Το αεροπλάνο είχε σπάσει σε τόσα πολλά κομμάτια που μόνο η ουρά του ήταν αναγνωρίσιμη, είπαν οι αξιωματούχοι της Νότιας Κορέας.
Ένα αεροπλάνο της Boeing 737-800 της Jeju Air, που μετέφερε 181 άτομα συνετρίβη κατά την προσγείωση, προσκρούοντας σε τοίχο στο τέλος του αεροδιάδρομου στη Νότια Κορέα.
Σκοτώθηκαν 179 επιβαίνοντες. Επέζησαν μόλις δύο μέλη του πληρώματος. Οι αξιωματούχοι ερευνούν μια πιθανή δυσλειτουργία με τα όργανα προσγείωσης ενδεχομένως και κάποιο χτύπημα από πουλιά, αρκετοί όμως αμφισβητούν το δεύτερο αυτό σενάριο.Πρόκειται για τη χειρότερη αεροπορική τραγωδία στη χώρα εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες.
Από τους 179 νεκρούς έχουν αναγνωρισθεί οι 65, ανακοίνωσε η πυροσβεστική υπηρεσία διευκρινίζοντας ότι λαμβάνονται δείγματα DNA για την αναγνώριση των υπολοίπων θυμάτων ενώ κυβερνητικός αξιωματούχος δήλωσε ότι βρέθηκαν τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους.
Ωστόσο το δεύτερο μαύρο κουτί έχει υποστεί μερική ζημιά, αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap στη Νότια Κορέα. Η ζημιά πιθανότατα θα καθυστερήσει την ανάλυση για τον εντοπισμό της αιτίας του δυστυχήματος, δήλωσαν αξιωματούχοι. «Η αποκωδικοποίηση του FDR μόνο μπορεί να διαρκέσει περίπου ένα μήνα», πρόσθεσε ο αξιωματούχος. «Αν δυσκολευόμαστε να το αποκωδικοποιήσουμε εδώ, τότε ίσως χρειαστεί να το στείλουμε στο NTSB», είπε ο δεύτερος αξιωματούχος. «Έχουν περιπτώσεις από όλο τον κόσμο να αναλύσουν, οπότε θα μπορούσε να πάρει αρκετό χρόνο».
Η πτήση 7C2216, είχε απογειωθεί από την Μπανγκόκ και προσγειωνόταν στο διεθνές αεροδρόμιο Muan στα νοτιοδυτικά της Νότιας Κορέας όταν συνετρίβη γύρω στις 9 το πρωί τοπική ώρα. Οι αξιωματούχοι είπαν ότι το αεροπλάνο είχε σπάσει σε τόσα πολλά κομμάτια που μόνο η ουρά του ήταν αναγνωρίσιμη.
Στο αεροπλάνο επέβαιναν 175 επιβάτες και έξι μέλη πληρώματος. Από το απόγευμα της Κυριακής, ο επίσημος απολογισμός των νεκρών είχε ανέλθει στους 179, σύμφωνα με την Εθνική Πυροσβεστική Υπηρεσία. Μόνο δύο άτομα – μέλη του πληρώματος που διασώθηκαν από το τμήμα της ουράς του αεροσκάφους – επέζησαν.
{https://twitter.com/MrJerryGoode/status/1873221279551250782}
Τι προκάλεσε τη συντριβή;
Οι αξιωματούχοι αναζητούν απαντήσεις στο ερώτημα γιατί ο εξοπλισμός προσγείωσης φαινόταν να είχε δυσλειτουργία. Ερευνούν ακόμα και το ενδεχόμενο πουλιά να χτύπησαν το αεροπλάνο ή αν η κακοκαιρία ήταν ένας παράγοντας, δήλωσε ο Ju Jong-wan, διευθυντής πολιτικής αεροπορίας στο Υπουργείο Γης, Υποδομών και Μεταφορών.
Καθώς το αεροπλάνο προσγειωνόταν, είπε, το αεροδρόμιο προειδοποίησε τον πιλότο για ενδεχόμενο χτύπημα από πουλιά. Το αεροπλάνο εξέδωσε Mayday λίγο μετά, σύμφωνα με τον ίδιο, και στη συνέχεια προσγειώθηκε.
Το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα των τελευταίεων δεκαετιών
Τα λασπώδη παλιρροϊκά διαμερίσματα κοντά στο Διεθνές Αεροδρόμιο Muan και μεγάλο μέρος της δυτικής ακτής της Κορεατικής Χερσονήσου είναι αγαπημένα μέρη ανάπαυσης για μεταναστευτικά πουλιά. Φωτογραφίες σε τοπικά μέσα ενημέρωσης έδειξαν κοπάδια πουλιών να πετούν κοντά στο αεροδρόμιο την Κυριακή. Πλάνα που μεταδόθηκε από το MBC-TV έδειξαν έναν από τους κινητήρες να εκπέμπει για λίγο φλόγες καθώς πλησίαζε στο αεροδρόμιο.
Ο Kim E-bae, διευθύνων σύμβουλος της Jeju Air, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ότι το αεροπλάνο δεν είχε ιστορικό ατυχημάτων και επίσης δεν είχε προβλήματα κατά τη διάρκεια των ελέγχων συντήρησης.
Ωστόσο, ο εξοπλισμός προσγείωσης του αεροπλάνου φάνηκε στα πλάνα να μην έπεσε από κάτω και τα πτερύγια και έτσι τα φτερά του προφανώς δεν ενεργοποιήθηκαν για προσγείωση, δήλωσε ο Keith Tonkin, διευθύνων σύμβουλος της Aviation Projects, μιας εταιρείας συμβούλων αεροπορίας στο Μπρίσμπεϊν της Αυστραλίας, ο οποίος εξέτασε βίντεο από τη συντριβή.
«Το αεροσκάφος ήταν ουσιαστικά σε πτητική διαμόρφωση», είπε. Αυτό σήμαινε ότι το αεροπλάνο πιθανότατα «πετούσε πιο γρήγορα από ό,τι θα ήταν κανονικά σε κατάσταση προσγείωσης».
Τα ατυχήματα προκαλούνται συχνά από πολλούς παράγοντες, οι οποίοι μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να αποκαλυφθούν μετά από ενδελεχείς έρευνες.
Η συντριβή της Κυριακής ήταν το χειρότερο αεροπορικό ατύχημα που ενεπλάκη αεροπορική εταιρεία της Νότιας Κορέας από τότε που ένα αεροσκάφος της Korean Air χτύπησε σε λόφο στο Γκουάμ, στο δυτικό Ειρηνικό, το 1997. Σε αυτό το δυστύχημα είχαν σκοτωθεί 229 από τους 254 επιβαίνοντες.
Αυτό ήταν το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα για την Jeju Air, έναν αερομεταφορέα χαμηλού κόστους της Νότιας Κορέας που ιδρύθηκε το 2005 και πετά σε δεκάδες χώρες της Ασίας. Δύο ημέρες νωρίτερα, το αεροπλάνο που ενεπλάκη στη συντριβή πετούσε στο Πεκίνο από το Τζετζού, ένα κορεατικό νησί νότια της ηπειρωτικής χώρας, όταν αναγκάστηκε να κάνει εκτροπή προς τη Σεούλ, σύμφωνα με τον ιστότοπο παρακολούθησης πτήσεων Flightradar24.
Η εκτροπή προκλήθηκε από ιατρική, ωστόσο και όχι τεχνική, έκτακτη ανάγκη, σύμφωνα με το Αστυνομικό Σώμα του Διεθνούς Αεροδρομίου Ίντσεον.
Μετά από αυτό, το αεροσκάφος έκανε 10 πτήσεις μεταξύ Νότιας Κορέας, Μαλαισίας, Ιαπωνίας, Κίνας, Ταϊβάν και Ταϊλάνδης χωρίς επεισόδια, σύμφωνα με το Flightradar24, πριν από τη συντριβή το πρωί της Κυριακής. Το 2021, οι αρχές της Νότιας Κορέας ερεύνησαν την Jeju Air αφού ένα από τα αεροπλάνα της πέταξε παρόλο που είχε ελάττωμα, σύμφωνα με αναφορές στα εγχώρια μέσα ενημέρωσης. Μια άκρη ενός από τα φτερά του ήταν κατεστραμμένη κατά τη διάρκεια προσγείωσης, αλλά το πλήρωμα δεν αντιλήφθηκε τη ζημιά και το αεροπλάνο απογειώθηκε ξανά, ανέφερε η Korea Herald.
Πέρυσι, η αεροπορική εταιρεία έλαβε βαθμό ασφάλειας Α, ή «πολύ καλή», από την ετήσια ανασκόπηση των εγχώριων αεροπορικών εταιρειών του Υπουργείου Γης, Υποδομών και Μεταφορών της Νότιας Κορέας.
Η βαθμολογία βασίζεται στον αριθμό των ατυχημάτων ή σχεδόν ατυχημάτων, σύμφωνα με τους NYT. Ο υψηλότερος βαθμός που πήρε οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία εκείνη τη χρονιά ήταν A++ και ο χαμηλότερος ήταν B+.
{https://twitter.com/iamsakibali1/status/1873226961906221273}
Το Boeing 737-800 έχει ισχυρό ιστορικό ασφάλειας
Το αεροπλάνο της Jeju Air που συνετρίβη ήταν ένα Boeing 737-800, ένα μοντέλο που χρησιμοποιείται ευρέως σε όλο τον κόσμο και αποτελεί βασικό στοιχείο των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους. Υπάρχουν περίπου 4.400 Boeing 737-800 σε υπηρεσία παγκοσμίως, σύμφωνα με την Cirium, έναν πάροχο αεροπορικών δεδομένων. Αυτό είναι περίπου το 15% των επιβατικών αεροπλάνων που λειτουργούν παγκοσμίως.
«Το εν λόγω αεροπλάνο είναι πολύ ασφαλές και έχει καλό ιστορικό ασφάλειας», δήλωσε ο Najmedin Meshkati, καθηγητής μηχανικής στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια που έχει μελετήσει την ιστορία ασφάλειας της γραμμής Boeing 737.
Πρόσθεσε πως ήταν πιθανό να μην αναπτυχθεί ο εξοπλισμός προσγείωσης του αεροπλάνου λόγω ενός προβλήματος «συντήρησης», αν και ο ίδιος δεν θα απέκλειε ως αιτία να έχει χτυπήσει κάποιο πουλί.
Ο κ. Meshkati είπε ότι το σύστημα προσγείωσης του Boeing 737-800 ήταν καλά σχεδιασμένο και είχε ιστορικό αξιοπιστίας.