24NEWS.GR – Νέα24

Νέα,ειδήσεις από την Ελλάδα & τον κόσμο όλο το 24ωρο!Άμεση ενημέρωση & Ροή ειδήσεων για όλες τις εξελίξεις

2024-bruno-stoiximan

Filante Record 2025: Το “batmobile” της Renault για τα ρεκόρ…

Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

Η Renault αποκάλυψε σήμερα το Filante Record 2025, το οποίο είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο επίδειξης, που σχεδιάστηκε για να προβάλλει την τόλμη και την καινοτομία, συνδυάζοντας την πλούσια κληρονομιά της Renault με ένα φουτουριστικό όραμα για την ηλεκτροκίνηση.

Αποτίνει φόρο τιμής στην ιστορία και τις παραδόσεις της μάρκας, η οποία πάντα θεωρούσε το μηχανοκίνητο αθλητισμό και τα ρεκόρ ως μέσον επιβεβαίωσης των καινοτομιών της, προτού αυτές υιοθετηθούν από τα μοντέλα παραγωγής.

Εμπνευσμένο από τα θρυλικά 40CV des Records (1925 – 1926), Nervasport des Records (1934) και Etoile Filante (1956), αυτό το μονοθέσιο φαίνεται να είναι σμιλευμένο από τον άνεμο και αυτό δεν είναι μόνο μια στιλιστική άσκηση, αλλά και μια επίδειξη εξαιρετικής αεροδυναμικής απόδοσης και τεχνολογίας αιχμής, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της Renault για καινοτομία και πιο βιώσιμη και αποδοτική κινητικότητα.



Το Renault Filante Record 2025 είναι ένα επίτευγμα μηχανικής και σχεδιασμού. Εξελίχθηκε με σκοπό να ξεπεράσει τα όρια της αεροδυναμικής και της ενεργειακής απόδοσης, ενώ πρόκειται σύντομα να καταρρίψει αρκετά ρεκόρ. Η τολμηρή του εμφάνιση, αντλεί στοιχεία από το αεροναυπηγικό design, αλλά και από την ιστορία της μάρκας, ενώ οι σχεδιαστές ξεκίνησαν να δημιουργήσουν ένα μονοκόμματο γλυπτό, με καθαρές και ρευστές γραμμές, που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν οργανικές.

Το Renault Filante Record 2025 διαθέτει αμάξωμα σε χρώμα Ultraviolet Blue, μια νέα απόχρωση που φαίνεται μπλε ή βιολετί ανάλογα με τις αντανακλάσεις του φωτός και την οπτική γωνία. Με σαφείς παραπομπές στο 40CV des Records, αυτό το χρώμα αναδημιουργήθηκε ειδικά για την περίσταση, όταν πολλές άλλες λεπτομέρειες φέρνουν, επίσης, στο μυαλό τα εμβληματικά μοντέλα που ενέπνευσαν τη σχεδίαση αυτού του πρωτότυπου: οι στρογγυλοί προβολείς, οι ακάλυπτοι τροχοί (40 CV des Records και Nervasport des Records), αλλά και οι πλήρως καλυμμένοι τροχοί (Etoile Filante), η αιχμηρή μάσκα, η θέση της καμπίνας και η ρύθμιση του καθίσματος με ιμάντες (40 CV des Records).

Για τη σχεδίαση του, κυρίαρχο ρόλο έπαιξε ο κόσμος της αεροναυπηγικής, από την οποία και αντλεί την έμπνευσή του. Με την προστατευτική αεροδυναμική «φούσκα» της, η καμπίνα θυμίζει έντονα την καλύπτρα ενός μαχητικού αεροσκάφους. Ταυτόχρονα, κάθε λεπτομέρεια του αμαξώματος έχει βελτιστοποιηθεί για μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας, με χαρακτηριστικά που φέρνουν στο μυαλό τις καμπύλες και τα σχήματα των αεροσκαφών υψηλών επιδόσεων.

Επιπλέον των παραπάνω, τα αεροδυναμικά βοηθήματα των εμπρός και των πίσω τροχών, είναι μια ακόμη εντυπωσιακή λεπτομέρεια, που συμβάλλει στο στυλ του οχήματος, ενώ παίζει θεμελιώδη ρόλο στην αεροδυναμική του απόδοση.

Τα βοηθήματα αυτά τονίζουν την «μονολιθική» του εμφάνιση, συμβάλλοντας ταυτόχρονα και στην ομαλή ροή του αέρα γύρω από το αμάξωμα. Μαζί, και τα φαρδιά πλευρικά καλύμματα τροχών που παίζουν καθοριστικό ρόλο στη δραστική μείωση των στροβιλισμών του αέρα.

