοκίνητο που διατέθηκε στην αγορά με χαμηλή τιμή, που απείχε σχεδόν 8.000 ευρώ από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό και μάλιστα χωρίς να υστερεί πουθενά σε σχέση μ’ αυτόν, όσο αφορά στην ποιότητα και στον παρεχόμενο εξοπλισμό.
Εκεί που έδειχνε να υστερούσε ήταν στον τομέα των επιδόσεων, αφού η χαμηλή τιμή (τα 18.950 ευρώ) συνόδευε έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,5 λίτρων με μόλις 106 ίππους, που δεν ήταν σε θέση να καλύψει όσους αναζητούσαν ένα «σπιρτόζικο σύνολο».
Γι’ αυτούς, η MG έχει στην γκάμα του ZS και το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο του λίτρου, που μπορεί να παρέχει καλύτερες επιδόσεις, αλλά συγχρόνως κάνει το κινέζικο μοντέλο και αρκετά ακριβότερο (από 23.950 ευρώ), με αποτέλεσμα να χάνει το «βασικό» χαρτί της εξαιρετικής τιμής που έκανε το ZS να αναδειχθεί…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.0T |
Καύσιμο | Βενζίνη |
Χωρητικότητα (κ.εκ.) | 999 |
Κύλινδροι | 3 σε σειρά |
Βαλβίδες | 12 |
Μεγ. Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 111/5200 |
Μεγ. Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 160/1800-4700 |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση |
Εκκεντροφόροι | 2EEK |
Διάμ. X Διαδρ. (χλστ.) | 74,0 x 77,4 |
Σχέση συμπίεσης | 11,5:1 |
Κιλά/ίππο | 11,3 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός |
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω | Δίσκοι |
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα | Κρεμαγιέρα |
Υποβοήθηση | Ηλεκτρική |
Στροφές τιμονιού | 2,6 |
Κύκλος στροφής (μέτρα) | 11,1 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς |
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση | 17×7,0J |
Υλικό | Αλουμίνιο |
Τύπος ελαστικών | Michelin Primacy 3st |
Διάσταση ελαστικών | 215/55 R17 |
Ρεζέρβα | Κιτ επισκευής |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος (χλστ.) | 4323x1809x1620 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2580 |
Μετατρόχιο εμπρός (χλστ.) | 1529 |
Μετατρόχιο πίσω (χλστ.) | 1536 |
Αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) | 0,35 |
Βάρος (κιλά) | 1259 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 448 – 1375 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 4,3 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 11,2 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 15,1 |
60-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 13,6 |
80-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 21,2 |
0-400 μέτρα (δευτ.) | 17,9 |
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα) | 39 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (λίτρα/100χλμ.) – ΡΥΠΟΙ (γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 6,6 |
Μέση τιμή δοκιμής | 9,1 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 10,3 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 7,7 |
Αυτονομία (χλμ.) | 496 |
Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 45 |
Εκπομπή CO2 | 149 |
ΤΙΜΗ (ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 18.950 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 24.400 |
Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:
Το άρθρο Δοκιμή: MG ZS 1.0 T-GDi MT 111 PS εμφανίστηκε πρώτα στο AutoMoto.