«Ξινή» βγήκε σε πελάτη η επίσκεψή του σε εστιατόριο στη Μύκονο, καθώς κλήθηκε να πληρώσει τα… χρέη του ιδιοκτήτη, σε μία «άκρως ελληνική» υπόθεση.
Συγκεκριμένα, πελάτης, ελεύθερος επαγγελματίας, πήγε να φάει σε ταβέρνα και ζήτησε να πληρώσει με τιμολόγιο. Το τιμολόγιο όταν κοπεί πηγαίνει αυτόματα στο σύστημα, και το σύστημα βλέπει εάν η επιχείρηση που εκδίδει το τιμολόγιο, έχει χρέη ή όχι.
Σύμφωνα με την νομοθεσία, και με αφορμή το ότι ο ιδιοκτήτης της ταβέρνας χρωστούσε 50.000 ευρώ, κάνει στον… πελάτη αναγκαστική κατάσχεση εις χείρας τρίτων. Επομένως θα πρέπει μέσα σε 8 εργάσιμες να μεταβεί ο πελάτης στο Ειρηνοδικείο της κατοικίας του με τον δικηγόρο του, να προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ώστε να αποδείξει ότι δεν έχει παραπάνω συναλλαγές με τον ιδιοκτήτη της ταβέρνας.
Το σύστημα, «πιστεύει» ότι μπορεί να έχουν ο ιδιοκτήτης της ταβέρνας και ο πελάτης παραπάνω συναλλαγές, και επειδή χρωστάει στο δημόσιο και δεν τα πληρώνει, θα τα πάρει μέσω τρίτων που μπορεί να υπάρχουν συναλλαγές μεταξύ πελάτη και ιδιοκτήτη.
Και έτσι, εάν έχει κάποιο υπόλοιπο ο ιδιοκτήτης, αντί να το πληρώσει εκείνος, θα το πληρώσει αυτός που έχει… συναλλαγές μαζί του.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση, έχει βγει δικαστική εντολή ότι έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές, και έρχεται ο δικαστικός επιμελητής με το αντίστοιχο έγγραφο εις χείρας τρίτων και λέει ότι επειδή χρωστάει ο άλλος, να πληρώσει την οφειλή ο… πελάτης για λογαριασμό του ιδιοκτήτη.
Το κράτος λέει στον πελάτη που έκοψε το τιμολόγιο πως αν ξαναπάει στην ταβέρνα και κόψει ξανά τιμολόγιο, οποιοδήποτε λογαριασμό και να έχει δεν θα τον πληρώσει στην ταβέρνα αλλά… στο Δημόσιο. Ελλάδα 2.0.