Σε μια εποχή όπου τα runway shows, οι συλλογές και οι συνεργασίες πολυτελών brands που κάνουν buzz, αλλά και οι καμπάνιες με πρωταγωνιστές διάσημους σταρ είναι αμέτρητες, είναι δύσκολο να προβλέψουμε τις τάσεις.
Αλλά τελικά, ίσως τα πραγματικά συμπεράσματα μπορούν να βρεθούν μόνο αν κοιτάξουμε πέρα από τις εικόνες που βλέπουμε στα feeds μας, σε ψυχρά στατιστικά δεδομένα και μετρήσεις. Γι’ αυτό η Madé Lapuerta, η γυναίκα πίσω από τον λογαριασμό Data But Make It Fashion, με περισσότερους από 100.000 ακολούθους στο Instagram και σχεδόν 200.00 στο Τik Tok, εφαρμόζει τέτοια δεδομένα στη μόδα.
Η Madé Lapuerta ήθελε να φέρει τη λογική (το γιατί, είναι μια κουβέντα που θα κάνουμε άλλη φορά) σε κάτι που είναι εγγενώς υποκειμενικό, όπως το στιλ. Η προσπάθειά της να μεταφράσει περιεχόμενο μόδας σε ξεκάθαρες μετρήσεις ξεκίνησε το 2019.
Αφού παρακολούθησε το McQueen, το ντοκιμαντέρ που βασίζεται στη ζωή και την καριέρα του Alexander McQueen, η επιστήμονας δεδομένων αισθάνθηκε την ανάγκη να συνδυάσει τις γνώσεις της στην επιστήμη των υπολογιστών και το πάθος της για τα ρούχα. Η Lapuerta άρχισε να πειραματίζεται με μοντέλα αναγνώρισης εικόνων για να ανιχνεύσει επαναλαμβανόμενες σιλουέτες, χρώματα και μοτίβα στις φωτογραφίες από την πασαρέλα και να μοιράζεται τα ευρήματα της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σήμερα, η 25χρονη δημιουργός διεξάγει και μοιράζεται μελέτες σχετικά με ενδιαφέροντα θέματα, όπως η ιστορία των φορεμάτων που επέλεξε να φορέσει στα Grammy η Taylor Swift, οι τάσεις της μόδας ως δείκτες οικονομικής ύφεσης, ακόμη και τους μέσους χρόνους φόρτωσης ιστοτόπων μεγάλων luxury brands (η Chanel είναι η πιο γρήγορη).
Δημιουργεί cool memes, ενδιαφέροντα γραφήματα και βίντεο που αναλύουν τα συμπεράσματά της, χωρίς να αφήνουν περιθώρια για σύγχυση στις τάσεις.
Η μέθοδος ανάλυσής της περιλαμβάνει την αναγνώριση εικόνων και τη χειροκίνητη προσθήκη ετικετών σε κώδικα με τη βοήθεια μοντέλων αναγνώρισης AI που ανέπτυξε η αναλύτρια, η οποία -τι έκπληξη!- αποφοίτησε από τη σχολή μηχανικών του Χάρβαρντ.
Tι είναι όμως αυτό στο σημερινό τοπίο της μόδας που μας οδηγεί να αναζητούμε πιο ρεαλιστικά στοιχεία σχετικά με το τι είναι ή δεν είναι στην πραγματικότητα trend; Σύμφωνα με τον πιο αμερόληπτο λογαριασμό μόδας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μια σειρά από πολλές διαφορετικές φωνές και υποκειμενικές αντιλήψεις, ενώ είναι σαφώς ευπρόσδεκτη, θολώνει το τοπίο.
Το Data But Make It Fashion αναλαμβάνει να το ξεκαθαρίσει!
The post Cool! Αυτός ο social λογαριασμός χρησιμοποιεί στατιστικά δεδομένα για να προσδιορίσει τις πραγματικές τάσεις της μόδας appeared first on InStyle.