Η υφυπουργός Μεταφορών της Ισπανίας και ο πρόεδρος του οργανισμού σιδηροδρόμων παραιτήθηκαν αφού αποκαλύφθηκε ότι δεκάδες νέα τρένα που παραγγέλθηκαν για δύο περιοχές ήταν πολύ μεγάλα για να χωρέσουν σε ορισμένες σήραγγες.
ύο κορυφαίοι αξιωματούχοι στον τομέα των μεταφορών της Ισπανίας παραιτήθηκαν λόγω μιας ακατάλληλης παραγγελίας για νέους συρμούς στον προαστιακό σιδηρόδρομο, που κοστίζουν σχεδόν 260 εκατομμύρια ευρώ σύμφωνα με το BBC
Τα τρένα δεν χωράνε στις σήραγγες στις βόρειες περιοχές της Αστούριας και της Κανταβρίας.
Έτσι, ο επικεφαλής της ισπανικής σιδηροδρομικής εταιρείας Renfe, Ισάιας Ταμπόας και η υπουργός Μεταφορών, Ιζαμπέλ Πάρντο ντε Βέρα, υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους.
Το σφάλμα σχεδιασμού δημοσιοποιήθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα.
Η ισπανική κυβέρνηση λέει ότι το λάθος εντοπίστηκε αρκετά νωρίς για να αποφευχθεί η οικονομική ζημία. Ωστόσο, η περιοχή της Κανταβρίας ζήτησε αποζημίωση.
Η Renfe παρήγγειλε τα τρένα το 2020, αλλά τον επόμενο χρόνο ο κατασκευαστής CAF συνειδητοποίησε ότι οι διαστάσεις που του είχαν δοθεί για τα τρένα ήταν ανακριβείς και σταμάτησε την κατασκευή.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο στη βόρεια Ισπανία κατασκευάστηκε τον 19ο αιώνα και έχει σήραγγες κάτω από το ορεινό τοπίο που δεν ταιριάζουν με τις τυπικές σύγχρονες διαστάσεις για σήραγγες.
Το λάθος σημαίνει ότι τα τρένα θα παραδοθούν το 2026, με δύο χρόνια καθυστέρηση.
Η Renfe και η εταιρεία υποδομής Adif ξεκίνησαν κοινή έρευνα για να μάθουν πώς έγινε το σφάλμα. Νωρίτερα αυτό το μήνα, το υπουργείο Μεταφορών της Ισπανίας απέλυσε έναν υψηλόβαθμο στέλεχος της Renfe και τον επικεφαλής τεχνολογίας της Adif για την γκάφα.
Ο Μιγκέλ Ανγκέλ Ρεβίλα, περιφερειακός πρόεδρος της Κανταβρίας, περιέγραψε το έργο ως «φιάσκο» ενώ ο Αντριάν Μπαρμπόν, πρόεδρος της γειτονικής Aστούριας, είπε ότι ήταν «θυμωμένος και απογοητευμένος».
«Από τη στιγμή που έμαθα για αυτό το θέμα, έκανα ό,τι μπορούσα για να μάθω τι συνέβη και να βρω μια λύση», είπε η υπουργός Μεταφορών της Ισπανίας, Ρακέλ Σάντσεθ. «Από την αρχή, αποδεχθήκαμε την ευθύνη, ζητήσαμε συγγνώμη, αναγνωρίσαμε το λάθος και αποφασίσαμε την ευθύνη. Ξεκινήσαμε επίσης έναν εσωτερικό έλεγχο και συγκροτήσαμε μια ομάδα εργασίας για να βρούμε μια λύση και να επιταχύνουμε την κατασκευή των τρένων όσο το δυνατόν περισσότερο» πρόσθεσε.
Η κυβέρνηση, ωστόσο, επέμεινε μέχρι σήμερα ότι τα λάθη είχαν εντοπιστεί προτού κατασκευαστεί οποιοδήποτε τρένο και ότι «ούτε ένα ευρώ από τα χρήματα των Ισπανών δεν έχει χαθεί» ως αποτέλεσμα. Η κατάσταση θα ήταν χειρότερη, πρόσθεσε, αν είχαν κατασκευαστεί μικρότερα τρένα που δεν είχαν ανταποκριθεί στις προσδοκίες των ταξιδιωτών.