Μετά το μοναδικό ρεπό που είχαν οι συμμετέχοντες στο φετινό, 44ο Rally Dakar, επέστρεψαν την Κυριακή 9 Ιανουαρίου σε cockpit και σέλες για την 7η ειδική του αγώνα. Αυτήν τη φορά δεν υπήρξαν προβλήματα με τις καιρικές και τη διαδρομή κι έτσι η ειδική των 402 χιλιομέτρων ολοκληρώθηκε κανονικά για όλους. Στα αυτοκίνητα, ο Sebastien Loeb ξεκίνησε δυνατά και ολοκλήρωσε με τον ίδιο τρόπο, κερδίζοντας την ειδική ανεβαίνοντας στις 16 συνολικά νίκες σε ειδικές του Dakar. Παρότι αντιμετώπισε προβλήματα με τον κινητήρα του στα τελευταία 50 χιλιόμετρα, αφού έσβηνε ξαφνικά και έπαιρνε ξανά μπροστά, κατάφερε να ολοκληρώσει στην πρώτη θέση με διαφορά κάτι λιγότερο από 5,5 λεπτά από το 2ο αλλά επικεφαλής στη γενική, Nasser Al Attiyah.
Ο Al Attiyah είπε πως δεν επιτέθηκε ιδιαίτερα αλλά είχε ένα ρυθμό που θα μπορούσε να του δώσει και τη νίκη. Ο Carlos Sainz έφερε το Audi στην 3η θέση. Στη γενική κατάταξη ο Nasser Al Attiyah συνεχίζει να προηγείται με διαφορά σχεδόν 45 λεπτών, διαφορά που αν δεν αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα, είναι σχεδόν αδύνατο να καλυφθεί. Ο Sebastien Loeb μετά τη νίκη του ανέκτησε τη 2η θέση την οποία είχε χάσει στην προηγούμενη ειδική. Ο Yazeed Al Rajhi υποχώρησε και πάλι στην 3η θέση με διαφορά 8,5 λεπτών από τον Loeb.
Η 7η ειδική ήταν αυτή των εκπλήξεων και των ανατροπών για τις μοτοσυκλέτες. Οι μικρές διαφορές που υπήρχαν τις πρώτες μέρες, μας έκαναν να περιμένουμε αλλαγές. Η αρχή έγινε πριν την έναρξη της ειδικής, όταν ο Daniel Sanders, νικητής στην 6η ειδική, είχε πτώση στα πρώτα 10 χιλιόμετρα της απλής διαδρομής και εγκατέλειψε τραυματισμένος. Ήταν ο αναβάτης που θα έμπαινε πρώτος στης διαδρομή, ως ο νικητής της προηγούμενης, αλλά τελικά εγκατέλειψε. Ο Jose Ignacio Cornejo Florimo έδωσε την 95η νίκη στη Honda από το 1979 όταν η Honda πήρε την πρώτη της νίκη στο Dakar. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του Cornejo Florimo στο φετινό Dakar.
Στη 2η θέση τερμάτισε ο Kevin Benavides με KTM και το βάθρο στην ειδική συμπλήρωσε ο Joan Barreda Bort. Τα ονόματα που πλαισίωσαν το βάθρο μας έχουν συνηθίσει σε καλούς τερματισμούς, δεν ήταν έκπληξη λοιπόν. Έκπληξη αποτέλεσε η «κακή» επίδοση των πρωτοπόρων, μέχρι την εκκίνηση, της γενικής. Ο Sam Sunderland που ήταν πρώτος στην κατάταξη τερμάτισε 28ος, ο Matthias Walkner που ήταν 2ος τερμάτισε 24ος, ο Adrien Van Beveren που ήταν 4ος τερμάτισε 10ος και ο Daniel Sanders που ήταν 3ος, έπεσε και εγκατέλειψε. Με τα αποτελέσματα αυτά, φυσικά άλλαξε η εικόνα της γενικής κατάταξης. Ο Adrien Vane Beveren είχε τις λιγότερες απώλειες και κατάφερε να ανέβει στην κορυφή.
Ο Matthias Walkner διατηρήθηκε στη 2η θέση ενώ ο Kevin Bevavides ανέβηκε 3ος. Ο Sam Sunderland από την 1η θέση υποχώρησε στην 4η. Ο Βασίλης Μπούδρος τερμάτισε 73ος στην ειδική χωρίς καμία επιπλέον ποινή τη στιγμή που πολλοί αναβάτες χρεώθηκαν με ποινές. Το γεγονός αυτό έφερε τον Μπούδρο μία θέση πιο ψηλά στην κατάταξη, στην 82η που είναι και η καλύτερη του θέση στη γενική, μέχρι στιγμής.
Στα κλασσικά αυτοκίνητα οι Μπερσής-Κουτσουμπός φαίνεται πως ξεπέρασαν κάποια από τα προβλήματα που τους ταλαιπωρούσαν. Τερμάτισαν στην 67η θέση της ειδικής και σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα των υπολοίπων κατάφεραν να κάνουν το άλμα στη γενική. Κέρδισαν 27 θέσεις σε σχέση με την προηγούμενη μέρα και βρίσκονται πλέον στην 68η θέση.
Η 8η ειδική του αγώνα, έχει μήκος 395 χιλιόμετρα. Πάνω από τα μισά της ειδικής θα διεξαχθούν σε άμμο με πολλούς αμμόλοφους ενώ το τελευταίο κομμάτι της μπορεί να ταλαιπωρήσει πολλούς στην πλοήγηση και δεν αποκλείεται πολλοί να μην προλάβουν να τερματίσουν με το φως της μέρας.