24NEWS.GR – Νέα24

Νέα,ειδήσεις από την Ελλάδα & τον κόσμο όλο το 24ωρο!Άμεση ενημέρωση & Ροή ειδήσεων για όλες τις εξελίξεις

Airbnb: Στην κορυφή της Ευρώπης οι ελληνικές παραθεριστικές κατοικίες – Οι τιμές για διαμονή δίπλα στο κύμα

Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

Τη μεγαλύτερη άνοδο στην Ευρώπη σημειώνουν οι ελληνικές παραθεριστικές κατοικίες, οι οποίες εμφάνισαν αύξηση 120% στις κρατήσεις που γίνονται πάνω στην πλατφόρμα Airbnb. Το μπαλκόνι δίπλα στο κύμα και οι απομονωμένοι μικροί «παράδεισοι» που προσφέρει η ελληνική ακτογραμμή, αποτελούν το μεγαλύτερο κίνητρο για τους αλλοδαπούς τουρίστες. Μιλώντας στην εκπομπή «Επτά» και τον Τάσο Οικονόμου, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Δικτύου E-Real Estate, Θεμιστοκλής Μπάκας, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις στη χώρα μας έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 120% σε σχέση με τις προηγούμενες τριάντα ημέρες, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 60%. Αυτό δείχνει ότι η χώρα μας είναι η πρώτη επιλογή των Ευρωπαίων και επιλέγουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα, διαμένοντας λόγω των επιδημιολογικών δεδομένων στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης».

ΠΕΡΙΟΧΗ

ΤΙΜΕΣ / ΕΒΔΟΜΑΔΑ

6 Διανυκτερεύσεις

ΙΟΥΝΙΟ

ΤΙΜΕΣ / ΕΒΔΟΜΑΔΑ

6 Διανυκτερεύσεις

ΙΟΥΛΙΟ

ΤΙΜΕΣ / ΕΒΔΟΜΑΔΑ

6 Διανυκτερεύσεις

ΑΥΓΟΥΣΤΟ

ΜΥΚΟΝΟΣ

ΧΩΡΑ ΜΥΚΟΝΟΥ

2021:Από 1.588

2020: 1.880-2.100

2019:3.150

2021:Από 2.066

2020: Από 2.730

2019 :3.360

2021:Από 2.170

2020: Από 4.161

2019:4.800

ΟΡΝΟΣ

2021: Από 1.440

2020: 1.680-2.100

2019: 2.923

2021:Από 2.430

2020: Από 2.730

2019 :3.897

2021:Από 3.000

2020:Από 2.926

2019:3.897

ΠΛΑΤΥΣ ΓΥΑΛΟΣ

2021:Από 2.545

2020: Από 3.606

2019:4.675

2021: Από 4.430

2020: Από 4.400

2019 :5.339

2021:Από 4.500

2020: Από 6.293

2019:7.772

ΠΕΡΙΟΧΗ

ΤΙΜΕΣ / ΕΒΔΟΜΑΔΑ

6 Διανυκτερεύσεις

ΙΟΥΝΙΟ

ΤΙΜΕΣ / ΕΒΔΟΜΑΔΑ

6 Διανυκτερεύσεις

ΙΟΥΛΙΟ

ΤΙΜΕΣ / ΕΒΔΟΜΑΔΑ

6 Διανυκτερεύσεις

ΑΥΓΟΥΣΤΟ

ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

ΑΚΡΩΤΗΡΙ

2021:Από 2.160

2020:Από 1.924

2019:3.128

2021:Από 2.358

2020:Από 2.450

2019:3.910

2021:Από 2.484

2020:2.489-3.360

2019:4.490

ΟΙΑ

2021:Από 2.287

2020:3.511-4.729

2019:7.714

2021:Από 2.938

2020: 4.148-4.729

2019:8.891

2021:Από 2.938

2020:4.748-5.187

2019:10.122

ΠΕΡΙΟΧΗ

ΤΙΜΕΣ / ΕΒΔΟΜΑΔΑ

6 Διανυκτερεύσεις

ΙΟΥΝΙΟ

ΤΙΜΕΣ / ΕΒΔΟΜΑΔΑ

6 Διανυκτερεύσεις

ΙΟΥΛΙΟ

ΤΙΜΕΣ / ΕΒΔΟΜΑΔΑ

6 Διανυκτερεύσεις

ΑΥΓΟΥΣΤΟ

ΣΚΙΑΘΟΣ

2021:1.038

2020:1.100

2019:1.260

2021:1.372

2020:1.544

2019:2.034

2021:1.980

2020:2.100

2019:2.415

ΣΚΟΠΕΛΟΣ

2021:790

2020:840

2019:945

2021:1.230

2020:1.513

2019:1.754

2021:1.530

2020:1.638

2019:1.964

ΠΑΡΟΣ

2021:1.023

2020:1.200

2019:1.350

2021:1.251

2020:1.623

2019:2.350

2021:1.520

2020:2.240-3.150

2019:4.310

ΖΑΚΥΝΘΟΣ

2021:660

2020:518

2019:679

2021:1.188

2020:560-980

2019:1.264

2021:1.403

2020:980-1.015

2019:1.575

ΛΕΥΚΑΔΑ

2021:620

2020:450

2019:506

2021:850

2020:670-800

2019:893

2021:1.082

2020:910-1.100

2019:1.540

ΧΑΝΙΑ

2021:540

2020:Από 950

2019:1.540

2021:900

2020:1.131-1.680

2019:2.018

2021:1.056

2020:Από 2.100

2019:3.150

Επεξεργασία/Πηγή: Πανελλαδικό Δίκτυο E-Real Estates , *Βίλες με 2Υ/Δ χωρητικότητας 4μελή οικογένεια με ιδιωτική πισίνα ή κοινόχρηστη σε συγκρότημα κατοικιών. Οι πληρότητες και το κόστος διαμονής προκύπτουν από την επεξεργασία στοιχείων από ιστοσελίδες βραχυχρόνιας μίσθωσης . * Το κόστος διαμονής προκύπτει βάση της διαθεσιμότητας και αποτελεί το minimum κόστος διαμονής. Σημείωση : Η βίλα στην ίδια τιμή μπορεί να φιλοξενήσει έως και 6 ενήλικες, ανάλογα με την πολιτική του εκάστοτε ιδιοκτήτη – διαχειριστή.

Τα νέα δεδομένα στον τουρισμό λόγω πανδημίας

Του Θεμιστοκλή Μπάκα

Η πανδημία του κορονοϊού ήρθε για να αλλάξει σχεδόν το σύνολο των καθημερινών μας συνηθειών, να αποτελέσει τον βασικό ρυθμιστή της επόμενης μέρας και παράλληλα να αναδείξει ή/και να αλλάξει δεδομένα που μέχρι σήμερα θεωρούσαμε ορόσημα σε πολλούς κλάδους της οικονομίας.
Το πλήγμα που δέχθηκε η τουριστική βιομηχανία από την πανδημία φαίνεται να ενισχύει τάσεις που έως τώρα έλκυαν λίγους. Οι εναλλακτικοί προορισμοί, οι ταξιδιωτικές εμπειρίες μέσα από την κουλτούρα των ντόπιων πολιτών στον εκάστοτε προορισμό, η εξερεύνηση, τα roads trips, οι λεγόμενες υπηρεσίες well being, η απομόνωση και η «αναζήτηση» νέων προορισμών που δεν επισκέπτεται πολύς κόσμος, οι αυτοτελείς ιδιωτικές κατοικίες για διαμονή, κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στις επιλογές τόσο των εγχώριων, όσο και των αλλοδαπών τουριστών .
Το μοντέλο του τουρισμό αλλάζει, και δεν αλλάζει μόνο στη χώρα μας αλλά σχεδόν στο σύνολο των Ευρωπαϊκών χωρών του Νότου όπως στην Ισπανία, Ιταλία και Γαλλία. Αλλάζει και δημιουργεί νέες ευκαιρίες στην εκάστοτε χώρα που θα αντιληφθεί εγκαίρως το νέο μοντέλο, θα κινηθεί γρήγορα και θα ανταποκριθεί άμεσα στις προκλήσεις της νέας «εποχής» που έρχεται και ήδη διανύουμε.

Ο τουρισμός στην Ισπανία αντιπροσωπεύει το 12% του Α.Ε.Π και το 13% της απασχόλησης με 83,7 εκατ. τουρίστες ανά έτος και με έσοδα 72δισ. Ευρώ την προ covid-19 εποχή. Η Ισπανία στοχεύει πλέον στην μετατόπιση του κέντρου βάρους που μέχρι σήμερα βρισκόταν στον μαζικό τουρισμό, σε ένα νέο μοντέλο υψηλού επιπέδου τουρισμού που δημιουργεί υψηλότερες δαπάνες ανά τουρίστα.

Η βιομηχανία του τουρισμού στην Ιταλία αποτελεί το 14% του Α.Ε.Π , με 4,2 εκατ. Ιταλούς να απασχολούνται στον τουρισμό, 65 εκατ. τουρίστες με έσοδα 44,3δισ. Ευρώ την προ covid-19 εποχή. Τα μέσα μαζική ενημέρωσης στην Ιταλία αναφέρουν ότι η χώρα μελετά ένα νέο μοντέλο τουρισμού εγκαταλείποντας τον μαζικό τουρισμό, ‘’αποτελεί ευκαιρία η δεδομένη στιγμή να κινηθούμε στον «ευφυή» τουρισμό’’ αναφέρουν χαρακτηριστικά. Η ιδέα για ένα νέο μοντέλο τουρισμού στην Ιταλία, αποτέλεσε μέρος της ομιλίας του πρωθυπουργού Ντράγκι την ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά του.

Στη χώρα μας το καλοκαίρι του 2020 ήταν γεμάτο προκλήσεις και με απώλειες που άγγιξαν το 77,12% σε σχέση με το 2019 για την ελληνική οικονομία και με τις τουριστικές εισπράξεις να διαμορφώνονται μόλις στα 4,28 δισ. €. Η τουριστική βιομηχανία σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΤΕ συμμετέχει στην Ελληνική οικονομία κατά 20,8% του Α.Ε.Π το 2019 και κατά 21,7% της συνολικής απασχόλησης, με έσοδα 17,7δισ. Ευρώ και 31,3 εκατ. τουρίστες.

Σύμφωνα με τα άνωθεν στοιχεία αντιλαμβανόμαστε ότι η Ελληνική οικονομία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη και αποτελεί τον βασικό πυλώνα εσόδων και απασχόλησης. Παράλληλα, με επεξεργασία των άνωθεν δεδομένων προκύπτει ότι το 2019 το έσοδο που αποκόμισε η χώρα μας ανά τουρίστα που την επισκέφτηκε (εκτός κρουαζιέρας) ήταν 565,49€, όταν στην Ισπανία ήταν 860,2€ και στην Ιταλία 681,5€.

Κατανοούμε ότι όταν χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία που έχουν ισχυρή βιομηχανία και τα έσοδα από τον τουρισμό αποτελούν το 12% και 14% αντίστοιχα του Α.Ε.Π τους (στην Ελλάδα αποτελεί το 20,8%), έχουν μπει ήδη στην διαδικασία να σχεδιάζουν το νέο μοντέλο στην τουριστικής τους βιομηχανία «εκμεταλλευόμενοι» τους πόρους του ταμείου ανάκαμψης, αντιλαμβανόμαστε ότι η χώρα μας θα πρέπει να «αντιδράσει» άμεσα και πρωτοτυπώντας. Η Ελλάδα, θα πρέπει να εκμεταλλευτεί την γεωγραφική της θέση και ποικιλομορφία, την φυσική της ομορφιά, την πολιτισμική κουλτούρα καθώς και να αναδείξει νέους – εναλλακτικούς προορισμούς . Μη ξεχνάμε ότι το 85% της Ελληνικής επικράτειας αποτελεί εν δυνάμει τουριστικό προορισμό. Προορισμούς μη δημοφιλείς στους αλλοδαπούς επισκέπτες αλλά πολλές φορές ακόμη και στους εγχώριους.

Οι προκλήσεις που ενδεχομένως θα διαμορφώσουν το νέο μοντέλο του τουρισμού:

Νέο προφίλ τουριστών

Σύμφωνα με τον Erik Cohen (Ομότιμος Καθηγητής Κοινωνιολογίας του George S. Wise, νικητής του Βραβείου UNWTO Ulysses ) υπάρχει η κατηγορία του τουρίστα, «υπαρξιακός» τουρίστας (existential tourist), που κύριο μέλημα του είναι η σε βάθος γνώση και η ολοκληρωτική απορρόφηση του από την κουλτούρα και τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής των ντόπιων κατοίκων του προορισμού που επισκέπτονται. Αυτή η κατηγορία τουριστών αναπτύσσεται έντονα τα τελευταία χρόνια, ενώ θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι ένας βασικός – αρχικός παράγοντας ανάπτυξης της βραχυχρόνιας μίσθωσης, αποτέλεσε η άνωθεν κατηγορία τουρίστα.