Με στόχο την αποτελεσματικότητα και την απόδοση

Το βάρος ήταν και αυτό με τη σειρά του μία από τις βασικές προτεραιότητες στη σχεδίαση του Renault Filante Record 2025. Αυτό είναι ξεκάθαρο μέχρι και στην τελευταία λεπτομέρεια. Οι ορατές βίδες στο αμάξωμα είναι εμπνευσμένες από τεχνικές κατασκευής αεροσκαφών. Ο σκοπός δεν είναι μόνο να γίνει το αυτοκίνητο ελαφρύτερο και να μην ξεπερνάει τα 1.000 κιλά, αλλά και να παρουσιάζει μια σύγχρονη και high-tech εμφάνιση, ενώ εκτός από τα άλλα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά δανεισμένα από τον κόσμο της αεροναυπηγικής, αυτές οι ορατές βίδες υπογραμμίζουν τη δέσμευση της μάρκας για καινοτόμα και πιο βιώσιμη σχεδίαση οχημάτων.

Την ίδια προσέγγιση με το εξωτερικό, ακολουθεί και η εσωτερική σχεδίαση του Renault Filante Record 2025, με τη θέση οδήγησης να αντλεί την έμπνευσή της από τον κόσμο της αεροπορίας και των διαστημικών ταξιδιών, όπου κάθε λεπτομέρεια έχει σχεδιαστεί για να μεγιστοποιήσει την απόδοση, την άνεση και τις επιδόσεις.

Σε αυτό το μοναδικό περιβάλλον, κάθε εξάρτημα ή σύστημα (λειτουργίες ασφαλείας και ανοίγματος, cruise control, γκάζι, φρένο, κ.λπ.) είναι εύκολα προσβάσιμο από τον οδηγό, με σχεδιασμό προσανατολισμένο στην εργονομία και τη μείωση βάρους, με την επιλογή των υλικών να ακολουθεί και αυτή την ίδια φιλοσοφία. Για παράδειγμα, το κάθισμα του οδηγού είναι κατασκευασμένο από τεντωμένο καραβόπανο, που μοιάζει με αιώρα, για να είναι ελαφρύ, να προσφέρει βέλτιστη στήριξη και να προσαρμόζεται στο σωματότυπο του οδηγού, ο οποίος νιώθει ένα με το όχημα, ενώ ενισχύεται με λεπτές λεπίδες από ανθρακονήματα με υφασμάτινη επένδυση, μια επιλογή εμπνευσμένη και πάλι από τη βιομηχανία της αεροναυπηγικής και της αεροδιαστημικής, όπου κάθε γραμμάριο είναι σημαντικό για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης.

Στο κέντρο του τιμονιού, μια εύκαμπτη πανοραμική οθόνη τυλιγμένη γύρω από έναν κύλινδρο παρέχει μια καθαρή και άμεση εμφάνιση βασικών δεδομένων, όπως η ταχύτητα, η αυτονομία και οι παράμετροι οδήγησης. Τέλος, το τιμόνι είναι στερεωμένο στην προστατευτική «φούσκα» (καλύπτρα μαχητικού), και ανασηκώνεται κάθε φορά που αυτή ανοίγει, για να διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο του οδηγού.

Καμία μηχανική σύνδεση μεταξύ οδηγού και λειτουργίας των συστημάτων πέδησης και διεύθυνσης!

Στο Renault Filante Record 2025 αντικαταστάθηκαν τα συμβατικά μηχανικά συστήματα με ηλεκτρονικές τεχνολογίες steer-by-wire και brake-by-wire, παρέχοντας μια πιο ολοκληρωμένη οδηγική εμπειρία, μειώνοντας, παράλληλα, τον αριθμό των μηχανικών εξαρτημάτων. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την απελευθέρωση χώρου, ώστε να μελετηθεί καλύτερα η αρχιτεκτονική δομή του οχήματος και να περιοριστεί το βάρος.

Το Steer-by-wire είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός σε ό,τι αφορά στον έλεγχο του τιμονιού. Σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα που χρησιμοποιούν μηχανική κολόνα τιμονιού για τη σύνδεση του τιμονιού με τους τροχούς, η τεχνολογία steer-by-wire βασίζεται σε μια ηλεκτρονική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των ηλεκτροκινητήρων του τιμονιού.

Αυτή η τεχνολογία παρέχει, επίσης, μεγαλύτερη ευελιξία, καθώς τα εξαρτήματα του τιμονιού (συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου του τιμονιού) μπορούν να τοποθετηθούν όπου χρειάζεται. Αυτό βοηθά στην υπέρβαση μιας ολόκληρης σειράς αρχιτεκτονικών περιορισμών και περιορισμών πιστοποίησης, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η διαμόρφωση της θέσης οδήγησης.

Παρόμοια είναι και αρχή λειτουργίας της τεχνολογίας Brake-by-wire. Το Renault Filante Record 2025 δεν διαθέτει την κλασική «πενταλιέρα»! Αντίθετα, τη λειτουργία του φρεναρίσματος διαχειρίζεται ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου. Όταν ο οδηγός πατάει το φρένο, αποστέλλεται ένα ηλεκτρικό σήμα στο σύστημα πέδησης, το οποίο κατανέμει τη δύναμη στους τροχούς για το βέλτιστο αποτέλεσμα. Και εδώ, αυτή η τεχνολογία ανοίγει νέες δυνατότητες στην αρχιτεκτονική της πλατφόρμας και της θέσης οδήγησης.

