«Ως χώρα υστερούμε στους τρόπους προώθησης των προϊόντων μας»

Χωρίς σχόλια Share:

«Η πιστοποίηση και η ασφάλεια ενός προϊόντος συνιστούν τον πρωταρχικό λόγο για την προώθησή του»

Κ ατάρτιση πάνω στην ασφάλεια, στην πιστοποίηση και στην προώθηση των τροφίμων, μέσα από διαδικασίες που διέπουν όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας από το χωράφι μέχρι το σούπερ μάρκετ, λαμβάνει στο Perrotis College η Βικτώρια Αυγητίδου. Η 23χρονη διανύει το δεύτερο εξάμηνο του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών, με τίτλο «Νέο προϊόν διατροφής και επιχειρηματική ανάπτυξη» (Food Science).

Η Βικτώρια γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Παρότι η οικογένειά της δεν είχε ενασχόληση με τον πρωτογενή τομέα, εκείνη στα 18 της επέλεξε να ακολουθήσει την κατεύθυνση της γεωπονίας. «Τελειώνοντας το σχολείο, πέρασα στο Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος. Αρχικά, επρόκειτο για ένα εντελώς ξένο προς εμένα αντικείμενο. Εντούτοις, δεν δυσκολεύτηκα ιδιαίτερα να τελειώσω με επιτυχία τις σπουδές μου, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες σε σχέση με παιδιά που διέθεταν αγροτικό υπόβαθρο και, άρα, περισσότερες εμπειρικές γνώσεις. Σε αυτό συνετέλεσαν κυρίως η αγάπη μου για τα εργαστήρια και τις αναλύσεις, αλλά και η ευρύτητα του κλάδου, που μου προσέφερε ευχέρεια επιλογών. Πριν ολοκληρώσω τις σπουδές μου, βρέθηκα μέσω ενός προγράμματος ανταλλαγής φοιτητών σε ένα εργαστήριο τροφίμων στο Μιλάνο της Ιταλίας, όπου έκανα την πρακτική μου και εκπόνησα την πτυχιακή μου εργασία. Εκείνη η εμπειρία ήταν καθοριστική, καθώς με βοήθησε να διαπιστώσω ότι τα ενδιαφέροντά μου έκλιναν περισσότερο προς τα τρόφιμα και την προώθησή τους».

Πλούσιο πρόγραμμα σπουδών, εφόδια και πραγματικές προκλήσεις στο Perrotis

Αφού τέλειωσε τις σπουδές της στο ΑΤΕΙ, η Βικτώρια άρχισε να ψάχνει για ένα συναφές μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο εξωτερικό. Τα σχέδιά της, όμως σύντομα θα ανατρέπονταν, φέρνοντάς τη στο κατώφλι του Perrotis College. «Για καλή μου τύχη, υπήρξαν ορισμένοι αστάθμητοι παράγοντες, οι οποίοι καθυστέρησαν τη άμεση φοίτησή μου στο εξωτερικό. Τότε ξεκίνησα να αναζητώ κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα, με το Perrotis να συνιστά την πρώτη επιλογή χάρη στο πλούσιο πρόγραμμα σπουδών, το καταξιωμένο διδακτικό προσωπικό και τη φήμη που έχει χτίσει μέσα από τις σημαντικές συνεργασίες της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής με όλες τις εγχώριες εταιρείες τροφίμων. Αυτό με έκανε να νιώθω πιο σίγουρη για τους στόχους μου».

«Ως νέα γενιά, οφείλουμε να προωθούμε την πρώτη μας ύλη αποτελεσματικά, ώστε να γινόμαστε γνωστοί στο διεθνές εμπόριο»

Το στοιχείο που ξεχωρίζει η 23χρονη από το πρώτο εξάμηνο των μεταπτυχιακών της σπουδών είναι ο τρόπος με τον οποίο διεκπεραιώνονται τα μαθήματα και διεξάγονται οι εξετάσεις. «Το πρόγραμμα σπουδών είναι στα αγγλικά, γεγονός που μας βοηθάει πολύ, καθώς μας φέρνει σε καθημερινή τριβή με εξειδικευμένες ορολογίες που προφανώς θα μας χρειαστούν είτε για να εργαστούμε επαγγελματικά -διαβάζοντας άρθρα κ.λπ.- είτε για όποιον επιθυμεί να ακολουθήσει τον δρόμο του εξωτερικού. Τα μαθήματα είναι θεωρητικά και εργαστηριακά, μυώντας μας σε έναν ιδιαίτερα μεθοδικό τρόπο δουλειάς, που συμβάλλει στο να αφομοιώνεται καλύτερα η γνώση. Στο ίδιο μοτίβο διεξάγονται και οι εξετάσεις. Εκτός από το παραδοσιακό θεωρητικό κομμάτι, σε κάθε μάθημα καλούμαστε να αντεπεξέλθουμε σε μια πραγματική πρόκληση, όπως να στήσουμε μια μικρή δική μας επιχείρηση με ένα οποιοδήποτε προϊόν και να το προωθήσουμε στο εμπόριο. Με αυτόν τον τρόπο μπαίνουμε στη λογική να σκεφτούμε πέρα από τις εξετάσεις και τον βαθμό, να αποβάλουμε το άγχος της συγκεκριμένης διαδικασίας και να εστιάσουμε σε πράγματα που πραγματικά μας ενδιαφέρουν».

«Ως χώρα υστερούμε στους τρόπους προώθησης των προϊόντων μας»

Ένα μεγάλο ζήτημα για τις ελληνικές αγροδιατροφικές επιχειρήσεις παραμένει το χτίσιμο διαύλων επικοινωνίας με το εξωτερικό, καθώς εμφανώς απουσιάζουν οι αποτελεσματικές μέθοδοι ελέγχου και προώθησης των προϊόντων, σε σημείο που να αυξάνεται η προστιθέμενη αξία. «Ζούμε σε μία χώρα η οποία είναι αρκετά ευνοημένη στον πρωτογενή τομέα λόγω των κλιματολογικών συνθηκών. Συνεπώς, δεν υστερούμε στην ποιότητα των προϊόντων, αλλά σε διαδικασίες όπως αυτή της προώθησής τους. Οι νέοι κινητοποιούνται πιο εύκολα στην ανάπτυξη συνεργασιών με το εξωτερικό. Αντιθέτως, αρκετοί μεγαλύτεροι σε ηλικία άνθρωποι βλέπουν τον διαδικτυακό κόσμο ως κάτι το εντελώς ξένο. Εμείς αυτό το διδασκόμαστε στη σχολή, κυρίως μέσα από μαθήματα που έχουν να κάνουν με το κομμάτι του μάρκετινγκ. Πώς, δηλαδή, να συνεργαστούμε με το εξωτερικό ή και με εγχώριες επιχειρήσεις. Ως νέα γενιά, οφείλουμε αφενός να αξιοποιούμε την πρώτη μας ύλη στο έπακρο και αφετέρου να είμαστε σε θέση να την προωθούμε αποτελεσματικά, ώστε να γινόμαστε γνωστοί στο διεθνές εμπόριο».

Βικτώρια ΑυγητίδουΌπως επισημαίνει η Βικτώρια, η πιστοποίηση και η ασφάλεια ενός προϊόντος συνιστούν τον πρωταρχικό λόγο για την προώθησή του. «Προτού ένα προϊόν γίνει γνωστό στο εμπόριο, θα πρέπει να εξασφαλίζεται ότι πληροί κάποιες συγκεκριμένες προδιαγραφές, ότι έχουν ακολουθηθεί σαφείς τεχνικές για του δοθεί η ασφάλεια, ότι έχει λάβει μέρος σε διαγωνισμούς και κατέχει βραβεία. Δεδομένου ότι σε πολλές περιπτώσεις ο καταναλωτής δεν έχει τη γνώση να καταλάβει από μια ετικέτα το πόσο ασφαλές ή καλό είναι ένα προϊόν για τον οργανισμό του, ένα από τα πρώτα πράγματα που θα κοιτάξει είναι εάν το προϊόν αυτό έχει λάβει κάποιο βραβείο, κάποια σημαντική αναγνώριση, ή θα παρακινηθεί από τη διαφημιστική καμπάνια που το συνοδεύει».

Τελειώνοντας τις σπουδές της, η 23χρονη ονειρεύεται να εμπλουτίσει τις γνώσεις της εντός και εκτός των συνόρων. «Αρχικά, θα ήθελα να μπω σε μια εταιρεία και να μάθω πώς προσεγγίζονται καθημερινά στην πράξη οι έννοιες της ασφάλειας και της πιστοποίησης των τροφίμων. Έπειτα, θα με ενδιέφερε ιδιαίτερα να εργαστώ και σε κάποιο αντίστοιχο τμήμα επιχείρησης του εξωτερικού, ώστε να κάνω τις απαραίτητες συγκρίσεις και να εντοπίσω τα πεδία όπου δίνεται περισσότερη βάση εκεί. Στη συνέχεια, θα ήθελα να επιστρέψω στη χώρα μου και να εφαρμόσω όλα αυτά που έχω μάθει».

The post «Ως χώρα υστερούμε στους τρόπους προώθησης των προϊόντων μας» appeared first on ypaithros.gr.



Διαβάστε όλο το Άρθρο…

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Previous Article

Ιταλία: Φάμπρικα δισεκατομμυρίων με απομιμήσεις τροφίμων

Next Article

Κεντρική Μακεδονία: Χρηματοδότηση ύψους 64 εκατ. ευρώ για μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν:

Διαβάστε επίσης: