Μέχρι σήμερα, ένα όχημα θεωρούνταν καινούργιο ή μεταχειρισμένο κυρίως με βάση την πρώτη άδεια κυκλοφορίας του.
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ανακοίνωσε νέους κανόνες που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο χαρακτηρίζονται τα καινούργια και τα μεταχειρισμένα οχήματα.
Οι αλλαγές αυτές βασίζονται στις νέες Επεξηγηματικές Σημειώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι οποίες δημοσιεύθηκαν στις 13 Ιανουαρίου 2025 στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μέχρι σήμερα, ένα όχημα θεωρούνταν καινούργιο ή μεταχειρισμένο κυρίως με βάση την πρώτη άδεια κυκλοφορίας του. Με το νέο σύστημα, ο χαρακτηρισμός του οχήματος θα εξαρτάται από δύο βασικούς παράγοντες:
1. Το χρονικό διάστημα που έχει ταξινομηθεί μόνιμα το όχημα
2. Τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει
Πότε ένα όχημα θεωρείται καινούργιο;
Ένα όχημα θα χαρακτηρίζεται ως καινούργιο εάν έχει μόνιμη ταξινόμηση για λιγότερο από 6 μήνες, ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει και έχει διανύσει λιγότερα από 6.000 χιλιόμετρα, ανεξάρτητα από το πόσο καιρό είναι ταξινομημένο.
Οποιοδήποτε όχημα δεν πληροί τα παραπάνω κριτήρια θα θεωρείται μεταχειρισμένο.
Αυτή η αλλαγή είναι ιδιαίτερα σημαντική γιατί επηρεάζει:
- Τη δασμολόγηση των αυτοκινήτων: Ο χαρακτηρισμός του οχήματος ως καινούργιο ή μεταχειρισμένο μπορεί να επηρεάσει τη φορολογία κατά την εισαγωγή του στην Ελλάδα.
- Το τέλος ταξινόμησης: Η αλλαγή επηρεάζει τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες κατά την πρώτη ταξινόμηση του οχήματος στη χώρα.
- Την εμπορία αυτοκινήτων: Οι εταιρείες που εισάγουν και μεταπωλούν αυτοκίνητα θα πρέπει να προσαρμοστούν στους νέους κανόνες για την ταξινόμηση.
Η προσωρινή ταξινόμηση, δηλαδή η εγγραφή του οχήματος μόνο για να μεταφερθεί στον τόπο όπου θα γίνει η κανονική ταξινόμηση, δεν επηρεάζει τον χαρακτηρισμό του ως καινούργιο ή μεταχειρισμένο.