Παρουσιάστηκε αυτή την εβδομάδα το πρώτο υδρογονοκίνητο και ηλεκτροκίνητο φορτηγό μαζικής παραγωγής. Πρόκειται για το «Tevva Truck» που εντυπωσιάζει με τις μεταφορικές του δυνατότητες.
Η νεοσύστατη εταιρεία Tevva, με έδρα το Essex στη Βρετανία, έχει προσθέσει ένα σύστημα κυψελών καυσίμου ισχύος 2 MW με μπαταρίες χωρητικότητας 1,22 MWh. Το υδρογόνο συμπληρώνει την μπαταρία, επιτρέποντας στο όχημα να μεταφέρει βαρύτερα φορτία σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Η απόδοση του συστήματος πρόωσης ξεπερνά τους 1.000 ίππους και το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τους 320 τόνους. Σύμφωνα με την Tevva, το φορτηγό των 7,5 τόνων έχει εμβέλεια 500 χιλιομέτρων.
«Όταν ένα φορτηγό μηδενικών εκπομπών κάνει περισσότερα χιλιόμετρα την ημέρα, αυτό είναι πολύ καλό για τον αέρα που αναπνέουμε, για τον πλανήτη και για την οικονομική λειτουργία των ηλεκτρικών φορτηγών», δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Άσερ Μπένετ.
«Κάθε μίλι που διανύετε με ένα ηλεκτρικό φορτηγό, είναι πολύ φθηνότερο από το να οδηγείτε με ένα φορτηγό ντίζελ», σημείωσε.
Το υδρογόνο είναι πιο ακριβό και πιο δύσκολο να αποκτηθεί από την ηλεκτρική ενέργεια και ο Μπένετ δήλωσε ότι το κύριο καύσιμο του νέου φορτηγού θα συνεχίσει να είναι η μπαταρία του, η οποία φορτίζεται κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η Tevva αναφέρει ότι θα παρέχει το υδρογόνο σε «προσιτές τιμές».
Η πώληση φορτηγών που κινούνται με ντίζελ θα απαγορευτεί το 2040 στη Βρετανία και η υπουργός Μεταφορών της χώρας, Τρούντι Χάρισον, δήλωσε ότι οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου θα είναι «ζωτικής σημασίας καθώς θα βοηθήσουν στην απαλλαγή των μεταφορών από τον άνθρακα».
«Μια ακμάζουσα βιομηχανία υδρογόνου στο Ηνωμένο Βασίλειο θα μπορούσε όχι μόνο να μας βοηθήσει να εκπληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας για την κλιματική αλλαγή, αλλά και να στηρίξει χιλιάδες θέσεις εργασίας σε όλη τη χώρα τα επόμενα χρόνια», τόνισε η υπουργός.
ΠΗΓΗ: Sky News
www.ertnews.gr