24NEWS.GR – Νέα24

Νέα,ειδήσεις από την Ελλάδα & τον κόσμο όλο το 24ωρο!Άμεση ενημέρωση & Ροή ειδήσεων για όλες τις εξελίξεις

2024-bruno-stoiximan

Ναόμι Οσάκα: Η λαμπαδηδρόμος που άναψε τον Βωμό, έχει μια φωτιά που δεν σβήνει μέσα της

Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

Πολλές φορές λέμε ότι “αυτά γίνονται μόνο στον κινηματογράφο”, αλλά μήπως ο ίδιος ο κινηματογράφος αντιγράφει τη ζωή; Ο αθλητισμός εκτός από επιτεύγματα και ήρωες, γεννά ιστορίες, που θα μπορούσαν να είναι κινηματογραφικές ή μυθιστορηματικές πινελιές. Μια τέτοια ιστορία είναι αυτή της Ναόμι Οσάκα, που για όσους δεν έχουν επαφή με το τένις θεωρείται η κορυφαία τενίστρια της νέας γενιάς, ένα ανερχόμενο ταλέντο, μια χαρισματική παίκτρια με διαύγεια στο παιχνίδι της. Η νεαρή αθλήτρια θέλει να στείλει τα δικά της μηνύματα, ενώ έχαιρε την ύψιστη τιμή την Παρασκευή (23/07), αφού ήταν αυτή που άναψε τον Βωμό στο Ολυμπιακό Στάδιο του Τόκιο. Μάλιστα για πρώτη φορά στην ιστορία ο τελευταίος λαμπαδηδρόμος που ανάβει το Βωμό προέρχεται από το τένις.

“Αναμφίβολα το κορυφαίο αθλητικό επίτευγμα και τιμή που θα έχω ποτέ στη ζωή μου. Δεν έχω λόγια να περιγράψω τα συναισθήματά που έχω αυτή τη στιγμή, αλλά γνωρίζω πως είμαι γεμάτη ευγνωμοσύνη, σας αγαπώ παιδιά, ευχαριστώ” έγραψε στα αγαπημένα της social media η Οσάκα μετά τη σπουδαία στιγμή της καριέρας της.

Η Ναόμι επέστρεψε, δεν αγωνίστηκε στα δύο τελευταία Grand Slam (Wimbledon και Roland Garros), ωστόσο δεν μπορούσε να χάσει τη μεγάλη γιορτή του Ολυμπισμού, πόσω μάλλον από τη στιγμή που αυτή λαμβάνει χώρα στο Τόκιο. “Δεν θα μπορούσε να είμαι πιο ενθουσιασμένο για να αγωνιστώ στο Τόκιο. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι από μόνοι τους ξεχωριστοί, αλλά η ευκαιρία να αγωνιστώ μπροστά στους Ιάπωνες φιλάθλους είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Ευελπιστώ να τους κάνω υπερήφανους” είχε δηλώσει χαρακτηριστικά πριν την έναρξη των Αγώνων και πριν τα κρούσματα αυξηθούν στην Ιαπωνία και ανακοινωθεί πως η διοργάνωση θα διεξαχθεί κεκλεισμένων των θυρών.

Ολυμπιακοί Αγώνες: Η λιτή τελετή έναρξης που σηματοδότησε την ενότητα του κόσμου

Η Ιαπωνέζα από αναλυτές κατά καιρούς χαρακτηρίζεται ως η διάδοχος της βασίλισσας του τένις, Σερίνα Γουίλιαμς, ενώ πριν λίγους μήνες ήρθε στο προσκήνιο στο ευρύ κοινό μετά την απόφασή της να αποσυρθεί από το Roland Garros, καθώς δίνει τη δική της μάχη με το τέρας της κατάθλιψης.

Η Ναόμι Οσάκα έχει επιδείξει μια ωριμότητα και πειθαρχία στο παιχνίδι, που σε αντίστοιχη ηλικία την τελευταία 20ετία έχουμε δει ίσως μονάχα από τη Σερίνα και τη Μαρία Σαράποβα. Η γεννηθείσα στις 16 Οκτωβρίου του 1997 είναι κάτοχος 4 Grands Slam τίτλων (2 Australian Open, και 2 US Open) ως τώρα, με career high το Νο1, prize money σχεδόν 20 εκατομμύρια δολάρια.

Μάλιστα, σύμφωνα με τη λίστα του Forbes για το 2020 είναι η αθλήτρια με τα περισσότερα έσοδα από χορηγούς και έπαθλα, με το ποσό ρεκόρ των 37,4 εκατομμυρίων δολαρίων, αφήνοντας πίσω θρυλικές αθλήτριες όπως η Σερίνα Γουίλιαμς και οι Άλεξ Μόργκαν (ποδόσφαιρο) και Μέγκαν Ραπίνο (ποδόσφαιρο).

Η ζωή είναι ένα ταξίδι

Πριν δύο εβδομάδες στο Time η νεαρή Ιαπωνέζα η οποία δέσποζε στο εξώφυλλο της ειδικής έκδοσης των Ολυμπιακών Αγώνων είχε γράψει ένα συγκλονιστικό κείμενο, στο οποίο έφερε τον τίτλο “Είναι εντάξει, να μην είσαι εντάξει” με στόχο να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο, να μιλήσει και να αντιμετωπίσει το σκοτάδι.

“Πρώτο μάθημα: Ποτέ δεν θα τους ευχαριστήσεις όλους. Ο κόσμος είναι χωρισμένος τώρα όπως ήταν από όσο θυμάμαι στα 23 μου χρόνια. Θέματα που είναι τόσο προφανή για μένα στην ονομαστική τους αξία, όπως το να φοράω μάσκα σε πανδημία ή να γονατίζω για να δείξω υποστήριξη για τον αντιρατσισμό, αμφισβητούνται έντονα” είχε γράψει αρχικά τότε και συνέχεια προχώρησε στο τέρας της κατάθλιψης.

“Το δεύτερο μάθημα ίσως ήταν και πιο εμπλουτισμένο. Μου έχει καταστεί προφανές, πως κυριολεκτικά όλοι υποφέρουν από ζητήματα που σχετίζονται με την ψυχική τους υγεία ή γνωρίζουν κάποιον που αντιμετωπίζει τέτοια θέματα. Ο αριθμός των μηνυμάτων που έλαβα από ένα μεγάλο αριθμό ατόμων το επιβεβαιώνει. Νομίζω ότι μπορούμε σχεδόν καθολικά να συμφωνήσουμε ότι ο καθένας μας είναι άνθρωπος και υπόκειται σε αισθήματα και συναισθήματα.” συνέχισε λέγοντας.

Η Ναόμι Οσάκα δεν θέλησε μονάχα να μπει στο προσκήνιο του συγκεκριμένου σοβαρού ζητήματος που καταδυναστεύει τους ανθρώπους στις μέρες μας, όχι μόνο τους αθλητές. Ήθελε να αποδείξει ότι η ζωή είναι γεμάτη συναισθήματα, ότι θα πρέπει να μιλάς και πως “υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να σε βοηθήσουν και συνήθως υπάρχει φως στο τέλος του τούνελ”

Ένας απαγορευμένος έρωτας την έφερε στη ζωή

Η Ναόμι Οσάκα που βρίσκεται στις ΗΠΑ από τα 3 της έτη, αναγκάστηκε να μετακομίσει στο Λονγκ Άιλαντ με τη μητέρα της ελέω των παππούδων της. Η Ταμάκι Οσάκα, μητέρα της Ναόμι, γνωρίστηκε στα σχολικά χρόνια με τον Λέοναρντ Φρανσουά όταν αυτός ήταν στο κολέγιο. Οι δυο τους ερωτεύτηκαν παράφορα και κάπου εκεί ξεκίνησε η ρήξη της οικογένειας της Ταμάκι, όταν τα κρυφά ραντεβού των δύο έγιναν γνωστά. Όπως γίνεται αντιληπτό, το όνομα του πατέρα της Ναόμι δεν συνδέεται με την Ιαπωνία.

Ο Λέοναρντ Φρανσουά ήταν στην Ιαπωνία τη δεκαετία του ‘90 για να σπουδάσει και το γεγονός πως η Ταμάκι ερωτεύτηκε έναν μαύρο φοιτητή με καταγωγή από την Αϊτή έφερε στο προσκήνιο ένα έθιμο βαθιά ριζωμένο. Μέχρι και τα μέσα του 19ου αιώνα τα ταξίδια από τους κατοίκους απαγορεύονταν, η Ιαπωνία είναι μια χώρα ποτισμένη στα έθιμα ακόμα και εάν οι καιροί έχουν αλλάξει μέχρι πρόσφατα οι προσμίξεις με άλλους λαούς αποτελεί επονείδιστη πράξη.

Η Ταμάκι έκανε το λάθος να ερωτευτεί τον Λέοναρντ σε μια δύσκολη περίοδο, σ’ ένα μεταβατικό στάδιο, που η απομονωμένη κοινωνία της Οσάκα (πόλη της Ιαπωνίας) δεν μπορούσε να αποδεχτεί ότι μια Ιαπωνέζα θα μπορούσε να συνάψει δεσμό, πόσω μάλλον να παντρευτεί κάποιον μη Ιάπωνα. Η απαγορευμένη αυτή αγάπη που προέκυψε στα σχολικά χρόνια της Ταμάκι ισοδυναμούσε με έγκλημα και η τιμωρία της ήταν η εξορία.

Η οικογένειά της δεν τη στήριξε ούτε στιγμή, η Ταμάκι με την τρίχρονη Ναόμι διέσχισαν τον Ειρηνικό Ωκεανό και μετακόμισαν στο Λονγκ Άιλαντ. Εκεί βρήκαν την αγκαλιά, τη στήριξη και το οικογενειακό κλίμα που θα μπορούσε να μεγαλώσει η Ναόμι και η αδερφή της Μαρί (18 μήνες μεγαλύτερη, παίζει και αυτή τένις σε πιο χαμηλό επίπεδο).

Η Ναόμι έλαβε έντονα χαρακτηριστικά από τον πατέρα της, το σοκολατένιο χρώμα του δέρματός της. Παρόλα αυτά σ’ αυτή την πλευρά του κόσμου δεν θα μπορούσε να προκαλέσει ντροπή, ψίθυρους μίσους και απέχθειας, ο συνδυασμός με τα ιαπωνικά στοιχεία στο βλέμμα της.

Η Ναόμι έχει αποδείξει πως δείχνει τον προσήκοντα σεβασμό στην ιαπωνική κουλτούρα, ωστόσο δεν είναι λίγες οι φορές που δεν θέλει να μιλάει για το παρελθόν. Για χρόνια βλέπετε η Ταμάκι δεν είχε συμφιλιωθεί με την οικογένειά της, οι δύο πλευρές μίλησαν και επανενώθηκαν ουσιαστικά το 2008 μετά από περίπου μιάμιση δεκαετία. Όσο να’ ναι τη δυναμική και συνάμα ευαίσθητη Ναόμι η σχέση αυτή είναι ένα αγκάθι στην καρδιά της. Παρόλα αυτά πάντα ακολουθούσε την ιαπωνική κουλτούρα. Όσο γιατί έχει το επίθετο της μητέρας της; Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως σύμφωνα με την ιαπωνική νομοθεσία εάν ένα παιδί που έχει γεννηθεί στην Ιαπωνία έχει έναν από τους δυο γονείς μη Ιάπωνα διατηρεί το επίθετο του Ιάπωνα γονέα.

“Λατρεύω τα πάντα στην ιαπωνική κουλτούρα, όπως και την Αϊτή. Εάν συναντήσεις ποτέ ένα άτομο από την Αϊτή είναι πολύ θετικοί, και κυριολεκτικά εάν είσαι φίλος μαζί τους, θα κάνουν τα πάντα για εσένα. Αυτό είναι πραγματικά ένα πολύ καλό χαρακτηριστικό και είμαι πολύ χαρούμενη που οι παππούδες και μου και η οικογένεια από την πλευρά του πατέρα μου είναι ακριβώς έτσι” είχε υποστηρίξει κάποτε σε δηλώσεις της η νεαρή Ναόμι. Διότι μπορεί να έχει το επίθετο της μητέρας της, ωστόσο δεν ξεχνάει τις καταβολές της και όφειλε να κάνει ειδική μνεία στην οικογένεια του πατέρα της.

Στα χνάρια των αδερφών Γουίλιαμς

Ο Λέοναρντ είναι ένας αυτοδίδακτος άνθρωπος, ενθουσιάστηκε για πρώτη φορά με το τένις όταν παρακολούθησε τη Σερίνα Γουίλιαμς στο Roland Garros. Έκτοτε προσπάθησε να αποκτήσει επαφή με το άθλημα. Βαδίζοντας στα χνάρια του πατέρα των αδερφών Γουίλιαμς προσπάθησε και αυτός να εντρυφήσει στο άθλημα, να έχει από κοντά τις κόρες του και να τις διδάξει στο μέτρο του δυνατού το άθλημα. Στα 16 της η Ναόμι θεωρούταν ένα ανερχόμενο ταλέντο, συνέχισε να προπονείται με τον πατέρα της, ακόμα και όταν η αμερικάνικη ομοσπονδία τένις της προσέφερε θέση στο πρόγραμμά της. Η Ναόμι και οι γονείς της είχαν δείξει ήδη το δρόμο που θα ακολουθούσαν. Στα δύσκολα οι ΗΠΑ δεν εξασφάλισαν πόρους για τη Ναόμι και η επιλογή της ιαπωνικής υπηκοότητας ήταν δεδομένη.

Η Ναόμι ήθελε να δώσει χώρο στο άθλημα και σε μια χώρα που δεν φημίζεται για τις επιτυχίες της στο τένις, ήθελε να γίνει η πρωταγωνίστρια στην περιπέτεια αυτή. Στα 16 ήταν επαγγελματίας, ενώ απέφευγε να συμμετέχει στα Grand Slam των Juniors διότι είχε λάβει άλλες αποφάσεις. Σ’ αυτό το επίπεδο όταν συμμετέχεις σε τέτοια τουρνουά το άγχος και η πίεση για την επιτυχία είναι ένα ολόκληρο βουνό και μπορεί να σε καταπλακώσει.

Η Οσάκα για πρώτη φορά είχε επαγγελματία προπονητή στα 18, όταν κατάλαβε πως έπρεπε να γίνει το επόμενο βήμα, πως ο πατέρας της, το στήριγμά της, δεν μπορούσε να εξαλείψει τα λάθη της ώστε να γίνει μια world class παίκτρια. Έτσι και πήγε στην ακαδημία της σπουδαίας Κρις Εβερτ. Αρχικά την ανέλαβε ο Ντέιβιντ Τέιλορ και στη συνέχεια ο Σάσα Μπατζίν, άλλοτε κόουτς της Σερίνα Γουίλιαμς.

Η Οσάκα έχει καταγράψει στο παρελθόν ένα από τα πιο γρήγορα χτυπήματα σε σερβίς με 202 χιλιόμετρα την ώρα, λίγο πίσω από το ρεκόρ της θρυλικής Αμερικανίδας, τα 206 χλμ./ώρα. Δεν είναι λίγοι που λόγω των επιδόσεών της την έχουν χαρακτηρίσει νέα Σερίνα Γουίλιαμς, ωστόσο η ίδια έχει απαντήσει με χαρακτηριστική άνεση πως “δεν πιστεύω πως θα υπάρξει άλλη Σερίνα Γουίλιαμς. Πιστεύω θα είμαι ο εαυτός μου. Και ευελπιστώ οι άνθρωποι να είναι εντάξει μ’ αυτό.”

More than an athlete

Η Οσάκα ήρθε για να μείνει. Δεν έχει σκοπό να είναι μόνο μια καλή αθλήτρια, που θα κατακτήσει μια σειρά από Grand Slam και όλοι θα τη θυμούνται για αυτό. Η νεαρή Ιαπωνέζα έχει αποδείξει πως δεν θέλει να κρύψει τα πολιτικά της πιστεύω, θέλει οι αθλήτριες να μιλάνε, θέλει τα σπορ να γίνουν η φωνή της κοινωνίας στην καταπίεση. Η Ναόμι Οσάκα θέλει να είναι η φωνή όσων αντιμετωπίζουν το τέρας και δεν μπορούν να αρθρώσουν ανάστημα και λέξη.

Κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων κατά της αστυνομικής βίας στις ΗΠΑ στους Αφροαμερικανούς και το κίνημα Black Lives Matter η Ναόμι βγήκε μπροστά με εμφατικό τρόπο. Στο US Open του 2020 εμφανιζόταν στο court με μια μάσκα που κάθε φορά ανέγραφε και ένα διαφορετικό όνομα, μια συμβολική κίνηση αποτίνοντας φόρο τιμής στα θύματα αστυνομικής βίας.

Νιώθω ότι είμαι ένας πλοίο που πρέπει να μεταδώσει την ευαισθητοποίηση” είχε απαντήσει όταν τη ρώτησαν για ποιο λόγο το πράττει αυτό. Όταν τον Αύγουστο επίσης δεν είχε παίξει στον τελικό του Western and Southern Open λόγω τραυματισμού είχε δείξει την απέχθειά της στην αστυνομική καταστολή. “Βλέποντας τη συνεχιζόμενη γενοκτονία των μαύρων στα χέρια της αστυνομίας με κάνει να αρρωσταίνω στο στομάχι μου” ήταν τα λόγια της.

Η Ναόμι Οσάκα συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο και σήμερα. Με μια κίνηση που δεν συνηθίζεται, ειδικά στα Grand Slam, την Τετάρτη 26/05 αποφάσισε πως δεν πρόκειται να μην δώσει καμία συνέντευξη Τύπου στο Roland Garros. Μια κίνηση καθόλου αδιάφορη, με τη σημασία της, όχι γιατί απεχθάνεται τα ΜΜΕ, αλλά ήθελε να στείλει ξανά ένα μήνυμα.

Η συνέντευξη Τύπου είναι μια από τις συμβατικές υποχρεώσεις των επαγγελματιών, ειδικά στο τένις, κάτι που έχει ως συνέπεια να υπάρχουν και κυρώσεις. Στόχος της είναι να ευαισθητοποιηθεί ο κόσμος του τένις και να γίνει αντιληπτό πως η υποχρέωση μια συνέντευξης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την πνευματική κατάσταση ενός αθλητή που αντιμετωπίζει θέματα ψυχικής υγείας.

“Δεν θα κάνω καθόλου συνεντεύξεις Τύπου στο Roland Garros. Πάντα ένιωθα ότι ο κόσμος δεν έδινε σημασία στη ψυχική υγεία των αθλητών. Καθόμαστε στην καρέκλα και απαντάμε σε ερωτήσεις που έχουμε απαντήσει πολλές φορές ή ερωτήσεις που φέρνουν αμφιβολίες στο μυαλό μας και εγώ προσωπικά δεν θέλω να εκθέσω τον εαυτό μου σε κόσμο που με αμφισβητεί.

Έχω δει πολλά βίντεο από αθλητές που ξεσπάνε στις αίθουσες Τύπου, μετά από ήττες. Η όλη κατάσταση είναι σαν κάποιος να βρίσκεται κάτω και να συνεχίζεις να τον κλωτσάς και δεν βρίσκω το λόγο να συμβαίνει αυτό.

Δεν θα δώσω συνεντεύξεις και δεν είναι κάτι προσωπικό με το τουρνουά ή με κάποιους δημοσιογράφους. Με τους περισσότερους έχω καλή σχέση. Ωστόσο, τα τουρνουά πρέπει να σταματήσουν να απειλούν τους αθλητές πως αν δεν δώσουν συνέντευξη Τύπου θα τους επιβληθεί χρηματική ποινή και να σταματήσουν να αγνοούν τη ψυχική μας υγεία.

Ελπίζω το ποσό που θα με τιμωρήσει το τουρνουά για όλο αυτό, να πάει σε μια φιλανθρωπία που έχει να κάνει με τη ψυχική υγεία”

Το ταξίδι εν τέλει τελείωσε τη Δευτέρα (31/05), αφού μετά το κυριακάτικο ματς του πρώτου γύρου του παριζιάνικου όπεν κόντρα στη Μαρία Τιγκ, μετά το πρόστιμο των 15 χιλιάδων δολαρίων, αφού κράτησε την υπόσχεσή της και παρά τις προσπάθειες των διοργανωτών αποσύρθηκε από το τουρνουά. Η νεαρή τενίστρια αποφάσισε να αποχωρήσει οικειοθελώς. Ομοίως έπραξε και στο Wimbledon.

“Δεν φανταζόμουν ότι θα συμβούν όλα αυτά, μέχρι πριν από μερικές ημέρες. Το καλύτερο που μπορώ να κάνω είναι να αποχωρήσω, ώστε όλοι να συγκεντρωθούν στο τένις που παίζεται στο Παρίσι. Η αλήθεια είναι ότι πάλεψα για μεγάλα διαστήματα με την κατάθλιψη από το US Open 2018 κι έπειτα, πέρασα δύσκολα και όσοι με γνωρίζουν, όσοι με παρακολουθούν, με βλέπουν να φοράω ακουστικά που με βοηθούν να αντιμετωπίσω το άγχος μου. Αν και οι δημοσιογράφοι ήταν πάντα ευγενικοί απέναντί μου και απολογούμαι για όσους πλήγωσα, δεν αισθάνομαι καλά να μιλάω δημόσια, με πιάνει τεράστιο άγχος πριν έρθω σε επαφή με τα media. Εδώ στο Παρίσι ένιωσα ευάλωτη και γι’ αυτό ήθελα να αποφύγω τις συνεντεύξεις. Θα μείνω για λίγο καιρό μακριά από τα κορτ και όταν έρθει η ώρα, θέλω να συζητήσω για να βρεθούν λύσεις ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση για τους αθλητές, τον Τύπο και τους οπαδούς. Θα τα πούμε όταν έρθει η ώρα” έγραψε στα social media.

Το τένις και ο αθλητισμός γενικότερα έχει ανάγκη τους ευαίσθητους και ενεργούς πρωταθλητές. Η Ναόμι μέσα στην ευαισθησία της έχει αποδείξει πως είναι μια ισχυρή προσωπικότητα, που παίζει τένις για έναν καλύτερο κόσμο, όχι μόνο για την ίδια.

Η Ναόμι δεν τα παράτησε το 2018 σε μια από τις πιο ντροπιαστικές στιγμές του αθλητισμού, όταν κατέκτησε το US Open και το αμερικάνικο κοινό τη γιούχαρε, καθώς κέρδισε την GOAT, τη Σερίνα Γουίλιαμς. Τότε πήγε στη γωνία και σε μια ανατριχιαστική στιγμή αγκάλιασε το Grand Slam του Flussing Meadows και έζησε ολομόναχη τη στιγμή αυτή. Τα δάκρυα που κύλησαν στα μάγουλά της, αντί να είναι δάκρυα χαράς, ήταν δάκρυα αδικίας και λύπης. Τότε δεν της κόπηκαν τα φτερά, δεν θα της κοπούν ούτε και τώρα.

*Το SPORT24 είναι στο επίκεντρο του παγκόσμιου αθλητισμού, στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο. Συνεχής αθλητική ενημέρωση και ειδησεογραφία για το πρόγραμμα των ελληνικών συμμετοχών, τον πίνακα των μεταλλίων όλων των χωρών που συμμετέχουν και τις επιτυχίες των Ελλήνων Αθλητών στους Ολυμπιακούς Αγώνες!

Μη χάσετε καμία στιγμή από τη δράση των Ολυμπιακών Αγώνων ακολουθώντας το SPORT24 στο Google News!



Διαβάστε όλο το Άρθρο…

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Previous Article

Ολυμπιακοί Αγώνες: Χαμός στα social media για την κόκκινη κάρτα μέσω VAR στο Βραζιλία – Ακτή Ελεφαντοστού

Next Article

Τα καλύτερα στιγμιότυπα της 3ης μέρας των Ολυμπιακών Αγώνων

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν:

Διαβάστε επίσης: