24NEWS.GR – Νέα24

Νέα,ειδήσεις από την Ελλάδα & τον κόσμο όλο το 24ωρο!Άμεση ενημέρωση & Ροή ειδήσεων για όλες τις εξελίξεις

2024-bruno-stoiximan

Mάρσελ Προυστ & Τέχνη: Ένας διάλογος με την ομορφιά στο Εθνικό Μουσείο Thyssen-Bornemisza

Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

Το Εθνικό Μουσείο Τύσεν-Μπορνεμίσα φιλοξενεί μια συναρπαστική έκθεση αφιερωμένη στη σχέση ανάμεσα στην τέχνη και τη ζωή του Μαρσέλ Προυστ (Marcel Proust 1871-1922), ενός από τους πιο σημαντικούς συγγραφείς του 20ού αιώνα. Ο Προυστ, γνωστός για τη φιλοσοφική του σκέψη και τις καινοτόμες λογοτεχνικές τεχνικές του, ενσωμάτωσε την τέχνη σε κάθε πτυχή του έργου του, δημιουργώντας μια μοναδική αισθητική που επηρέασε τη λογοτεχνία, τη θεωρία της τέχνης και τη φιλοσοφία.

Έργο του Ρέμπραντ. Αυτοπροσωπογραφία ως Απόστολος Παύλος, 1661-Λάδι σε καμβά, 91 × 77 εκ. Άμστερνταμ, Rijksmuseum, κληρονομιά De Bruijn-Van der Leeuw, Muri, Ελβετία
Έργο του Ρέμπραντ. Αυτοπροσωπογραφία ως Απόστολος Παύλος, 1661-Λάδι σε καμβά, 91 × 77 εκ. Άμστερνταμ, Rijksmuseum, κληρονομιά De Bruijn-Van der Leeuw, Muri, Ελβετία

Η έκθεση εξερευνά την επιρροή της τέχνης, της αρχιτεκτονικής και του φυσικού τοπίου στη δημιουργία του κόσμου του Προυστ. Οι καλλιτέχνες και τα έργα που τον ενέπνευσαν, η καθημερινότητα στο Παρίσι της Τρίτης Δημοκρατίας και η μοντερνικότητα της εποχής του είναι τα βασικά θέματα που αναδεικνύονται, προσφέροντας στους επισκέπτες τη δυνατότητα να κατανοήσουν καλύτερα τον βαθύ δεσμό του Προυστ με την τέχνη.

Έργο του Gustave Moreau. Νεκρός ποιητής μεταφερόμενος από έναν Κένταυρο, περ. 1890 σε Acuarela sobre papel, 33,5 × 24,5 εκ. Παρίσι, Musée national Gustave Moreau
Έργο του Gustave Moreau. Νεκρός ποιητής μεταφερόμενος από έναν Κένταυρο, περ. 1890 σε Acuarela sobre papel, 33,5 × 24,5 εκ. Παρίσι, Musée national Gustave Moreau

Ο Προυστ και το Παρίσι της Τρίτης Δημοκρατίας

Η ζωή και το έργο του Προυστ διαμορφώθηκαν από το Παρίσι του τέλους του 19ου αιώνα, μια πόλη που μετασχηματίστηκε ριζικά από τις αστικές μεταρρυθμίσεις του Βαρόνου Χάουσμαν. Ο συγγραφέας έζησε σε μια εποχή όπου η ηλεκτρική ενέργεια, τα αυτοκίνητα, τα καφέ, τα εστιατόρια και τα θεάματα άρχισαν να αλλάζουν τη ζωή των Παριζιάνων. Οι καλλιτέχνες του Ιμπρεσιονισμού, όπως οι Μανέ, Μονέ, Ρενουάρ και Πισαρό, αποτύπωσαν αυτή τη νέα αστική ζωή στους πίνακές τους, δημιουργώντας εικόνες της μοντέρνας πόλης που άγγιξαν βαθιά την αισθητική του Προυστ.

Έργο του Claude Monet. Νυμφίες, 1916-1919 - Λάδι σε καμβά, 200 × 180 εκ. RiehenBasilea, Fondation Beyeler, Συλλογή Beyeler
Έργο του Claude Monet. Νυμφίες, 1916-1919 – Λάδι σε καμβά, 200 × 180 εκ. RiehenBasilea, Fondation Beyeler, Συλλογή Beyeler

Η Τέχνη στο Έργο του Προυστ

Η έκθεση ξεκινά με το έργο “Απολαύσεις και Μέρες” (1896), που αποκαλύπτει την πρώιμη αγάπη του Προυστ για τη ζωγραφική, τη μουσική και το θέατρο. Συνεχίζει με την παρουσίαση της μεγάλης του λογοτεχνικής δημιουργίας, της επτάτομης σειράς “Αναζητώντας τον Χαμένο Χρόνο” (1913-1927). Οι σελίδες του έργου είναι γεμάτες περιγραφές του Παρισιού, του Σανζ Ελιζέ, του Μπουά ντε Μπουλόν και των παλατιών της αριστοκρατίας, τόποι που απεικονίζονται και στους πίνακες των μεγάλων καλλιτεχνών της εποχής.

