Τα θετικά αποτελέσματα της θέσπισης ειδικής βίζας για τους ψηφιακούς νομάδες, έναν χρόνο μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου, επεσήμανε ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης,
Η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που ρύθμισε το θέμα των ψηφιακών νομάδων, νέων ανθρώπων που -ως επί το πλείστον- εργάζονται με έναν φορητό υπολογιστή μετακινούμενοι σε όλον τον πλανήτη, όπως ανέφερε ο κ. Βαρβιτσιώτης, καθώς «αισθανθήκαμε ότι αυτή η κοινότητα είναι πολύ σημαντική και μπορεί να καταστεί στη συνέχεια πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό».
Ο σχετικός νόμος προβλέπει ορισμένους περιορισμούς σε σχέση με το εισόδημα αλλά και τη σχέση εργασίας των ψηφιακών νομάδων, εξήγησε ο αναπληρωτής υπουργός και πρόσθεσε ότι «βλέποντας και τον παγκόσμιο ανταγωνισμό, είναι η στιγμή ίσως να κάνουμε πιο ευέλικτη την προσέγγισή μας».
«Δεν σταματάμε σε καμία περίπτωση να υιοθετούμε νέους τρόπους, μέσα από τους οποίους ξένοι μπορούν να επισκεφθούν τη χώρα μας», σημείωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης, τονίζοντας πως μετά τη Digital Nomad Visa, τη Student Visa και τη Business Visa, «το νέο και πολύ ιδιαίτερο προϊόν μας θα είναι η ιατρική βίζα, ώστε να μπορέσουμε να φέρουμε στη χώρα μας ανθρώπους που χρήζουν ιατρικών υπηρεσιών».
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι λόγω της μεγάλης αύξησης της ζήτησης οι παραδοσιακές υπηρεσίες έκδοσης βίζας του υπουργείου Εξωτερικών, ιδιαίτερα τα προξενεία, έχουν φτάσει σε υπερκορεσμό και επεσήμανε ότι -πέρα από το πρόγραμμα παροχής ψηφιακών υπηρεσιών από τα προξενεία (myConsulLive)- προγραμματίζεται και η αναβάθμιση της ψηφιακής παρουσίας της χώρας μας μέσω της παροχής μίας συνολικής εικόνας όλων των διαφορετικών τύπων θεώρησης εισόδου, ώστε να μπορεί όποιος ενδιαφέρεται να έρθει στην Ελλάδα να ενημερώνεται μέσα από λίγα «κλικ» για την απαιτούμενη διαδικασία.
Η ημερίδα του «Work From Greece» διοργανώθηκε με αφορμή τον έναν χρόνο λειτουργίας της διαδικτυακής πλατφόρμας workfromgreece.gr, που έχει ως στόχο την έγκυρη ενημέρωση των ψηφιακών νομάδων που επιθυμούν να εργαστούν από την Ελλάδα.
Πρόκειται για μία πρωτοβουλία της Marketing Greece, μη κερδοσκοπικής εταιρείας, που ιδρύθηκε από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) και αποσκοπεί στην ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού, όπως σημειώνει η σχετική ανακοίνωση.