«Το καλάθι του νοικοκυριού είναι στην έκτη εβδομάδα. Βλέπετε ότι πραγματικά έχει κρατήσει τις τιμές – ως επί το πλείστον οι τιμές των προϊόντων που βρίσκονται στο καλάθι μειώνονται» επισήμανε μιλώντας στην ΕΡΤ ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης.
«Από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι το καλάθι είναι ένα από τα μέτρα για να στηρίξουμε τα νοικοκυριά κυρίως και τους συμπολίτες μας που έχουν ιδιαίτερη ανάγκη που είναι πιο οικονομικά ευάλωτοι. Από εκει και πέρα όμως, γνωρίζουμε όλοι ότι αυτή η ακρίβεια είναι “ακρίβεια Πούτιν“. Γι’ αυτό και το Υπουργείο και η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή, όπως έκανε και στην κατά τη φάση της πανδημίας, έτσι και τώρα, με μια σειρά μέτρων που φέτος ανέρχεται αυτή η στήριξη στα 13 δισεκατομμύρια ευρώ, συνεχίζει μη γνωρίζοντας πραγματικά πότε θα τελειώσει αυτό το πρόβλημα και αυτός ο πόλεμος – συνεχίζει να στηρίζει τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Παπαθανάσης πρόσθεσε:
«Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που έχει κρατικό εργαλείο, που λέγεται e-καταναλωτής, που μέσα σ’ αυτό, σε πραγματικό χρόνο περνούν όλες οι τιμές των προϊόντων.
Από την πρώτη στιγμή βάλαμε πλαφόν στο ποσοστό κέρδους. Αυτό δικαιούμαστε να κάνουμε και το κάναμε αμέσως. Το ίδιο κάναμε και κατά την περίοδο της πανδημίας, γιατί πρέπει να θυμόμαστε τι συνέβη και την εποχή εκείνη. Δηλαδή, ενώ έλειπαν τα αγαθά σε μεγάλες πρωτεύουσες της Ευρώπης, στην Ελλάδα δεν έλειψε τίποτε. Είναι πολύ σημαντικό να το θυμόμαστε και αυτό. Δεν σταματάμε τους ελέγχους, με μια υπηρεσία που δημιουργήθηκε στο υπουργείο Ανάπτυξης ειδικά γι΄αυτό.
Το 2021 η Ελλάδα είχε αποπληθωρισμό, ενώ η Ευρώπη είχε πληθωρισμό. Εμείς λοιπόν ξεκινήσαμε χαμηλότερα. Λογικό τους πρώτους μήνες να πάμε ψηλότερα, αλλά από το αποτέλεσμα τώρα βλέπετε ότι πάμε καλύτερα από την Ευρώπη».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, επισήμανε ανάμεσε σε άλλα:
«Επιτρέψτε μου μερικές ενστάσεις. Η πρώτη είναι ότι ο κόσμος ψωνίζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όχι κατ’ επιλογήν, αλλά από ανάγκη. Δηλαδή λόγω της ύφεσης, λόγω της ακρίβειας, υποχρεώθηκαν να ψωνίσουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Έχω τις αντιρρήσεις μου στο ότι πολλά σούπερ μάρκετ τουναντίον στηρίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι του νοικοκυριού, αλλά την ίδια στιγμή έχουν τεράστιες αυξήσεις στα άλλα προϊόντα.
Δεν θεωρώ ότι είναι θεμιτό να διαφημίζεται κάθε εβδομάδα μια αλυσίδα για το καλάθι εις βάρος 50.000 μικρών επιχειρήσεων, όπως του φούρνου της γειτονιά, του κρεοπώλη, του μικρού μίνι μάρκετ. Αυτοί αδικούνται αυτή τη στιγμή, γιατί δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις αλυσίδες.
Οι αλυσίδες κατά καιρούς βγάζουν προσφορές σε 50 – 60 προϊόντα θέλοντας “να βάλουν τον πελάτη μέσα”. Και το ξέρετε αυτό για να πληρώσω και για άλλα προϊόντα. Άρα πρακτικά θα πω ότι ασφαλώς επειδή τον καταναλωτή τον βοηθάει σε μια δύσκολη συγκυρία, θυμίζω ότι ένα μεγάλο μέρος ειδικά εργαζόμενων και συνταξιούχων τελειώνει το εισόδημά τους στα είδη πρώτης ανάγκης και στο ενεργειακό. Άρα είναι πολύ λογικό να κατευθύνονται στο καλάθι του νοικοκυριού».
Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης τοποθετήθηκε σχετικά, σημειώνοντας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις:
«Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι στο επίκεντρο της προσοχής της κυβέρνησης, διότι θέλουμε να τις διατηρήσουμε. Θέλουμε να έχουμε τις θέσεις εργασίας. Γι αυτό και τρέχουν όλα αυτά τα προγράμματα και τα ενεργειακά – και για τη στήριξη της ενέργειας.
Και από την άλλη όμως έχουμε τον καταναλωτή. Είναι ο συμπολίτης μας, ο οικονομικά πιο ευάλωτος συμπολίτης μας, που πρέπει να του έχουμε ένα καλάθι για να μπορεί. προϊόντα δηλαδή τα είδη πρώτης ανάγκης, να μπορεί να αγοράσει φτηνότερα».
Ως προς το επερχόμενο «καλάθι του Άγιου Βασίλη» επισήμανε:
«Υπάρχουν μια σειρά από προϊόντα που θα μπουν, παιχνίδια δηλαδή που καλύπτουν μια ευρύτατη γκάμα για την επιλογή και των νέων παιδιών που ξέρουμε πολύ καλά ότι επιλέγουν με την όψη τα παιχνίδια. Και βεβαίως αυτό είναι ακόμη μια προσπάθεια για να μπορέσουμε να έχουμε φτηνότερα παιχνίδια πάλι για να μπορέσουμε να κάνουμε οικονομία.
Πηγή: ΕΡΤ
www.ertnews.gr