Έργο του Paul-César Helleu. Εσωτερικό του καθεδρικού ναού της Reims, περ. 1862-Λάδι σε καμβά, 201,3 × 131 εκ. Ρουάν, Μουσείο Καλών Τεχνών
Έργο του Paul-César Helleu. Εσωτερικό του καθεδρικού ναού της Reims, περ. 1862-Λάδι σε καμβά, 201,3 × 131 εκ. Ρουάν, Μουσείο Καλών Τεχνών

Στην έκθεση περιλαμβάνονται έργα των Ρέμπραντ, Βερμέερ, Μανέ, Μονέ και Ουίσλερ, καθώς και το εντυπωσιακό πορτρέτο της Σάρα Μπερνάρ από τον Ζορζ Κλερέν, το οποίο ενέπνευσε τον Προυστ για τη δημιουργία του χαρακτήρα της Μπέρμα, μιας κεντρικής φιγούρας στη λογοτεχνική του παραγωγή.

Έργο του Édouard Manet. Αγόρι τρώει κεράσια, περίπου 1858-Λάδι σε καμβά, 65,5 × 54,5 εκ. Lisboa, Μουσείο Calouste Gulbenkian
Έργο του Édouard Manet. Αγόρι τρώει κεράσια, περίπου 1858-Λάδι σε καμβά, 65,5 × 54,5 εκ. Lisboa, Μουσείο Calouste Gulbenkian

Ο Προυστ και η Ιστορία της Τέχνης

Η έκθεση ρίχνει φως στη γοητεία του Προυστ για την Ιστορία της Τέχνης, μια νέα και ανερχόμενη επιστήμη στα τέλη του 19ου αιώνα. Από τη μαγευτική Βενετία, την οποία επισκέφθηκε δύο φορές, έως την αγάπη του για τη γοτθική αρχιτεκτονική και τους καθεδρικούς ναούς, οι προτιμήσεις του Προυστ αποτυπώνονται με ακρίβεια.

Έργο του James McNeill Whistler. Καφέ και ασήμι Old Battersea Bridge, 1859-1863. 64,5 × 77,1 εκ. Andover, Addison Gallery of American Art, Philipps Academy, δωρεά του Cornelius N. Bliss.
Έργο του James McNeill Whistler. Καφέ και ασήμι Old Battersea Bridge, 1859-1863. 64,5 × 77,1 εκ. Andover, Addison Gallery of American Art, Philipps Academy, δωρεά του Cornelius N. Bliss.

Ένα ιδιαίτερο τμήμα της έκθεσης είναι αφιερωμένο στη «σύνδεση» του Προυστ με την Ισπανία, μέσα από τις δημιουργίες του Mariano Fortuny και του Raimundo de Madrazo. Στον εκθεσιακό χώρο, υφάσματα και ενδύματα σχεδιασμένα από τον Fortuny συνδέουν τη μόδα με το έργο του Προυστ, αναδεικνύοντας τον θεμελιώδη ρόλο που έπαιξε στις λογοτεχνικές του περιγραφές.

Το Πολυδιάστατο Αποτύπωμα του Προυστ

Πέρα από τους πίνακες, γλυπτά όπως αυτά του Αντουάν Μπουρντέλ και χειρόγραφα του Προυστ από σημαντικά μουσεία, όπως το Λούβρο και το Μουσείο Ορσέ, προσφέρουν μια πλήρη εικόνα της εποχής του. Όπως σημειώνουν οι διοργανωτές, «η τέχνη για τον Προυστ δεν ήταν απλώς έμπνευση, αλλά ένας καθρέφτης της ίδιας της ζωής».

Έργο του James Tissot. Ο κύκλος της Rue Royale, 1866 - Λάδι σε καμβά, 175 × 281 εκ. Παρίσι, Musée d'Orsay
Έργο του James Tissot. Ο κύκλος της Rue Royale, 1866 – Λάδι σε καμβά, 175 × 281 εκ. Παρίσι, Musée d’Orsay

Η έκθεση αυτή είναι μια σπάνια ευκαιρία να γνωρίσουμε τον κόσμο του Μαρσέλ Προυστ και να εξερευνήσουμε τη βαθιά του σχέση με την τέχνη, που παραμένει ζωντανή μέσα από τις σελίδες του έργου του.

The post Mάρσελ Προυστ & Τέχνη: Ένας διάλογος με την ομορφιά στο Εθνικό Μουσείο Thyssen-Bornemisza appeared first on InStyle.



Διαβάστε όλο το Άρθρο…

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Previous Article

Φως στο Τούνελ: Η Νικολούλη επέστρεψε στα κόκκινα και το X πήρε «φωτιά»-Η «βόμβα» & η πίτα του 2025

Next Article

Πέτρος Λαγούτης: «Είπαμε μόνοι μας με τη Μάρθα ότι έχουμε σχέση για να ξενερώσουμε τους παπαράτσι»

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν:

Διαβάστε επίσης: