24NEWS.GR – Νέα24

Νέα,ειδήσεις από την Ελλάδα & τον κόσμο όλο το 24ωρο!Άμεση ενημέρωση & Ροή ειδήσεων για όλες τις εξελίξεις

2024-bruno-stoiximan

Από τη μόδα της ηλιοκαμένης επιδερμίδας στη σημασία του SPF

Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

Έχουμε καταλήξει προ πολλού εδώ για το πόσο απαραίτητο είναι το αντηλιακό όλο το χρόνο.

Τα πρώτα μπάνια ίσως έχουν ήδη γίνει ή έχουν ήδη προγραμματιστεί. Σε κάθε περίπτωση, στα απαραίτητα που θα βρει κανείς στις τσάντες παραλίας (και όχι μόνο) θα είναι και ένα αντηλιακό.

Instagram @theskimm

Το αντηλιακό δεν είναι μόδα και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται με αυτόν τον τρόπο. Το αντηλιακό είναι ανάγκη. Ιδανικά να σας γίνει συνήθεια για όλο το χρόνο! Αν μάλιστα μπει στα 3 πιο σημαντικά skincare προϊόντα θα είναι σούπερ τέλεια.

Το περίφημο κοριτσάκι της Coppertone και η ευαισθητοποίηση για την υγεία

Η ηλιοκαμένη επιδερμίδα δεν θεωρούνταν πάντα όμορφη και το μαύρισμα δεν ήταν πάντα μόδα. Λέγεται όμως, πως το 1923 η Coco Chanel κατά τη διάρκεια μιας κρουαζιέρας στην Κυανή Ακτή, ξεχάστηκε στον ήλιο και απέκτησε μαύρισμα. Αυτό ήταν. Από εκεί και μετά η ηλιοθεραπεία έγινε trend. Λίγο αργότερα κυκλοφόρησαν και οι πρώτες εικόνες των διασημοτήτων του Χόλιγουντ που απολάμβαναν τον ήλιο στη Γαλλική Ριβιέρα κάνοντας ακόμα πιο διάσημη την ηλιοθεραπεία και τα προϊόντα που ήταν απαραίτητα για το μαύρισμα. Ήδη από το 1920 όμως, είχε συσχετιστεί η έκθεση στον ήλιο με κάποιες παθήσεις της επιδερμίδας.

Το 1932 ο Αυστραλός χημικός Milton Blake θα δημιουργήσει το πρώτο εμπορικό αντηλιακό για την εταιρεία Hamilton, ενώ το 1936, ο μελλοντικός ιδρυτής της L’Oreal Eugene Schueller, δημιούργησε το δικό του αντηλιακό προϊόν στη Γαλλία.

Τελικά, ο Benjamin Green, φαρμακοποιός και πιλότος της πολεμικής αεροπορίας αναζητώντας ένα προϊόν που θα προστάτευε τους στρατιώτες από τον ήλιο, κατασκευάζει το 1944 το RedVet Pet ένα κόκκινο κολλώδες gel, αρκετά δύσχρηστο και με βαριά υφή, που δημιουργούσε μια φυσική ασπίδα προστασίας μεταξύ επιδερμίδας και ήλιου.

Η σύνθεση του ωστόσο θα βελτιωθεί μετά τον πόλεμο, όταν ο Green θα προσθέσει βούτυρο κακάο και λάδι καρύδας και θα πουλήσει την πατέντα του στην εταιρεία Coppertone.

Οι πωλήσεις του Coppertone Sun TanCream ή Bain de Soleil, εκτοξεύονται τελικά το 1956, όταν πρωτοεμφανίζεται το περίφημο κοριτσάκι με το μαύρο κόκερ σπάνιελ να του τραβά το μαγιό κι έτσι το αντηλιακό γίνεται κι επίσημα mainstream.

