Η πανδημία και το lockdown δημιούργησαν σε όλους τους ανθρώπους – και ειδικά στους χρήστες των social media – καινούργιες συνήθειες στο διαδίκτυο και νέους τρόπους εργασίας. Για τους πέντε τύπους χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που αναδύονται μετά την πανδημία, όπως αυτοί προκύπτουν από έρευνα του Pinterest, συνομίλησαν ο Χρήστος Μιχαηλίδης και η Βάλια Καϊμάκη στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Καθρέφτης».
Συνοπτικά οι 5 κατηγορίες χρηστών:
- The Emerging Entrepreneur (Ο αναδυόμενος νέος επιχειρηματίας)
- The Eco Evangelist (Ο οικο-ευαγγελιστής)
- The Prioritized Parent (Ο γονέας που θέτει ως προτεραιότητα να είναι γονέας)
- The New Nomad (Ο νέος νομάς)
- The Routine Ritualist (Η ιεροτελεστία της ρουτίνας)
Πιο αναλυτικά, ο αναδυόμενος νέος επιχειρηματίας, είναι κάποιος που βρήκε μια ευκαιρία μέσα στην πανδημία, κυρίως να «μετακομίσει» στο διαδίκτυο. Αν για παράδειγμα άνοιξε κάποιος ένα e – shop προκειμένου να πουλάει μαρμελάδες που φτιάχνει ο ίδιος, τότε ως αναδυόμενος νέος επιχειρηματίας, κοιτάζει και άλλα πράγματα που δεν κοιτούσε πριν. Και αυτό φαίνεται από τις μετρήσεις και από αυτά που ψάχνει ο κόσμος στο δίκτυο.
Παράλληλα, η ανάπτυξη της οικολογικής συνείδησης είναι πολύ σημαντική. Πολλοί είναι αυτοί που θέλουν να αγοράζουν ή να χρησιμοποιούν πράγματα βιώσιμα και ανακυκλώσιμα. Για παράδειγμα, δεν αγοράζουν συχνά νέα ρούχα καθώς θέλουν να επιδιορθώνουν τα παλιά, και γενικά χρησιμοποιούν πράγματα και υλικά που δεν μολύνουν τον πλανήτη, ούτε έχουν δοκιμαστεί σε ζώα.
Σε ό,τι αφορά τους γονείς, πολλοί ανακάλυψαν μέσα στην πανδημία τη χαρά του να μένουν στο σπίτι με τα παιδιά τους, και αυτό δεν θέλει να το χάσουν με την επιστροφή στην κανονικότητα. Θέλουν να συνεχίσουν να επικοινωνούν με τα παιδιά τους και να κάνουν μαζί χαριτωμένα πράγματα.
Ο νομάς, είναι αυτός που κάνει τηλεργασία, μπορεί να εργάζεται από παντού, μπορούσε να φύγει από την πόλη για να γλιτώσει από την πανδημία, να ασχοληθεί λίγο περισσότερο με τον κήπο του.
Και τέλος είναι αυτοί που αγαπάνε τη ρουτίνα, με την έννοια της προσήλωσης στο καθημερινό πρόγραμμα γυμναστικής.
Το μάρκετινγκ, πλέον, στα social media, επικεντρώνεται περισσότερο στην υποστήριξη των εσωτερικών αλλαγών που έχει φέρει στους ανθρώπους η χρήση και η συνεχής ενασχόληση με το διαδίκτυο. Και το μάρκετινγκ αλλάζει σιγά-σιγά. Για παράδειγμα πολλές εταιρείες – όπως η Tesla – δεν κάνουν πλέον διαφημίσεις, αλλά επενδύουν στους influecers.
Η σύγχρονη τάση απομακρύνεται από τη μανία «να πιάσουμε τους πολλούς» και επικεντρώνεται στο «να βρούμε ποιοι είναι αυτοί στους οποίους απευθυνόμαστε ακριβώς και αυτούς να πείσουμε».
Οι εσωτερικές αλλαγές που έγιναν τα τελευταία χρόνια λόγω της ευρείας χρήσης των social media, δίνουν τέτοιους τύπους ανθρώπων, σαν τις 5 κατηγορίες στις οποίες αναφερθήκανε. Επομένως, οποιοσδήποτε υπεύθυνος μάρκετινγκ, μπορεί να χτίσει μια καμπάνια πάνω σε αυτή την κατηγοριοποίηση.
Να σημειωθεί ότι το Pinterest έχει αποκτήσει νέο ενδιαφέρον το τελευταίο διάστημα, αν και είναι από τα πιο παλιά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σχεδόν συνομήλικο του Facebook. Είναι μια μόδα που «επανέρχεται». Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα οι χρήστες μαζεύουν φωτογραφίες που τους αρέσουν, με μια λογική διαφορετική από αυτή του Instragram όπου ανεβάζουν stories την ώρα που συμβαίνουν.
www.ertnews.gr