Βελτιστοποιημένη ενσωμάτωση μπαταρίας χρησιμοποιώντας τεχνολογία cell-to-pack…

Η τεχνολογία cell-to-pack, που παρέχεται από την Ampere, μεγιστοποιεί την ενεργειακή απόδοση του οχήματος, ενώ, παράλληλα, εξοικονομεί χώρο και βάρος.

Οι κυψέλες είναι ενσωματωμένες απευθείας στη μπαταρία χωρίς ενδιάμεσες μονάδες. Αυτή η τεχνική μειώνει το βάρος της μπαταρίας, βελτιστοποιώντας το σχήμα της μπαταρίας και τον διαθέσιμο χώρο.

Αυτή ήταν μια μεγάλη πρόκληση για το Renault Filante Record 2025, το οποίο έχει πλάτος μόλις 1,71 μέτρα και αυτή, η νέα, αρχιτεκτονική περιόρισε, επίσης, το συνολικό βάρος του οχήματος στα 1.000 κιλά με μπαταρία 600 κιλά.

Ειδικά ελαστικά…

Το Renault Filante Record 2025 εφοδιάζεται με ελαστικά Michelin σε ζάντες 19 ιντσών, ειδικά σχεδιασμένα για να προσφέρουν ανόθευτες επιδόσεις, μεγιστοποιώντας την αυτονομία. Τα ελαστικά επηρεάζουν κατά 20% περίπου την αυτονομία, πράγμα που σημαίνει ότι διαδραματίζουν βασικό ρόλο σε αυτό το project.

Στην αναζήτηση της αποδοτικότητας, αυτά τα ελαστικά ξεπερνούν και πάλι τα όρια της αντίστασης κύλισης. Ο συντελεστής τους είναι σχεδόν 40% χαμηλότερος, σε περίπου 4 kg/τόνο σε συνθήκες χρήσης, σε σύγκριση με περίπου 6,5 kg/τόνο ενός συμβατικού ελαστικού.

Όλα αυτά, συνδυαστικά, κάνουν το Renault Filante Record 2025 ικανό για να σπάσει κάθε ρεκόρ που σχετίζεται με τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας και αυτονομίας, όταν ταυτόχρονα είναι και μια άμεση αναφορά σε τρία από τα εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία της μάρκας:

  • Το όνομα Filante αναφέρεται στο Étoile Filante, ένα μονοθέσιο όχημα εμπνευσμένο από την αεροναυπηγική, που κατασκευάστηκε το 1956, με σκοπό την καθιέρωση νέων ρεκόρ ταχύτητας. Στις 5 Σεπτεμβρίου 1956, το Étoile Filante έσπασε ταυτόχρονα πολλά ρεκόρ ταχύτητας στο Bonneville Salt Lake Flats στις Ηνωμένες Πολιτείες, συμπεριλαμβανομένων των ρεκόρ απόστασης 1 και 5 χιλιομέτρων, με ταχύτητες 306,9 χλμ./ώρα και 308,85 χλμ./ώρα αντίστοιχα.

  • Η λέξη Record είναι μια άμεση αναφορά στα 40CV des Records, μονοθέσια οχήματα με βελτιωμένο αμάξωμα που ήταν πιο στενά από τα Renault 40 CV και που σημείωσαν μια σειρά από ρεκόρ ταχύτητας και αντοχής από το 1925. Τα πρώτα ρεκόρ σημειώθηκαν το 1925 με τους μηχανικούς Garfield και Plessier στο τιμόνι: παγκόσμιο ρεκόρ 3 ωρών, παγκόσμιο ρεκόρ 500 χλμ. και Παγκόσμιο ρεκόρ 500 μιλίων. Μπορούμε επίσης να προσθέσουμε και το ρεκόρ των 24 ωρών, με 4.167.578 χλμ. που διανύθηκαν την επόμενη χρονιά με μέση ταχύτητα 173.649 χλμ./ώρα. Η ημερομηνία του 2025 στο όνομα του ονόματος σηματοδοτεί την εκατονταετηρίδα αυτών των ρεκόρ του 1925.

  • Άλλο, λιγότερο γνωστό όχημα της Renault που ανήκει στην κατηγορία των ιστορικών μοντέλων κατάρριψης των ρεκόρ είναι το Nervasport des Records. Στις 4 και 5 Απριλίου 1934, αυτό το όχημα σημείωσε εννέα διεθνή ρεκόρ και τρία παγκόσμια ρεκόρ, συμπεριλαμβανομένου και του ρεκόρ των 48 ωρών που «έγραψε» 8.037χλμ. με μέση ωριαία ταχύτητα 167.445χλμ./ώρα!

Το άρθρο Filante Record 2025: Το “batmobile” της Renault για τα ρεκόρ… εμφανίστηκε πρώτα στο AutoMoto.



Διαβάστε όλο το Άρθρο…

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Previous Article

Η Honda ετοιμάζει ένα ακόμα πιο σκληροπυρηνικό Type R!

Next Article

Ο καιρός της Παρασκευής, 31 Ιανουαρίου 2025

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν:

Διαβάστε επίσης: