Μεγάλες ανακατατάξεις στο πρώτο τρίμηνο του έτους έχει φέρει η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα για τα λιμάνια της Μεσογείου. Οι αλλαγές στα δρομολόγια των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας έχει μειώσει απότομα και χωρίς μεγάλα περιθώρια αναπροσαρμογής την εμπορική κίνηση στα λιμάνια της Μεσογείου, κυρίως της Ελλάδας και της Ιταλίας. Με τις επιθέσεις να συνεχίζονται καθημερινά, οι Χούθι πλήττουν σημαντικά τα μεσογειακά λιμάνια και κυρίως τον Πειραιά.