Η BYD ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει τη διάθεση του νέου ηλεκτρικού SUV της, του ATTO 2 στην Ευρώπη, το οποίο με «όπλα» του τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, την εμβληματική μπαταρία τύπου Blade Battery, την δομή Cell-to-Body, την έξυπνη τεχνολογία αιχμής στην καμπίνα των επιβατών και τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, θα έρθει για να ταράξει τα νερά στην κατηγορία των κόμπακτ ηλεκτρικών SUV…
Το ATTO 2, το οποίο παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες στο κοινό στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών (το πρώτο σημαντικό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Ευρώπης για το 2025), έχει σχεδιαστεί για όσους επιθυμούν την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που προσφέρει ένα SUV, σε ένα προσιτό πακέτο, το οποίο συγχρόνως είναι κατάλληλο για κίνηση και εύκολη στάθμευση σε αστικούς δρόμους, ενώ έρχεται να πλαισιώσει το μεγαλύτερο ATTO 3 στη διευρυνόμενη ευρωπαϊκή γκάμα μοντέλων της BYD.
Εμφανισιακά, το BYD ATTO 2 συνδυάζει με επιτυχία τα αδιαμφισβήτητα σχεδιαστικά στοιχεία ενός SUV με τις συμπαγείς διαστάσεις, αφού έχει μήκος 4.310 χλστ., πλάτος 1.830 χλστ. και ύψος 1.675 χλστ., με αποτέλεσμα να είναι μικρότερο σε μήκος (κατά 145 χλστ.) και πλάτος (κατά 45 χλστ.) από το ATTO 3.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δοκιμάζουμε το Atto 3 της BYD | Όπως “Bring Your Dollars”…
Το σχετικά μακρύ μεταξόνιο (2.620 χλστ.) υποστηρίζει τους διαθέσιμους χώρους της καμπίνας των επιβατών και εξασφαλίζει συγχρόνως κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους καθώς και βελτιωμένες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, ενισχύοντας την SUV εικόνα του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό του ATTO 2 συνδυάζονται η αιχμηρή σχεδίαση και τα υλικά υψηλής ποιότητας με τους άπλετους χώρους και την τεχνολογία, ενώ η αισθητική του εμπρός μέρους της καμπίνας συνάδει με τη σχεδιαστική φιλοσοφία των εξωτερικών επιφανειών, με το ταμπλό να βασίζεται σε απλές, καθαρές γραμμές.
Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει δύο ποτηροθήκες και ένα ενσωματωμένο υποβραχιόνιο, το οποίο ανοίγει προκειμένου να ανακαλύψει έναν από τους πολλούς αποθηκευτικούς χώρους, τη στιγμή που ο επιλογέας κίνησης έχει μια εκλεπτυσμένη εμφάνιση κομμένου διαμαντιού, ενώ η περιοχή γύρω από αυτόν περιλαμβάνει φυσικούς διακόπτες για ορισμένες βασικές λειτουργίες, όπως το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ, τη ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος και έναν διακόπτη για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης του οχήματος.
Από άποψη χώρων, ο χώρος αποσκευών του ATTO 2 έχει χωρητικότητα 400 λίτρων και αυτή η χωρητικότητα μπορεί να αυξηθεί σε 1.340 λίτρα με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος.
Με μπαταρία τύπου Blade και δομή Cell-to-body στο προσκήνιο…
Το νέο ATTO 2 υιοθετεί πλήρως την πάγια δέσμευση της BYD στην έρευνα και την ανάπτυξη, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της αρχιτεκτονικής e-Platform 3.0, η οποία αποτελεί την καρδιά όλων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας.
Στην περίπτωση του ATTO 2, το κινεζικό SUV είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τύπου Blade Battery και -για πρώτη φορά σε ένα compact μοντέλο της BYD- χρησιμοποιεί τη δομή Cell-to-Body (CTB). Χάρη σε αυτή, η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του οχήματος, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών.
Επιπλέον, η μπαταρία τύπου Blade Battery χρησιμοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου, καθώς η χημεία LFP εξασφαλίζει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και ανθεκτικότητας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ είναι επίσης 100% απαλλαγμένη από κοβάλτιο και νικέλιο.
Εδώ να θυμίσουμε ότι οι μπαταρίες LFP είναι επίσης πιο ανθεκτικές σε ακραίες θερμοκρασίες, λιγότερο ευαίσθητες στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας και μπορούν να αντέξουν περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς σχεδόν καμία απώλεια χωρητικότητας, γεγονός που τους εξασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Στο ATTO 2 η BYD προσφέρει δύο επιλογές μπαταρίας, όπου κατά το λανσάρισμα, η έκδοση standard-range της Blade Battery θα έχει ονομαστική χωρητικότητα 45,1 kWh, παρέχοντας αυτονομία (συνδυασμένη) 312 χιλιομέτρων σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, όταν ο κινητήρας, που είναι τοποθετημένος εμπρός, αποδίδει 177 ίππους.
Πέραν τούτου, τους προσεχείς μήνες, αναμένεται η κυκλοφορία μιας επιπλέον έκδοσης του ATTO 2, η οποία θα διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία, προσφέροντας έτσι αυξημένη αυτονομία, ενώ η διαθεσιμότητα του μοντέλου στην ελληνική αγορά καθώς και αναλυτικές προδιαγραφές θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα.
Το άρθρο Η BYD λανσάρει στην Ευρώπη το νέο ATTO 2 εμφανίστηκε πρώτα στο AutoMoto.