Το αντηλιακό από μόδα γίνεται must – have

Τη δεκαετία του 1960, δεν ήταν μόνο ένα μικρό κορίτσι και ο σκύλος της που ενθάρρυναν τους ανθρώπους να φορούν αντηλιακό πριν βγουν από την πόρτα. H αντηλιακή προστασία σα να θεωρήθηκε δικαίως απαραίτητη. Οι μελέτες τότε γύρω από τα θέματα που μπορεί να φέρει η πολύωρη έκθεση στον ήλιο, έγιναν μεγάλο θέμα συζήτησης και προβληματισμού, καθώς ο καρκίνος του δέρματος ολοένα αυξάνονταν.

Μέχρι τη δεκαετία του 1970, η Coppertone δημιούργησε το Κέντρο Ηλιακής Έρευνας και έγινε η πρώτη εταιρεία που χρησιμοποίησε δείκτη προστασίας SPF. Πολύ σύντομα ο FDA, απαιτούσε την επισήμανση όλων των αντηλιακών με δείκτη προστασίας SPF. Κι αυτό έγινε πράξε έως το τέλος της δεκαετίας του ’70.

Φυσικό vs χημικό αντηλιακό: Ποια η διαφορά τους και τι πρέπει να προσέξετε

Το οξείδιο του ψευδαργύρου έγινε επίσης το πιο δημοφιλές συστατικό στις αντηλιακές φόρμουλες, επειδή δεν ήταν μόνο αποτελεσματικό για την προστασία της επιδερμίδας από τον ήλιο, αλλά βοηθούσε και στην γενικότερη καλή υγεία της επιδερμίδας. Το ίδιο διάστημα προστέθηκε και η αβοβενζόνη στις αντηλιακές φόρμουλες, κάνοντας τα αντηλιακά αποτελεσματικά απέναντι και στις UVA και UVB ακτίνες.

Η εξέλιξη των αντηλιακών μέχρι τη σημερινή μορφή τους

Από το 1920 μέχρι σήμερα οι φόρμουλες των αντηλιακών προϊόντων εχουν διανύσει πολύ δρόμο. Το αντηλιακό που ξεκίνησε σαν μία κολλώδης, παχιά κόκκινη ουσία, εξελίχθηκε σε λευκές λεπτόρευστες κρέμες, σε τζελ, σε στικ αλλά και σπρέυ δίνοντας μια πληθώρα επιλογών.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Simply Clinics (@simplyclinics)

Σίγουρα όμως ο δρόμος της προστασίας από τον ήλιο δεν τελειώνει εδώ αλλά χρειάζεται να πάει παρακάτω προκειμένου, να μην πλήττει το περιβάλλον.

Το 2017, η Χαβάη απαγόρευσε την πώληση αντηλιακών που είχαν στη σύνθεση τους τα χημικά συστατικά, οξυβενζόνη και οκτινοξάτη, σε μια προσπάθεια προστασίας των κοραλλιογενών υφάλων. Το 2019, ο FDA ανακοίνωσε ότι θα επανεκτιμήσει την ασφάλεια κάθε συστατικού των αντηλιακών τόσο για την προστασία της επιδερμίδας, όσο και του πλανήτη.

Το συμπέρασμα που προκύπτει τελικά είναι πως το αντηλιακό δεν ήταν ποτέ μόδα, ήταν και παραμένει απαραίτητο για όλους, είτε είναι καλοκαίρι είτε χειμώνας. O ήλιος δεν κάνει διακρίσεις και αυτό πρέπει να το θυμόμαστε, έχοντας πια κατά νου τόσο την προστασία της επιδερμίδας, όσο των θαλασσών μας και φυσικά του περιβάλλοντος.

Εις το επανιδείν!

The post Από τη μόδα της ηλιοκαμένης επιδερμίδας στη σημασία του SPF appeared first on Instyle GR.



Διαβάστε όλο το Άρθρο…

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Previous Article

Βασιλική Ανδρίτσου: Η τρυφερή φώτο με την κόρη της Ανθένια

Next Article

Η καλοκαιρινή εμφάνιση της Σταματίνας Τσιμτσιλή στο Κολωνάκι που θέλουμε να αντιγράψουμε ASAP!

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν:

Διαβάστε επίσης: