Για να τιμήσει τα 50α γενέθλιά της, η BMW M προσφέρει ένα ξεχωριστό δώρο για τους πελάτες και τους φίλους της σε όλο τον κόσμο, την BMW 3.0 CSL, η οποία θα παραχθεί σε μόλις 50 αντίτυπα!
Η ιδέα και ο σχεδιασμός αυτού του αποκλειστικού ειδικού μοντέλου, το οποίο παρουσιάστηκε το επετειακό έτος 2022, αποτίει φόρο τιμής στο θρυλικό “Batmobile”, την ιστορική BMW 3.0 CSL των αρχών της δεκαετίας του 1970, το οποίο αποτέλεσε το πρώτο αυθύπαρκτο μοντέλο της BMW M.
Πενήντα χρόνια αργότερα, την άνοιξη του 2023, η αποκλειστική επανερμηνεία αυτού του κλασικού μοντέλου θα κατασκευαστεί μέσα σε μια περίοδο αρκετών εβδομάδων στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing.
Το εργοστάσιο στην Κάτω Βαυαρία επιδεικνύει έτσι την τεχνογνωσία του στην κατασκευή αποκλειστικών προτάσεων περιορισμένης παραγωγής και οχημάτων της BMW M, αφού οι BMW M4 Coupé και Cabrio, η BMW M5 και η BMW M8 Coupé, Cabrio και Gran Coupé βγαίνουν ήδη από τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου, με τις μονάδες που κατασκευάστηκαν εκεί μόνο το 2022 να φτάνουν περίπου τις 50.000.
Παρόλο που το αμάξωμα του ειδικού μοντέλου βασίζεται σε εκείνο της BMW M4 CSL, τροποποιείται σε ειδικό σταθμό εργασιών του τμήματος αμαξωμάτων του Dingolfing, στον ίδιο χώρο όπου κατασκευάζεται το αμάξωμα της BMW M4 GT4.
Για παράδειγμα, οι χαρακτηριστικοί θόλοι των τροχών διευρύνονται με ειδικές διαδικασίες διαμόρφωσης και συγκόλλησης και προετοιμάζονται για συναρμολόγηση.
Στη συνέχεια, το αμάξωμα περνάει από τη συνήθη διαδικασία παραγωγής του βαφείου.
Σε επόμενο στάδιο, σε ειδικούς σταθμούς εργασίας, οι εξειδικευμένοι βαφείς του Dingolfing χρησιμοποιούν στένσιλ για να εφαρμόσουν με το χέρι την ειδική βαφή M και το ειδικό livery της 3.0 CSL με τις τρεις χρωματιστές λωρίδες M.
Παράλληλα, τα ειδικά εξαρτήματα του οχήματος, όπως τα μπροστινά πλαϊνά πάνελ και οι προφυλακτήρες, το καπό και η οροφή από ανθρακονήματα, βάφονται στο τμήμα εξωτερικών πλαστικών του γειτονικού εργοστασίου εξαρτημάτων του BMW Group στο Landshut.
Η BMW 3.0 CSL συναρμολογείται σε ένα εργαστήριο-χειροτεχνείο που έχει δημιουργηθεί ειδικά για το σκοπό αυτό στο Moosthenning. Πρόκειται για μία εξωτερική εγκατάσταση που ελέγχεται από το εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing, κοντά στο κύριο εργοστάσιο οχημάτων.
Εκεί, το όχημα συναρμολογείται σταδιακά και τοποθετούνται τα ειδικά εξαρτήματα αυτής της ειδικής έκδοσης από μια ομάδα 30 έμπειρων, εξειδικευμένων τεχνιτών. Για παράδειγμα, για την BMW 3.0 CSL, οι άξονες από το εργοστάσιο εξαρτημάτων του Dingolfing τροποποιούνται επιτόπου ώστε να λειτουργούν με το σύστημα μπλοκέ διαφορικού που είναι γνωστό από τους αγώνες αυτοκινήτου, ενώ τα ειδικά στοιχεία του εσωτερικού φιλοτεχνούνται ξεχωριστά σε εργαστήρια στο Garching και το Dingolfing.
Γενικά, η διαδικασία συναρμολόγησης ενός οχήματος διαρκεί σχεδόν δύο εβδομάδες. Υπάρχουν συνολικά οκτώ βασικά στάδια συναρμολόγησης, καθένα από τα οποία ολοκληρώνεται σε μία εργάσιμη ημέρα, ενώ διάφορα εξαρτήματα, όπως τα πλευρικά πάνελ και το καπό από CFRP, τοποθετούνται στη ροή της διαδικασίας.
Στο τέλος, το χαρακτηριστικό πίσω τμήμα και άλλα εξωτερικά μέρη συναρμολογούνται σε ξεχωριστό σταθμό.
Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στο Moosthenning, το όχημα επιστρέφει στο «μεγάλο» εργοστάσιο οχημάτων στο Dingolfing, όπου αρχικά υποβάλλεται σε εκτεταμένες τυποποιημένες δοκιμές (π.χ. σε πάγκους δοκιμών κύλισης ή σε δυναμόμετρα πέδησης).
Στη συνέχεια, κάθε μία BMW 3.0 CSL περνά από μια πρόσθετη διαδικασία τελικού ελέγχου που περιλαμβάνει υποχρεωτικά ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα οδήγησης στην πίστα δοκιμών του εργοστασίου.
Τέλος, το όχημα προετοιμάζεται για τον πελάτη και μεταφέρεται στο BMW Welt στο Μόναχο προκειμένου να αποσταλεί ή να παραδοθεί προσωπικά στον ιδιοκτήτη του.
Το άρθρο BMW 3.0 CSL: Ιεροτελεστία η παραγωγή των 50 αντιτύπων… εμφανίστηκε πρώτα στο AutoMoto.