24NEWS.GR – Νέα24

Νέα,ειδήσεις από την Ελλάδα & τον κόσμο όλο το 24ωρο!Άμεση ενημέρωση & Ροή ειδήσεων για όλες τις εξελίξεις

2024-bruno-stoiximan

Όσα δεν θα διαβάσετε αλλού για το νέο MINI Cooper S

Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:
Όσα δεν θα διαβάσετε αλλού για το νέο MINI Cooper S

Που καιρός για Πρίγκιπες και ηχηρά στο άκουσμα τους παραμύθια, το κουβάρι της ιστορίας του τρίθυρου θερμικού Cooper S ξετυλίγει το τελευταίο κομμάτι του νήματος. Όχι όμως το πιο… ανεξίτηλο

Το MINI (με κεφαλαία παρακαλώ) αποτελεί το διαχρονικό απαύγασμα της trendy μόδας. Τρίθυρο ή πεντάθυρο, επιστρατεύει τον αρμονικό γάμο του ρετρό με το μοντέρνο, την εκδήλωση ενός εναλλακτικού τρόπου μετακίνησης με εφόδια το στιλ, την premium αύρα και φυσικά τις επιδόσεις (όταν πρόκειται για S και JCW) σε συμπαγή συσκευασία.

Σε ό,τι αφορά στο τελευταίο τρίθυρο, ναι, είναι ακόμη μίνι, όχι τόσο με την στενή έννοια του όρου, πάντως δεν είναι μαξιμαλιστικό. Τουλάχιστον με τα ειωθότα του 21ου αιώνα και όχι του προηγούμενου, εάν θέλουμε να είμαστε απολύτως ακριβείς. Αυτό σημαίνει συνέπεια σε ικανοποιητικό βαθμό με τις βρετανικές καταβολές του. Υπάρχει φυσικά και η περίπτωση του Countryman που όντως είναι ”MAXI” σε διαστάσεις, εκεί το πράγμα έχει ξεφύγει αρκετά. Εξωτερικά, αλήθεια είναι πως το νέο τρίθυρο Cooper S, όπως και οι προκάτοχοί του όλα αυτά τα χρόνια, υπηρετεί την πιστή συνέχεια σε ένα συγκεκριμένο σχέδιο που εξελίσσεται πολύ προσεκτικά προκειμένου να μη χαθεί η κοινή ρίζα με το χθες. Η εμβληματική εμπρός μάσκα κοσμείται από κομψά περιγράμματα και δίνει τον τόνο στην ξεχωριστή εμφάνιση, ενώ τα ανασχεδιασμένα πίσω φώτα matrix προσθέτουν πινελιές μοντέρνου στιλ. Μην περιμένετε να σας κοιτούν όλοι σαν την πρώτη φορά πριν από καμιά 20αριά χρόνια, αλλά αυτό τελικά δεν είναι απαραίτητα κακό…

MINI Cooper S 2 5d832

Στην καμπίνα με τα οικολογικά υλικά και το ευλαβικό μοντάρισμα (θα θέλαμε σε μερικά σημεία καλύτερη ποιότητα), δεσπόζει η ολοστρόγγυλη οθόνη 9,4” τεχνολογίας OLED, όπως ακριβώς συμβαίνει και στις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Προς διευκόλυνση του χειρισμού της, υπάρχει μία σειρά από φυσικούς διακόπτες σε ξεχωριστό πάνελ κάτω από αυτή. Το νέο τιμόνι, η γνώριμη μπάρα ΜΙΝΙ με τους διακόπτες δύο θέσεων και το ταμπλό με τη δίχρωμη υφασμάτινη επένδυση δημιουργούν μια πρώτη αίσθηση ευρυχωρίας, προσέξτε όμως, μόνο για τους δυο εμπρός επιβάτες. Οι πίσω (ιδιαίτερα εκείνοι με υψηλό ανάστημα) θα υποβληθούν στη γνωστή δοκιμασία, να καταφέρουν δηλαδή να χωρέσουν τα πόδια τους, όταν το κάθισμα του συνοδηγού είναι τοποθετημένο σε νορμάλ θέση. Ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει τα 210 lt, με τα καθίσματα σε όρθια θέση, ενώ μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 800 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Το χωροταξικό δεν ήταν ποτέ στα φόρτε των MINI (δεν αναφέρομαι φυσικά στο μεγάλο Countryman).

Ως γνήσιο τέκνο της MINI, οι μηχανικοί της εταιρείας δεν αφαίρεσαν από την εξίσωση τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Όχι φυσικά εκείνον με τις ξυραφένιες αντιδράσεις του παρελθόντος, αλλά τον αντίστοιχο που επενδύει στην αποτελεσματικότητα με γνώμονα τον ακριβή χειρισμό, ακόμα και όταν το πλαίσιο πιέζεται. Γεγονός είναι πως το Cooper S κουβαλά μια τεράστια κληρονομιά η οποία σε πολλές περιπτώσεις χαρακτηρίστηκε από πολλούς έως καπηλεία. Ευτυχώς εξακολουθεί ακόμη να εξαργυρώνει την «καρτίστικη λογική», το απαιτητικό στήσιμο, κεφαλαιοποιώντας στο έπακρο την δυναμική που εκπέμπει η κίνησή του.

MINI Cooper S 3 2e34f

Το κάνει όμως έχοντας πάνω του την εκτεταμένη ομπρέλα του life style, το άγχος της κοινωνικής αναρρίχησης που επιφέρει γκατζετιές οι οποίες θα εκτιμηθούν δεόντως στα ακριβά προάστια του λεκανοπεδίου. Στρίβει, επιταχύνει, κρατά σαν διάολος αλλά πάντα ο νους του είναι και κάπου αλλού, μέρος του DNA του είναι και η ελίτ που υπονοεί το φαίνεσθαι. Αυτός ο διττός χαρακτήρας τού αφαιρεί λίγους πόντους από το οδηγικό pure fun, παρά το γεγονός πως κάθεσαι χαμηλά (το σώμα στηρίζεται ιδανικά) και χειρίζεσαι ένα ικανό premium compact car. Όλα πλέον περιβάλλονται από ένα πέπλο ραφιναρίσματος, η κύλιση, το feedback από το σύστημα διεύθυνσης, η ηχομόνωση.

MINI Cooper S 4 fe64d

Ο 2λιτρος 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας μπορεί να έχει αποθέματα ισχύος και στο πρόγραμμα “GO KART” να εκπέμπει ήχο αντάξιο της σπορ δραστηριότητας, ωστόσο, πέφτει θύμα της πλύσης εγκεφάλου που μας έκαναν τελευταία οι απανταχού εξηλεκτρισμένες προτάσεις με τις ενέσεις της άμεσα διαθέσιμης ροπής και φυσικά τη χαμηλότερη κατανάλωση σε κάθε περίπτωση. Τώρα, η επιβεβαίωση πως το MINI έριξε νερό στο κρασί του συνολικά, έρχεται και από το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, που ναι μεν εκτελεί τις υποχρεώσεις του με συνέπεια και ταχύτητα, αλλά στη βασική έκδοση δεν διαθέτει χειροκίνητη λειτουργία και paddles πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού. Αστοχία…

Μάλλον πρόκειται για άδικη γκρίνια από πλευράς μου. Ίσως φταίνε οι «ηλεκτρικές» παραστάσεις που έχω τελευταία, ίσως μεγάλωσα ηλικιακά, πάντως το νεότερο Cooper S δεν προκαλεί ρίγη συγκίνησης, όπως στο παρελθόν. Η διαφορετική και πιο ψύχραιμη οπτική βέβαια, αναδεικνύει ένα macho hatch, το οποίο εκπολιτίστηκε στο έπακρο και πωλείται παρακαλώ στην αρχική προνομιακή τιμή των 30.870 ευρώ.

MINI Cooper S 5 859d5

Όποιος επιθυμεί εντονότερη γεύση και ισχυρότερο κροσέ σε επίπεδο αισθήσεων, ας προσανατολιστεί στην original έκδοση JCW. Πρόκειται επίσημα για την τελευταία θερμική ζαριά του διάσημου μοντέλου. Το Cooper S μοιάζει με προθάλαμο σε αυτή τη διαδρομή. Ταχύτατο αλλά… light, ζωηρό στα πλαίσια του εφικτού, επενδύει στη σφαιρική καθημερινή ανταποδοτικότητα, αφήνοντας λίγο πιο πίσω το “συναρπαστικό” του πράγματος.

ΤΕΧΝΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.998 cc, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, 204 PS @ 5.000 rpm, 300 Nm @ 1.450 rpm

ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ STEPTRONIC 7 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

0-100 KM/H: 6,6’’

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 242 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 8,6 lt/100 km (6,1 WLTP)
CO2: 138 g/km

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 3.876/1.744/1.432 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 210 lt

ΒΑΡΟΣ: 1.360 kg

ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 30.870 ευρώ

#MINI #ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ #ΔΟΚΙΜΗ



Διαβάστε όλο το Άρθρο…

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Previous Article

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας το Σαββατοκύριακο – Λόγω γυρισμάτων

Next Article

Απομακρύνονται κεραίες πλησίον σχολείων

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν:

Διαβάστε επίσης: