Η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ) διοργάνωσε στις 7 – 10 Νοεμβρίου το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.
Ο αγώνας προσμετρούσε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ιστορικών αυτοκινήτων, στο Κύπελλο ομάδων Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων, στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων και στο Κύπελλο Ράλλυ Legends 2024.
O τεχνικός και διοικητικός έλεγχος πληρωμάτων και αυτοκινήτων έγινε την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου στην Αθήνα, στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας από τις 14.00 έως τις 20.00 το βράδυ. Την επόμενη μέρα, Παρασκευή 8 του μήνα, στις 12.00 έγινε η τελετή εκκίνησης του αγώνα κάτω από τον βράχο της Ακρόπολης.
Τα αυτοκίνητα από εκεί οδηγήθηκαν στο Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών Ο.Α.Κ.Α. από όπου το Σάββατο ξεκίνησε το πρώτο σκέλος του αγώνα με έξι Ειδικές Διαδρομές. Τις «Μοσχοπόδι» – 17.71 χλμ., «Θήβα» – 14.91 χλμ., «Ακραίφνιο» – 10.36 χλμ., «Ελικώνας» – 8.06 χλμ., «Μαυρονέρι» – 13.37 χλμ. και τέλος την κλασική ακροπολική ειδική «Καρούτες» – 17.63 χλμ, που έγινε υπό το φως των προβολέων.
Το δεύτερο σκέλος ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής πάλι με την ειδική «Καρούτες» αλλά αυτή τη φορά υπό το φως της ημέρας.
Ακολούθησαν οι ειδικές «Παρνασσός» – 15.27 χλμ. και «Προσήλιο» – 12.22 χλμ. που διεξήχθησαν από δυο φορές. Ο αγώνας κράτησε τον παλιό χαρακτήρα του και το service επιτρεπόταν έξω από κάθε Ειδική Διαδρομή.
Ο τερματισμός του αγώνα έγινε στο λιμάνι της Ιτέας, όπου και ακολούθησε η τελετή της απονομής κυπέλλων στους νικητές, ενώ η παράδοση που θέλει βρετανικά πληρώματα με Ford Escort να κερδίζουν τον ιστορικό μας αγώνα συνεχίστηκε. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…
Το πλήρωμα από το Βέλγιο, οι Ghislain de Mevius – Johan Jalet με το Mazda 323 GTX, ξεκίνησαν με σκοπό τη νίκη. Κέρδισαν τέσσερις Ειδικές Διαδρομές, αλλά το πρωί του δεύτερου σκέλους, στην 9η ειδική («Προσήλιο 1»), εγκατέλειψαν από μηχανική βλάβη, την στιγμή που ήταν στην 1η θέση του αγώνα με άνεση.
Να σημειώσουμε εδώ ότι ο οδηγός είναι υιός του Παγκόσμιου Πρωταθλητή της κατηγορίας Ν (1991 με Mazda 323 GTX, 1992 με Nissan Sunny GTI-R) Gregoire de Mevius. Έτσι δυο ειδικές πριν το τέλος έγινε η αλλαγή και πέρασαν μπροστά οι Βρετανοί Jordan Richard – Sam Collis με το Ford Escort RS MK II. Πήραν τη νίκη, πρώτη φορά στην καριέρα τους και πρώτη φορά μακριά από την χώρα τους.
Στην δεύτερη θέση τερμάτισε άλλο ένα Ford, ένα Sierra Cosworth 4×4, όμως αυτή τη φορά, με τους Erdi Tibor – Istvan Kerek. Με αυτή τους την επίδοση κέρδισαν το Πρωτάθλημα Ευρώπης Ιστορικών αυτοκινήτων, αλλά και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κατηγορίας 4.
Το βάθρο συμπλήρωσε ένα ελληνικό πλήρωμα! Οι Μάριος Σταφυλοπάτης – Γιώργος Χατζηρήγας με Lancia Delta Integrale. Παρόλο το πρόβλημα με το υδραυλικό τιμόνι στην αρχή του δεύτερου σκέλους, δεν πτοήθηκαν συνέχισαν δυνατά και πήραν την τρίτη θέση γενικής του αγώνα και την πρώτη ανάμεσα στους Έλληνες.
Στην 6η θέση γενικής τερμάτισαν οι δεύτεροι Έλληνες, Αλέξανδρος Χριστοδούλου – Αθανάσιος Σαμαράς με την Lancia 037 rally, σπάζοντας την περσινή ατυχία.
Πίσω τους τερμάτισαν οι τρίτοι Έλληνες και πρώτοι στην κατηγορία 2, οι Γιώργος Παραδείσης – Πλούταρχος Στεργίου με Ford Escort RS 1600 MK I. Έκαναν ένα ωραίο αγώνα κι αν δεν είχαν εκείνο το κλατάρισμα λίγο πριν το τέλος θα διεκδικούσαν κάτι παραπάνω.
Στον αγώνα συμμετείχαν και τρία πληρώματα από την πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη. Οι Νίκος Παυλίδης – Allan Harryman με Fiat 131 Racing 2000 TC, οι Γκάνος Αντώνης – Πέτρος Κώνστας με Mercedes Benz 190E 2.3 16V και οι «ΝΙΚΟ» – Γιάννης Κέπετζης με Peugeot 205 GTi 1.9.
Δυστυχώς κανένα από τα πληρώματα δεν τερμάτισε. Οι δυο πρώτοι εγκατέλειψαν στο δεύτερο σκέλος και πιο συγκεκριμένα στην 8η Ειδική Διαδρομή («Παρνασσός 1») και οι τρίτοι στην τελευταία, 11η ειδική του αγώνα («Προσήλιο 2»), από μηχανικό πρόβλημα.
Εδώ πρέπει να κάνουμε μια αναφορά στον συνοδηγό του Peugeot, τον κο. Γιάννη Κέπετζη. Ο άνθρωπος κινητή ιστορία, με 25 Ράλλυ Ακρόπολις στην πλάτη του (πρώτο του Ακρόπολις το 1975 με Lada συνοδηγός του Αποστολίδη) από τα οποία τα πέντε Ιστορικά.
Στα 77 του χρόνια μπαίνει ακόμη στο κάθισμα και δένει την ζώνη και είναι έτοιμος για κάθε Ειδική Διαδρομή. Με πολύ μεγάλη εμπειρία αλλά και αγάπη για τους αγώνες αυτοκινήτου…
RALLY LEGENDS 2024
Στην κατηγορία Legends δήλωσαν συμμετοχή 10 πληρώματα. Νικητές ήταν οι Αχιλλέας Χριστοδούλου – Νίκος Πετρόπουλος με Mitsubishi Lancer Evo. Οδήγησαν γρήγορα, κέρδισαν τις 10 από τις 11 ειδικές του αγώνα και πήραν τη νίκη. Πρώτη σε επίπεδο γενικής για τον οδηγό, ενώ για τον συνοδηγό ότι και να πούμε θα είναι «λίγο», μπροστά στην πολύ μεγάλη πείρα του.
Στην δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Πολωνοί Pawel Molgo – Marton Maciej με Subaru Impreza GT. Ήταν ο πρώτος αγώνας με το αυτοκίνητο και δήλωσαν ότι τους άρεσε πολύ ο αγώνας και πρόκειται να έρθουν και την επόμενη χρονιά.
Στην τρίτη θέση τερμάτισε άλλο ένα Subaru Impreza GT, με τους Κυριάκο Βυτογιάννη – Δημήτρης Βυτογιάννη. Το πλήρωμα είναι πατέρας και υιός, που επανέλαβαν την περσινή επιτυχία να ανέβουν και πάλι στο βάθρο.
Πίσω τους τερμάτισαν οι Σταύρος Αναμολίδης – Ανδρέας Χριστοδουλάκης με Subaru Legacy, ενώ ένα ακόμη Subaru Impreza GT, τερμάτισε στην 5η θέση με τους Διονύση Μαυρουδή – Δημήτρη Κουμποτή, που ήταν και το μοναδικό πλήρωμα της κατηγορίας από την Β. Ελλάδα.
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
- Richard Jordan – Sam Collis Ford Escort RS 1800 MK II
- Tibor Erdi – Istvan Kerek Ford Sierra RS Cosworth 4X4
- Μάριος Σταφυλοπάτης – Γιώργος Χατζηρήγας Lancia Delta Integrale
- Ernie Graham – Anna Graham Ford Escort RS 1800 MK II
- James Poter – Karen Graham Ford Escort RS 1800 MK II
- Αλέξανδρος Χριστοδούλου – Αθανάσιος Σαμαράς Lancia 037 Rally
- Γιώργος Παραδείσης – Πλούταρχος Στεργίου Ford Escort RS 1600 MK I
- Κώστας Μυλωνάς – Νικόλαος Παραπέρας Toyota Celica TA 22
- Κώστας Παπαδημητρίου – Μάνος Σιγάλας Toyota Starlet EP 71
- Αλέξανδρος Χαλιβελάκης – Αθανάσιος Παπαγεωργίου Ford Escort MK II
Το άρθρο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις: Η Ελλάδα και πάλι στο ευρωπαϊκό προσκήνιο… εμφανίστηκε πρώτα στο AutoMoto.