Όταν ανήκεις σε έναν κατασκευαστικό όμιλο αυτοκινήτων, υπάρχουν θετικά και αρνητικά. Στα θετικά συμπεριλαμβάνεται η χρησιμοποίηση πλατφορμών για την παραγωγή μοντέλων για πολλές μάρκες, η αξιοποίηση από κοινού της τεχνολογίας, η μείωση του κόστους παραγωγής.
Ετσι, λοιπόν, τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε πολλές εταιρείες να παρουσιάζουν πανομοιότυπα αυτοκίνητα, τα οποία έχουμε αποκαλύψει.
Τελευταίο παράδειγμα αποτελεί το νέο Opel Rocks-e, το οποίο αποτελεί τον κλώνο του Citroen AMI, το οποίο έχει παρουσιαστεί από το 2020 και ήδη κυκλοφορεί στην αγορά. Αλλωστε, η Opel ανήκει στον γαλλικό όμιλο PSA Peugeot Citroen, ο οποίος έχει συγχωνευτεί με τον ιταλικό όμιλο Fiat Chrysler Automobiles, κάτω από την επωνυμία Stellantis.
Στην Ελλάδα, έχουν έρθει λίγα AMI, για δοκιμαστική χρήση, ενώ το Opel Rocks-e, προς το παρόν, θα λανσαριστεί μόνο στη Γερμανία και το 2022 σε κάποιες ακόμα αγορές, ίσως και στην Ελλάδα.
Όπως και το ΑΜΙ, έτσι και το Rocks-e, επειδή ανήκουν στην κατηγορία των μοτοποδηλάτων (ΑΜ), δηλαδή γεφυρώνουν το χάσμα μεταξύ των σκούτερ και των αυτοκινήτων, μπορούν να οδηγηθούν από μικρές ηλικίες. Στη χώρα μας από τα 16 έτη, ενώ στη Γερμανία από τα 15.
Το διθέσιο όχημα, μήκους 2,41 μ., είναι ηλεκτρικό, φέρει αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες, θα είναι φθηνό και θα προορίζεται πέραν της αγοράς και για μακροχρόνια μίσθωση (leasing). Στη Γερμανία, η Opel αναφέρει ότι το κόστος μίσθωσης θα είναι παρόμοιο με αυτό του εισιτηρίου σε δημόσιο μέσο μεταφοράς.
Εχοντας πλάτος 1,39 μ. (χωρίς τους εξωτερικούς καθρέπτες) και με βάρος μόλις 471 κιλά, είναι προφανώς ελαφρύ και ευέλικτο, με κύκλο στροφής τα 7,2 μ., ενώ λόγω της κατηγορίας που εντάσσεται, αναπτύσσει τελική ταχύτητα έως 45 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία 5,5 kWh του Opel Rocks-e μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε περίπου 3,5 ώρες μέσω μιας οικιακής πρίζας, χαρίζοντας αυτονομία κίνησης έως 75 χλμ. Το συνοδευτικό καλώδιο φόρτισης μήκους 3 μ., βρίσκεται συνεχώς μέσα στο SUM και απλά το τραβάς από την πόρτα του συνοδηγού όταν χρειάζεται. Η Opel προσφέρει έναν αντάπτορα για φόρτιση σε δημόσιο σταθμό.
Σχεδιαστικά, το Rocks-e διαφέρει ουσιαστικά μόνο στο σήμα στη μάσκα, η οποία στο γερμανικό μοντέλο είναι η Opel Vizor, με ελαφρές τροποποιήσεις από το γαλλικό, έχοντας προβολείς και φλας LED. Οι πόρτες και στις δύο πλευρές είναι ίδιες, με του συνοδηγού να ανοίγει προς τα εμπρός, ως συνήθως, ενώ η πόρτα του οδηγού ανοίγει προς τα πίσω. Εξάλλου, για μείωση του κόστους κατασκευής, τα εμπρός και πίσω πάνελ του αμαξώματος είναι παρόμοια. Επίσης, φέρει τροχούς 14 ιντσών.
Στο εσωτερικό, τα δύο καθίσματα είναι έκκεντρα τοποθετημένα, ώστε ο συνοδηγός να έχει αρκετό χώρο στην περιοχή των ποδιών και ο οδηγός να μπορεί να μετακινεί το κάθισμά του εμπρός – πίσω. Ο χώρος για το κεφάλι είναι άφθονος, ακόμα και για χρήστες με ύψος πάνω από 1,90 μ., ενώ διαθέτει και χώρο αποσκευών 63 λίτρων, στην περιοχή των ποδιών του συνοδηγού, με ένα έξυπνο άγκιστρο να μπορεί να συγκρατήσει τσάντα μεγάλου μεγέθους.
Στο λιτό κόκπιτ, η οθόνη προβάλλει την ταχύτητα, το πρόγραμμα οδήγησης (Drive, Neutral, Reverse), την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, την υπολειπόμενη αυτονομία και τη χιλιομετρική κάλυψη. Πρακτικές λεπτομέρειες περιλαμβάνουν βάση για smartphone τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα, με την εφαρμογή “myOpel” να παρέχει περαιτέρω πρακτικές πληροφορίες.
Τα μεγάλα παράθυρα χαρίζουν άφθονη ορατότητα, σε συνδυασμό με την στάνταρ, πανοραμική κρυστάλλινη οροφή.
Εξάλλου, θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: Opel Rocks-e, Opel Rocks-e “Klub” και Opel Rocks-e “TeKno”.