Λίγο μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η Volkswagen ανέστειλε την παραγωγή σε δύο εργοστάσιά της στη Ρωσία, ενώ έχει σταματήσει και η εξαγωγή αυτοκινήτων από όλες τις μάρκες του Ομίλου.
Ο Όμιλος Volkswagen αποσύρεται πλήρως από τη Ρωσία, με την πώληση στον όμιλο Avilon του εργοστασίου που διατηρούσε στην Καλούγκα, ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του ιστότοπου Automobilwoche, το Κρεμλίνο ενέκρινε τις προηγούμενες ημέρες την αγοραπωλησία και επέτρεψε στην VW να πωλήσει τα περιουσιακά της στοιχεία στη Ρωσία, έναντι 125 εκατομμυρίων ευρώ. Λίγο μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η Volkswagen ανέστειλε την παραγωγή σε δύο εργοστάσιά της στη Ρωσία, ενώ έχει σταματήσει και η εξαγωγή αυτοκινήτων από όλες τις μάρκες του Ομίλου.
Το εργοστάσιο στην Καλούγκα, 150 χλμ. νοτιοδυτικά της Μόσχας, με 4000 εργαζόμενους, θεωρείτο το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο της VW στη Ρωσία και η πώλησή του καθυστέρησε λόγω αγωγής που κατέθεσε ο πρώην συνεργάτης παραγωγής του Ομίλου, Gaz, λόγω της καταγγελίας της μεταξύ τους συμφωνίας. Ρωσικό δικαστήριο απέρριψε τελικά την αγωγή, ανοίγοντας τον δρόμο για την εκποίηση της περιουσίας του γερμανικού ομίλου στη χώρα.
Η απόσυρση των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών από τη Ρωσία οδήγησε σε σημαντική πτώση στην παραγωγή οχημάτων. Το 2022 πωλήθηκαν 687.000 νέα οχήματα, έναντι 1,667 εκατομμυρίου οχημάτων που είχαν πωληθεί το 2021. Επιπλέον, πολλά εργοστάσια έχουν πωληθεί σε ρώσους επενδυτές, συχνά σε συμβολική τιμή και με δυνατότητα επαναγοράς. Ενδεικτικά, η γαλλική Renault παρέδωσε στο ρωσικό κράτος το πλειοψηφικό της μερίδιο στην κατασκευάστρια εταιρία της Lada, Avtovaz, έναντι ενός ευρώ.