Η Γενιά Z (Generation Z) αποτελεί τη μόνη γενιά στην οποία παρατηρήθηκε μείωση της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τα τελευταία χρόνια, αφού οι συνεχείς εξαγωγές εφαρμογών, όπως το Instagram, «διάβρωσαν» την εμπιστοσύνη των νεότερων χρηστών.
Τα στοιχεία αυτά, που δημοσιεύτηκαν από το Pew Research Center, δείχνουν ότι οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων 18-25 ετών είναι η μόνη ηλικιακή ομάδα η οποία μείωσε τη χρήση των social media από το 2019. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα καταναλωτών από την Piper Sandler, για τη Generation Z παρατηρήθηκε ότι μειώθηκε η χρήση κάθε κοινωνικής εφαρμογής, εκτός από το TikTok.
Οι μεταβαλλόμενες κοινωνικές διαδικτυακές συνήθειες και οι προτιμήσεις της Generation Z αναδιαμορφώνουν δραματικά το διαδίκτυο.
Δείτε το διάγραμμα
Η ηλικιακή ομάδα των Z, πολλοί από τους οποίους δεν γνώρισαν ποτέ τη ζωή χωρίς απεριόριστη πρόσβαση στο διαδίκτυο, απογοητεύεται ολοένα και περισσότερο με τις εφαρμογές των κοινωνικών μέσων, με τις οποίες έχουν μεγαλώσει. Οι τοξικές ιεραρχίες που δημιουργήθηκαν από τις δεκαετίες των δημοσίων «like», καθώς και η κουλτούρα των αναρτήσεων με κλικ, έχουν αφήσει τη Generation Z απογοητευμένη από πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, όπως το Instagram και το Facebook.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Axios, οι ατελείωτες αλλαγές των εφαρμογών από τεχνολογικούς μεγαθήρες, όπως το Meta, έχουν «φορεθεί» στη Γενιά Z. Η επιτυχία του TikTok οδήγησε τις περισσότερες από αυτές τις εφαρμογές να αναδημιουργήσουν την εικόνα τους για να επιβιώσουν και αυτή η επιχειρηματική απόφαση είναι εμφανής στο παραπάνω διάγραμμα.
Η Generation Z αλλάζει επίσης το διαδικτυακό τοπίο, αμφισβητώντας τα εργαλεία αναζήτησης που κυριαρχούν εδώ και καιρό στο διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας άλλες εφαρμπγές όπως το Instagram και το TikTok.
Πηγή: PetaPixel
www.ertnews.gr