Ο Γάλλος, με τη γαλλική ομάδα και τον γαλλικό κινητήρα, κέρδισαν στη Βουδαπέστη αξιοποιώντας τέλεια τη διπλή ευκαιρία: το ατύχημα της πρώτης στροφής, που έφησε εκτός μάχης τους Φερστάπεν, Μπότας και Πέρεθ, και έπειτα το σφάλμα του Χάμιλτον με την επιλογή των ενδιάμεσων ελαστικών βροχής στην επανεκκίνηση.
Ο Οκόν κράτησε εντυπωσιακά πίσω του σε όλο τον αγώνα τον Σεμπάστιαν Φέτελ, έναν τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή, αλλά ήταν εξίσου κομβικής σημασίας και η άμυνα του Φερνάντο Αλόνσο στις επιθέσεις του Λιούις Χάμιλτον, μετά τον 48ο γύρο που ο Βρετανός έβαλε φρέσκια μαλακή γόμα και καταδίωκε ακόμα και τον Οκόν με ρυθμό 3” ταχύτερο στο γύρο.
“Τι στιγμή, τι στιγμή!” είπε καθώς δεχόταν τα ασταμάτητα χειροκροτήματα του κοινού στη Βουδαπέστη. “Αισθάνομαι τόσο ωραία. Είναι η πρώτη νίκη φυσικά μετά την επιστροφή του ομίλου Renault στη Formula 1. Ο Σεμπ [Φέτελ] ήταν υπερβολικά γρήγορος σε όλο τον αγώνα, μου άσκησε μεγάλη πίεση. Αλλά ναι, καταφέραμε να τον κρατήσουμε πίσω και ήταν μια σπουδαία προσπάθεια.
Συγχαρητήρια και στον Φερνάντο, διότι πιστεύω ότι η νίκη οφείλεται και σε εκείνον, και στις μάχες που έδωσε. Δουλεύουμε μαζί, πιέζουμε την ομάδα για να βελτιωθούμε και να πλησιάσουμε τις δύο κορυφαίες ομάδες. Όλοι μου έλεγαν πολλά για τον Φερνάντο πριν έρθω, αλλά όλα είναι λάθος. Μπορώ να σας πω ότι είναι ένας φανταστικός τύπος στη δουλειά, και απολαμβάνω να συνεργάζομαι μαζί του“, συνέχισε ο Οκόν.
Ο νεαρός Γάλλος είχε καταφέρει πέρσι να τερματίσει δεύτερος στο Μπαχρέιν, κερδίζοντας το πρώτο του βάθρο στη F1, ενώ στους πρώτους έξι φετινούς αγώνες ήταν σταθερά αρκετά ταχύτερος του Αλόνσο. Όμως, στη Γαλλία και στην Αυστρία τίποτα δεν πήγε καλά για εκείνον, και έχασε έδαφος καθώς ο Φερνάντο άρχισε να προσαρμόζεται. Στο Βρετανικό GP, η Alpine είχε ένα καινούριο πλαίσιο για τον Οκόν.
“Όταν βγαίνεις έξω από το Q1, όταν είσαι 17ος στην εκκίνηση, δεν ξέρεις ακριβώς πού βρίσκεσαι, αλλά η ομάδα κράτησε την εμπιστοσύνη της“, σχολίασε ο Γάλλος. “Είχαμε ορισμένες δύσκολες στιγμές φέτος, που τις ξεπεράσαμε μαζί με την ομάδα. Επιστρέψαμε σε μια φανταστική θέση στο Σίλβερστοουν. Και σήμερα, τι να πω; Ήταν φανταστικό. Είμαστε ξανά στο σημείο που ανήκουμε“.
Ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ο οδηγός που, μέχρι σήμερα, είχε πάρει την τελευταία νίκη της Renault στη Formula 1, στο Ιαπωνικό GP του Φούτζι το 2008. Τον καιρό που δεν άνηκε στη Renault, αλλά λεγόταν Lotus, η ομάδα του Ένστοουν είχε κερδίσει για τελευταία φορά με τον Κίμι Ράικονεν το 2013 στην Αυστραλία. Και επίσης, η σημερινή ήταν η πρώτη νίκη του γαλλικού κινητήρα από το 2018.