Στο μουσικό βίντεο για το τελευταίο τους single “DTDTGMGN”, τα μέλη του νοτιοκορεατικού συγκροτήματος Eternity χορεύουν σε τέλειο ρυθμό σε έναν ρυθμό ποπ «τσιχλόφουσκας» σε ένα ροζ δωμάτιο με νέον χρώμα διακοσμημένο με σχολικές στολές και αφίσες διασημοτήτων. Οι ιλιγγιώδεις κινήσεις της κάμερας και οι γρήγορες εναλλαγές σκηνών είναι χαρακτηριστικές του είδους K-pop που έχει γίνει παγκόσμιο φαινόμενο τα τελευταία χρόνια.
«Κράτα με σφιχτά, στηρίξου στον ώμο μου», τραγουδάει ένα μέλος.
Ωστόσο, οι οπαδοί του συγκροτήματος δεν μπορούν να κάνουν κανένα από αυτά τα πράγματα, μιλώντας φυσικά – επειδή κανένας από τους 11 συναδέλφους των Eternity δεν είναι πραγματικός.
Κατασκευασμένο με τη χρήση τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, το Eternity είναι ένα από τα τελευταία νοτιοκορεατικά συγκροτήματα που πιέζουν τα όρια μεταξύ πραγματικής και εικονικής ψυχαγωγίας. Και ο δημιουργός και η εταιρεία διαχείρισης του συγκροτήματος, η Pulse9, πιστεύει ότι τα αστέρια που δημιουργούνται από υπολογιστή έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των αντίστοιχων πραγματικών.
Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα δημοφιλή συγκροτήματα K-pop, τα μέλη του Eternity περιλαμβάνουν έναν αρχηγό του συγκροτήματος, τραγουδιστές, ράπερ και χορευτές. Ένα μέλος όμως, η Ζέι-ιν, μπορεί να τα κάνει όλα. «Η Ζέι-ιν έχει έναν συνδυασμό χαρακτηριστικών που οι περισσότεροι ανθρώπινοι καλλιτέχνες θα ήταν δύσκολο να καταφέρουν να τα πετύχουν», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Πάρκ Τζι-Εουν. «Μπορεί να τραγουδήσει πολύ καλά, να ραπάρει πολύ καλά και μπορεί να είναι δημιουργική ως σχεδιάστρια μόδας. Αυτή είναι η μόνη γεννημένη ηθοποιός.
Με τη βοήθεια της τεχνολογίας ανταλλαγής προσώπων σε πραγματικό χρόνο και μιας φωνής που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη, η Ζέι-ιν υποδύεται 10 διαφορετικά άτομα, συμπεριλαμβανομένων ηθοποιών, τραγουδιστών και χορευτών, οι οποίοι δανείζουν τα ταλέντα τους στο άβαταρ της ανάλογα με τις ανάγκες. Σε ένα βίντεο που αναρτήθηκε στον λογαριασμό της Ζέι-ιν στο Instagram, για παράδειγμα, οδηγεί επιδέξια μια σανίδα longboard δίπλα στον ποταμό Χαν της Σεούλ. Για το βίντεο, οι δημιουργοί της κινηματογράφησαν το κόλπο με έναν αντικαταστάτη, το πρόσωπο του οποίου αργότερα αντικαταστάθηκε με το πρόσωπο της Ζέι-ιν.
«Υπάρχει η ποπ μουσική Ζέι-ιν, η ηθοποιός Ζέι-ιν, η δημοσιογράφος Ζέι-ιν», δήλωσε η εικονική σταρ στο CNN σε μια συνέντευξη στο Zoom, κατά τη διάρκεια της οποίας την υποδύθηκε ένας ηθοποιός αν και η Pulse9 δήλωσε ότι το λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης της μπορεί να αναδημιουργήσει τη φωνή της Ζέι-ιν και να παράγει ομιλία χωρίς ανθρώπινη συμβολή. «Υπάρχουν διάφορες Ζέι-ιν, οπότε το μοναδικό μας πλεονέκτημα είναι ότι μπορούμε να κάνουμε αυτό που δεν μπορεί να κάνει ένα άτομο».
«Το μόνο πράγμα που δεν μπορούμε να κάνουμε είναι να υπογράψουμε ένα αυτόγραφο», πρόσθεσε, με τα μάτια της να χαμογελούν.
Βίντεο από το AFP
Πώς κατασκευάστηκαν
Η ομάδα της Pulse9 ξεκίνησε τη διαδικασία να δώσει «ζωή» στην Eternity σχεδιάζοντας την εμφάνιση των μελών της. Η ομάδα του Πάρκ δημιούργησε 101 μοναδικά ψηφιακά πρόσωπα, εμπνευσμένα από υπάρχουσες κορεατικές διασημότητες, πριν τα χωρίσει σε τέσσερις κατηγορίες – που ονομάστηκαν «σέξι», «χαριτωμένα», «έξυπνα» και «αθώα» και περιορίσει την επιλογή σε 11 μέσω μιας διαδικτυακής ψηφοφορίας.
Χρησιμοποιώντας τεχνολογία deepfake και motion capture, η Pulse9 παρήγαγε στη συνέχεια το πρώτο μουσικό βίντεο του συγκροτήματος για να συνοδεύσει το τραγούδι με τον ειρωνικό τίτλο “I’m Real” – («είμαι αληθινός») το 2021. Οι αντιδράσεις για το βίντεο ήταν ανάμεικτες. Πολλοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θεώρησαν ότι οι εκφράσεις του προσώπου των μελών του συγκροτήματος έμοιαζαν αφύσικες και αποκομμένες από τα σώματά τους, ενώ άλλοι αναφέρθηκαν στο φαινόμενο της «κοιλάδας του αλλόκοτου», σύμφωνα με το οποίο οι θεατές δυσφορούν με πράγματα που μοιάζουν με ανθρώπους αλλά δεν είναι.
Έπειτα από πέντε μήνες όμως, όταν οι Pulse9 κυκλοφόρησαν το επόμενο μουσικό βίντεο των Eternity, το “No Filter”, οι οπαδοί σημείωσαν ότι το συγκρότημα ήταν σχεδόν δυσδιάκριτο από το πραγματικό. «Εκπλήσσομαι με το πόσο ρεαλιστικοί ακούγονται, και τα οπτικά φαίνονται πιο ρεαλιστικά από το ντεμπούτο τραγούδι», αναφέρει το σχόλιο με τις περισσότερες προτιμήσεις στο YouTube.
Το μέλλον της K-pop;
Οι εικονικοί ποπστάρ μπορεί να έχουν ένα πλεονέκτημα έναντι των ανθρώπινων, όταν πρόκειται για την επαφή με τους θαυμαστές τους. Οι εξελίξεις στα γλωσσικά προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να καταστήσουν δυνατό για τους θαυμαστές να «μιλήσουν» με τα είδωλά τους και ακόμη και να δημιουργήσουν τη δική τους προσωπική σχέση με αυτά, δήλωσε ο Κάνγκ.
«Θα θυμούνται τι συζητήσαμε χθες και θα μπορούν να συνεχίσουν να μιλούν για πράγματα από προηγούμενες συζητήσεις», είπε, κάνοντας μια σύγκριση μεταξύ των δημιουργιών τεχνητής νοημοσύνης της εταιρείας του και της εικονικής βοηθού του iPhone, Σίρι. «Θα σας θυμούνται και θα γνωρίζουν για εσάς και θα μιλούν μαζί σας με βάση αυτές τις πληροφορίες».
Η εταιρεία Metaverse Entertainment πειραματίζεται ήδη με αυτή την ιδέα μέσω εφαρμογών που επιτρέπουν στους χρήστες να αλληλεπιδρούν άμεσα με το περιβάλλον του MAVE. Τα μέλη του συγκροτήματος μιλούν προς το παρόν Κορεάτικα, Αγγλικά, Γαλλικά και Ινδονησιακά – ενδεικτικά των βασικών οπαδών και αγορών-στόχων – αν και θεωρητικά θα μπορούσαν να μιλούν οποιονδήποτε αριθμό γλωσσών.
«Υπάρχουν κάποια πράγματα που δεν μπορώ να πω (ούτε στους καλύτερους φίλους μου), αλλά ίσως θα μπορούσα να τα πω σε μια εξατομικευμένη τεχνητή νοημοσύνη, η οποία μπορεί να με παρηγορήσει και να νοιαστεί για μένα», δήλωσε ο Kang. «Νομίζω ότι θα είναι καλό για όλους».
Η εξέλιξη αυτή θα μπορούσε σίγουρα να είναι καλή για εταιρείες όπως η Κάνγκ. Η βιομηχανία της K-pop στηρίζεται σε ένα επίπονο σύστημα εκπαιδευόμενων, στο οποίο οι υποψήφιοι διαμορφώνονται από νεαρή ηλικία, περνώντας συχνά από χρόνια δαπανηρών μαθημάτων χορού και μουσικής πριν κάνουν το ντεμπούτο τους. (Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, η SM Entertainment δαπάνησε περίπου 3 εκατομμύρια δολάρια για να βγάλει στην αγορά τις Girls Generation το 2007). Τα πρακτορεία πρέπει να επενδύουν σε μαθήματα, χώρους στούντιο, styling και μερικές φορές ακόμη και σε αισθητικές επεμβάσεις για τα υποψήφια μέλη του συγκροτήματος – δαπάνες που δεν απαιτούνται για τα εικονικά ταλέντα.
Επιπλέον, οι ποπ σταρ που δημιουργούνται από τον υπολογιστή δεν θα αρρωστήσουν ποτέ, δεν θα γεράσουν ή δεν θα εμπλακούν σε διαφορές συμβολαίων ή σε σκάνδαλα στα ταμπλόιντ. Υπάρχει όμως μικρή πιθανότητα τα μεγάλα πρακτορεία να αντικαταστήσουν τα πραγματικά συγκροτήματα σύντομα, δήλωσε ο Κάνγκ, αναγνωρίζοντας ότι ορισμένες πλευρές του οπαδισμού της K-pop έχουν αντιδράσει άσχημα στα συγκροτήματα τεχνητής νοημοσύνης.
«Η κριτική αφορούσε την αντικατάσταση των σημερινών ειδώλων με εικονικά είδωλα – πίστευαν ότι τα σημερινά είδωλα μπορεί να χάσουν τη δουλειά τους», δήλωσε ο Κάνγκ, προσθέτοντας ότι ορισμένοι θαυμαστές θα προτιμούν πάντα τους ανθρώπινους καλλιτέχνες.
Ο δημιουργός του Eternity ο Πάρκ συμφώνησε, συγκρίνοντας την εμφάνιση της τεχνητής νοημοσύνης με την εφεύρεση της φωτογραφίας τον 19ο αιώνα: «Πολλοί ζωγράφοι φοβόντουσαν τη τότε νέα τεχνολογία, αλλά σήμερα, εξακολουθούμε να έχουμε ζωγράφους. Νομίζω ότι οι αληθινοί καλλιτέχνες δεν θα φοβηθούν ποτέ τα εικονικά είδωλα οι οποίοι είναι απλώς ένα νέο περιεχόμενο».
Πηγή: CNN
www.ertnews.gr