Νέα γενιά τουριστών

Τα επόμενα χρόνια και όχι μόνον, θα υπάρξει μια νέα γενιά που θα δίνει μεγαλύτερη έμφαση σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας. Ήδη από το περσινό καλοκαίρι αλλά και από τα μέχρι σήμερα δεδομένα, εγχώριοι και αλλοδαποί επιλέγουν κυρίως αυτοτελή διαμερίσματα/κατοικίες εγγεγραμμένα σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης ή/και βίλες, bungalows σε ξενοδοχειακές μονάδες με στόχο την θωράκιση της υγείας τους βάση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

Δραστηριότητες γύρω από τη φύση

Το lockdown επανάφερε ή/και δημιούργησε νέες συνήθειες γύρω από την φύση. Κατά την διάρκεια του lockdown πολλοί Ευρωπαίοι και Αμερικανοί, γενικότερα ο δυτικός κόσμος μπήκε σε μια διαδικασία ενδοσκόπησης και αναζήτησε τι καλύτερο μπορεί να κάνει για την ψυχική και σωματική του υγεία. Μη ξεχνάμε τους περιπάτους στη φύση ή/και τις βόλτες με το καινούργιο μας ποδήλατο κατά την διάρκεια των lockdown. Ο τουρίστας της μετά covid-19 εποχής, θα θελήσει να συνεχίσει το νέο τρόπο ζωής που ο ίδιος επέλεξε εν μέσω lockdown και στις διακοπές του.

Χώρος εργασίας

Η εργασία μέσω τηλεργασίας για πολλούς επαγγελματίες ή/και ιδιωτικούς υπαλλήλους, καθώς και οι ψηφιακοί νομάδες, αποτελούν τα νέα δεδομένα που θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν κατά τον σχεδιασμό του νέου μοντέλου τουρισμού. Απαιτείται πλέον ένας ειδικός χώρος εργασίας με όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές για τους ταξιδιώτες – τουρίστες της επόμενης «μέρας».

«Ήλιος και Θάλασσα», αλλά και υποδομές

Ο ακριβός τουρισμός και η διαμονή πολυτελείας ανακάμπτουν πολύ ταχύτερα από τον μαζικό τουρισμό μετά την κρίση. Το brand «Ήλιος και Θάλασσα» δεν φτάνει όταν στοχεύεις τον ποιοτικό τουρισμό, τους τουρίστες εκείνους που ενδιαφέρονται για τουριστικά προϊόντα υψηλότερης αξίας και έχουν την δυνατότητα για πολυτελή διαμονή και πολύ υψηλέ ς δαπάνες. Απαιτείται βελτίωση της ποιότητας και πιστοποίηση των ξενοδοχειακών μονάδων, καθώς επίσης και δημιουργία πολυτελών θέρετρων.

Ανάδειξη του θεματικού τουρισμού

Ο θεματικός τουρισμός θα πρέπει να αποτελέσει άμεσα υλοποιημένο στόχο για την τουριστική βιομηχανία της χώρα μας. Υπάρχουν ειδικές μορφές τουρισμού που προσεγγίζουν επισκέπτες με υψηλά οικονομικά βαλάντια. Ο τουρισμός υπαίθρου (αγροτουρισμός, οινοτουρισμός κλπ), ο αθλητικός τουρισμός, ο θαλάσσιος τουρισμός (γιώτινγκ και καταδυτικός), ο πολιτιστικός τουρισμός, ο τουρισμός γαστρονομίας, ο θρησκευτικός τουρισμός, ο συνεδριακός τουρισμός, ο εκπαιδευτικός τουρισμός, ο μαθητικός τουρισμός, ο τουρισμός υγείας, ομορφιάς και ευεξίας.

Η Ισπανία έχει εισάγει ήδη και τον ψηφιακό τουρισμό διοργανώνοντας το συνέδριο Digital Tourist από το 2018 στην πόλη Μπένιντορμ στην Κοινότητα της Βαλένθια. Σε αυτό συμμετέχουν φορείς και επιχειρήσεις με σκοπό τη συζήτηση και την ανταλλαγή ιδεών για θέματα, όπως η τεχνητή νοημοσύνη στον τουρισμό, οι έξυπνοι τουριστικοί προορισμοί, ο προσβάσιμος τουρισμός και οι βιώσιμοι στόχοι των Ηνωμένων Εθνών.

Η Ισπανία έχει επιτύχει την καθιέρωσή της ως ηγέτης στον τομέα του τουρισμού και είναι μέσω της δυναμικότατης ανάπτυξης θεματικών μορφών τουρισμού, τις οποίες έχει ενισχύσει σημαντικά, μέσω της δημιουργίας ισχυρών θεσμικών πλαισίων, υποδομών, σαφούς στόχευσης σε θέματα τουριστικής πολιτικής και κατάλληλων διαφημιστικών εκστρατειών.

Το ισπανικό Υπουργείο Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τουρισμού έχει αναλάβει πληθώρα δράσεων, με στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό του τουριστικού τομέα και τη στήριξη των επιχειρήσεων, όπως, μεταξύ άλλων, το Εθνικό Σχέδιο για τις Έξυπνες Πόλεις, το Πρόγραμμα Στήριξης για την προώθηση της καινοτομίας και της τεχνολογικής επιχειρηματικότητας και το Πρόγραμμα Στήριξης του εκσυγχρονισμού των τουριστικών επιχειρήσεων.

Ανάδειξη νέων προορισμών

Το νέο μοντέλο στην τουριστική βιομηχανία, θα πρέπει να εντάξει στην ατζέντα του την ανάδειξη νέων προορισμών στη χώρα μας για τον εισαγόμενο τουρισμό.
Μη ξεχνάμε ότι το 85% της Ελληνικής επικράτειας αποτελεί τουριστικό προορισμό. Με περισσότερα από 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμής, με περίπου 6.000 μεγαλύτερα και μικρότερα νησιά και νησίδες, και με εδραιωμένη πλέον θέση στην παγκόσμια αγορά τουρισμού, πολλοί προορισμοί μπορούν να αποτελέσουν το «μήλον της έριδος» ως ανεξάρτητα brand υπό την αιγίδα του «Ήλιου και της Θάλασσας» αναδεικνύοντας τη τοπική φυσική ποικιλομορφία, τις δραστηριότητες και την πολιτισμική κληρονομιά που κάθε σπιθαμή αυτής της χώρας διαθέτει σε αφθονία.

Ήδη από το 2013, ο πρόεδρος του γερμανικού Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Γραφείων (DRV) κ. Γιούργκεν Μπίχι, σε σχετικό ρεπορτάζ της Ντόιτσε Βέλε, είχε αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Θα πρέπει να δει κάποιος τι κάνουν οι ανταγωνιστές της Ελλάδας αυτά τα χρόνια. Η Ελλάδα έχει σήμερα το πρόβλημα του πρόωρου τοκετού. Οι ελληνικοί προορισμοί είναι εδώ και πολλά χρόνια ελκυστικοί και δέχονται εκατομμύρια τουρίστες. Όμως, εν τω μεταξύ, έχουν αναδειχθεί νέοι τουριστικοί προορισμοί με σύγχρονες υποδομές και ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και πιθανότατα πιο κοντά σε αυτό που επιθυμούν οι πελάτες. Υπό την έννοια αυτή η Ελλάδα καλείται σήμερα να καλύψει λίγο από το χαμένο έδαφος».
Την άποψη αυτή είχε υιοθετήσει και ο γενικός διευθυντής του οργανισμού REWE-Touristik κ. Σόρεν Χάρτμαν, αναφέροντας παράλληλα ότι η Ελλάδα θα πρέπει να ξεκινήσει μία νέα εκστρατεία προκειμένου να αποκτήσει ένα εντελώς νέο ίματζ, ένα ίματζ που θα συνδέει τη σύγχρονη Ελλάδα με την Αρχαία.

Αυτό το χαμένο έδαφος και το νέο ίματζ μαζί με τα σημερινά δεδομένα, θα πρέπει να υιοθετηθούν στο νέο μοντέλο του τουρισμού που θα στοχεύει στην ανάδειξη νέων προορισμών και ρεαλιστικά – πραγματικά στον τουρισμό 365 ημέρων μέσω των θεματικών – ειδικών μορφών τουρισμού. Ενώ, θα παρέχονται οι υποδομές για τουριστικά προϊόντα υψηλότερης αξίας.  

www.ertnews.gr



Διαβάστε όλο το Άρθρο…

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Previous Article

G7: Θετικές αντιδράσεις από Google και Facebook για τον ελάχιστο εταιρικό φόρο 15%

Next Article

Επενδύσεις 44 δισ. ευρώ έως το 2030 για την ενεργειακή μετάβαση της χώρας

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν:

Διαβάστε επίσης: