Τα αυτοκίνητα της Tesla που χρησιμοποιούν το λογισμικό Autopilot έχουν εμπλακεί σε 273 ατυχήματα που αναφέρθηκαν την περασμένη χρονιά, σύμφωνα με τις ρυθμιστικές αρχές, πολύ περισσότερα από ό,τι ήταν γνωστό προηγουμένως και παρέχουν απτές αποδείξεις σχετικά με τις πραγματικές επιδόσεις των φουτουριστικών χαρακτηριστικών της.
Οι αριθμοί, που δημοσιεύθηκαν από τον Αμερικανικό ομοσπονδιακό φορέα, ΝHTSA, την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (National Highway Traffic Safety Administration) για πρώτη φορά την Τετάρτη, δείχνουν ότι τα οχήματα της Tesla αποτελούσαν σχεδόν το 70 τοις εκατό των 392 ατυχημάτων που αφορούσαν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που αναφέρθηκαν από τον περασμένο Ιούλιο. Το ποσοστό αφορούσε επίσης την πλειονότητα των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών, μερικοί από τους οποίους χρονολογούνται περισσότερο από ένα χρόνο.
Οκτώ από τις συγκρούσεις της Tesla σημειώθηκαν πριν από τον Ιούνιο του 2021, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το πρωί της Τετάρτης η NHTSA.
Προηγουμένως, η NHTSA είπε ότι είχε διερευνήσει 42 ατυχήματα που ενδέχεται να περιλαμβάνουν υποβοήθηση οδηγού, 35 από τα οποία περιελάμβαναν οχήματα Tesla, σε ένα πιο περιορισμένο σύνολο δεδομένων που εκτείνεται μέχρι το 2016.
Από τους έξι θανάτους που αναφέρονται στο σύνολο δεδομένων που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη, οι πέντε συνδέθηκαν με οχήματα Tesla συμπεριλαμβανομένου ενός ατυχήματος τον Ιούλιο του 2021 με έναν πεζό στο Φλάσινγκ της Νέας Υόρκης και ένα θανατηφόρο ατύχημα τον Μάρτιο στην κοιλάδα Κάστρο της Καλιφόρνια.
Το Tesla Autopilot είναι μια σειρά συστημάτων που επιτρέπει στους οδηγούς να παραχωρούν τον φυσικό έλεγχο των ηλεκτρικών τους οχημάτων, αν και πρέπει να προσέχουν ανά πάσα στιγμή. Τα αυτοκίνητα μπορούν να διατηρήσουν ταχύτητα και απόσταση ασφαλείας πίσω από άλλα αυτοκίνητα, να παραμείνουν εντός των γραμμών τους και να κάνουν αλλαγές λωρίδας σε αυτοκινητόδρομους. Ένα διευρυμένο σύνολο χαρακτηριστικών, που ονομάζεται “Full Self-Driving” beta, προσθέτει τη δυνατότητα ελιγμών στους δρόμους της πόλης και των κατοικιών, σταματώντας σε πινακίδες στάσης και φανάρια και κάνοντας στροφές κατά την πλοήγηση των οχημάτων από σημείο σε σημείο.
Ωστόσο, ορισμένοι ειδικοί στην ασφάλεια των μεταφορών έχουν εκφράσει ανησυχίες για την ασφάλεια της τεχνολογίας, καθώς δοκιμάζεται και εκπαιδεύεται σε δημόσιους δρόμους με άλλους οδηγούς. Οι ομοσπονδιακοί αξιωματούχοι έχουν βάλει στο στόχαστρο την Tesla τους τελευταίους μήνες με αυξανόμενο αριθμό ερευνών, ανακλήσεων και ακόμη και δημόσιες νουθεσίες που απευθύνονται στην εταιρία. Οι ομοσπονδιακοί ερευνητές εντείνουν την έρευνα για τα ατυχήματα που προκαλούνται από τον αυτόματο πιλότο της Τέσλα.
Το νέο σύνολο δεδομένων προέρχεται από μια ομοσπονδιακή εντολή το περασμένο καλοκαίρι που απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναφέρουν ατυχήματα που περιλαμβάνουν υποβοήθηση οδηγού για να αξιολογήσουν εάν η τεχνολογία παρουσιάζει κινδύνους για την ασφάλεια.
Τα οχήματα της Tesla βρέθηκαν να κλείνουν το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού, Autopilot, περίπου ένα δευτερόλεπτο πριν από την πρόσκρουση, σύμφωνα με τις ρυθμιστικές αρχές.
Η εντολή της NHTSA απαιτούσε από τους κατασκευαστές να φανερώνουν τα ατυχήματα που έγιναν με τη χρήση του λογισμικού εντός 30 δευτερολέπτων από το συμβάν, εν μέρει για να μετριαστεί η ανησυχία ότι οι κατασκευαστές θα έκρυβαν τα ατυχήματα υποστηρίζοντας ότι το λογισμικό δεν χρησιμοποιήθηκε τη στιγμή της πρόσκρουσης.
«Αυτές οι τεχνολογίες υπόσχονται πολύ να βελτιώσουν την ασφάλεια, αλλά πρέπει να κατανοήσουμε πώς αποδίδουν αυτά τα οχήματα σε πραγματικές καταστάσεις», δήλωσε ο διαχειριστής του NHTSA, Στίβεν Κλιφ, σε μια κλήση με τα μέσα ενημέρωσης σχετικά με το πλήρες σύνολο δεδομένων από τους κατασκευαστές.
Η Tesla δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχόλιο. Η εταιρία έχει υποστηρίξει ότι ο αυτόματος πιλότος είναι πιο ασφαλής από την κανονική οδήγηση όταν συγκρίνονται τα δεδομένα σύγκρουσης. Η εταιρεία έχει επίσης επισημάνει τον τεράστιο αριθμό θανάτων από τροχαία δυστυχήματα ετησίως στους δρόμους των ΗΠΑ ,αριθμός που υπολογίζεται από την NHTSA σε 42.915 το 2021, χαιρετίζοντας την υπόσχεση τεχνολογιών όπως ο Autopilot να «μειώσουν τη συχνότητα και τη σοβαρότητα των τροχαίων ατυχημάτων και να σώσουν χιλιάδες ζωές κάθε χρόνο. .»
Η αντιστοίχιση δεδομένων κανονικής οδήγησης με την οδήγηση με τον αυτόματο πιλότο δεν είναι άμεσα συγκρίσιμη επειδή ο αυτόματος πιλότος λειτουργεί σε μεγάλο βαθμό σε αυτοκινητόδρομους. Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Ιλον Μάσκ, είχε περιγράψει τον Autopilot ως «αναμφισβήτητα ασφαλέστερο».
Ο Μασκ είχε πει μόλις τον Ιανουάριο ότι δεν υπήρξαν ατυχήματα ή τραυματισμοί που να αφορούν το λογισμικό Full Self-Driving beta, το οποίο κυκλοφορήσε δοκιμαστικά σε πιο περιορισμένο αριθμό οδηγών.
Οι αξιωματούχοι της NHTSA δήλωσαν ότι τα δεδομένα τους δεν αναμένεται να διευκρινίσουν εάν το Full Self-Driving ήταν ενεργό τη στιγμή της πρόσκρουσης.
Προηγουμένως, οι ρυθμιστικές αρχές βασίζονταν σε μια αποσπασματική συλλογή δεδομένων από αναφορές μέσων ενημέρωσης, ειδοποιήσεις κατασκευαστών και άλλες σποραδικές πηγές για να μάθουν για περιστατικά που συνδέονταν με σύστημα υποβοήθησης οδηγού.
Εταιρείες όπως η Tesla συλλέγουν περισσότερα δεδομένα από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, γεγονός που μπορεί να τις παρουσιάζει να εκπροσωπούνται υπερβολικά στα δεδομένα, σύμφωνα με ειδικούς στα συστήματα καθώς και ορισμένους αξιωματούχους που μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας για να περιγράψουν με ειλικρίνεια τα ευρήματα.
Η Tesla εφαρμόζει επίσης μεγάλο μέρος της τεχνολογίας της πιλοτικά, με ορισμένες να διατίθενται στάνταρ στα αυτοκίνητά της, δίνοντάς την στα χέρια των χρηστών που εξοικειώνονται πιο γρήγορα και τη χρησιμοποιούν σε μια ευρύτερη ποικιλία καταστάσεων.
Η τεχνολογία υποστήριξης οδηγού έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα καθώς οι ιδιοκτήτητες αυτοκινήτων έδειξαν επιθυμία να αφήσουν περισσότερα από τα καθήκοντα οδήγησης σε αυτοματοποιημένα συστήματα, τα οποία δεν καθιστούν τα αυτοκίνητα αυτόνομα, αλλά μπορούν να προσφέρουν άνεση και ευκολία από ορισμένες φυσικές απαιτήσεις της οδήγησης. Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Subaru και η Honda έχουν προσθέσει χαρακτηριστικά υποβοήθησης οδηγού που λειτουργούν ως πιο προηγμένο σύστημα ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού, διατηρώντας την ταχύτητα και καθορισμένες αποστάσεις από άλλα οχήματα, και ακολουθώντας τις γραμμές λωρίδας στους αυτοκινητόδρομους.
Ωστόσο κανένα από αυτά δεν λειτουργεί σε τόσο ευρύ σύνολο συνθηκών, όπως δρόμοι κατοικημένων περιοχών και πόλεων, όπως κάνουν τα συστήματα της Tesla. Η NHTSA αποκάλυψε την περασμένη εβδομάδα ότι ο αυτόματος πιλότος της Tesla χρησιμοποιείται σε περίπου 830.000 οχήματα που χρονολογούνται από το 2014.
Ο αυτόματος πιλότος έχει δώσει κίνητρο σε πολλές ρυθμιστικές έρευνες, μεταξύ αυτών και για τα ατυχήματα με σταθμευμένα οχήματα έκτακτης ανάγκης αλλά και της τάσης των αυτοκινήτων να σταματούν για φανταστικούς κινδύνους.
Στο πλαίσιο της έρευνάς του για ατυχήματα με σταθμευμένα οχήματα έκτακτης ανάγκης, η NHTSA είπε ότι εξετάζει εάν ο αυτόματος πιλότος «μπορεί να επηρρεάσει αρνητικά τους ανθρώπινους παράγοντες ή τους κινδύνους για την ασφάλεια από την συμπεριφορά του οδηγού».
Τα χαρακτηριστικά υποβοήθησης οδηγού έχουν τραβήξει την προσοχή της NHTSA, η οποία είναι ρυθυμιστική αρχή για τα μηχανοκίνητα οχήματα, αλλά και για το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών , ένα ανεξάρτητο όργανο επιφορτισμένο με τη διερεύνηση περιστατικών ασφάλειας.
Οι ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές διέταξαν πέρυσι τις εταιρείες αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της Tesla, να υποβάλουν αναφορές σύγκρουσης εντός μιας ημέρας αφού μάθουν για οποιοδήποτε περιστατικό που αφορούσε υποβοηθούμενη οδήγηση με οδηγό ο οποίος προκάλεσε θάνατο ή νοσηλεία λόγω τραυματισμού ή που αφορούσε ένα άτομο που τραυματίστηκε.
Οι εταιρείες υποχρεούνται επίσης να αναφέρουν ατυχήματα που περιλαμβάνουν ενεργοποίηση αερόσακου ή αυτοκίνητα που έπρεπε να ρυμουλκηθούν.
Ο οργανισμός είπε ότι συλλέγει τα δεδομένα λόγω των «μοναδικών κινδύνων» της αναδυόμενης τεχνολογίας, ώστε να προσδιορίσει εάν οι κατασκευαστές διασφαλίζουν ότι ο εξοπλισμός τους είναι «χωρίς ελαττώματα που θέτουν σε αδικαιολόγητο κίνδυνο την ασφάλεια των οχημάτων».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι κατασκευαστές υλικού ανέφεραν 46 τραυματισμούς από τα ατυχήματα, από τους οποίους οι πέντε ήταν σοβαροί. Αλλά το συνολικό ποσοστό τραυματισμών θα μπορούσε να είναι υψηλότερο καθώς 294 από τα ατυχήματα είχαν έναν «άγνωστο» αριθμό τραυματισμών.
Ένας επιπλέον θάνατος αναφέρθηκε, αλλά οι ρυθμιστικές αρχές σημείωσαν ότι δεν ήταν σαφές εάν χρησιμοποιήθηκε η τεχνολογία υποβοήθησης του οδηγού.
Κατά την ίδια χρονική περίοδο η Honda ανέφερε 90 ατυχήματα που αφορούσαν προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού ενώ η Subaru 10.
Ορισμένα συστήματα φαίνεται να απενεργοποιούνται τη στιγμή που προηγέιται της πρόσκρουσης, επιτρέποντας ενδεχομένως στις εταιρείες να πουν ότι δεν ήταν ενεργές τη στιγμή του συμβάντος.
Η NHTSA διερευνά ήδη 16 περιστατικά που αφορούσαν τον αυτόματο πιλότο όπου οχήματα Tesla έπεσαν πάνω σε σταθμευμένα οχήματα έκτακτης ανάγκης. Κατά μέσο όρο σε αυτά τα περιστατικά, η NHTSA είπε: «Ο αυτόματος πιλότος διέκοψε τον έλεγχο του οχήματος λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο πριν από την πρώτη πρόσκρουση».
Οι ρυθμιστικές αρχές δημοσίευσαν επίσης στοιχεία για ατυχήματα που αναφέρθηκαν από συστήματα αυτόματης οδήγησης, τα οποία συνήθως ονομάζονται αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι πολύ λιγότερο συνηθισμένα σε δρόμους, διαθέτουν εξελιγμένο εξοπλισμό και δεν διατίθενται στο εμπόριο. Συνολικά αναφέρθηκαν 130 ατυχήματα, συμπεριλαμβανομένων 62 από την Waymo, μια αδελφή εταιρεία της Google. Αυτή η έκθεση δεν δείχνει θύματα και σοβαρούς τραυματισμούς.
Στα ατυχήματα όπου έπαιξε ρόλο η προηγμένη βοήθεια του οδηγού και όπου ήταν γνωστές περισσότερες πληροφορίες για τη σύγκρουση, τα οχήματα συγκρούονταν συχνότερα με σταθερά αντικείμενα ή άλλα αυτοκίνητα.
Μεταξύ των άλλων, 20 χτύπησαν σε στύλο ή δέντρο, 10 χτύπησαν ζώα, δύο έπεσαν πάνω σε οχήματα έκτακτης ανάγκης, τρία χτύπησαν πεζούς και τουλάχιστον ένα χτύπησε έναν ποδηλάτη.
Όταν τα οχήματα ανέφεραν ζημιές, ήταν συνήθως στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, κάτι που συνέβη σε 124 περιστατικά. Η ζημιά επικεντρωνόταν συχνότερα στην μπροστινή αριστερή πλευρά ή στην πλευρά του οδηγού του αυτοκινήτου, παρά στην πλευρά του συνοδηγού.
Τα περιστατικά καταγράφηκαν σε μεγάλο βαθμό στην Καλιφόρνια και το Τέξας, τις δύο πολυπληθέστερες πολιτείες, καθώς και τις τοποθεσίες στις ΗΠΑ που η Tesla έχει εγκαταστάσεις. 125 ατυχήματα, σχεδόν το ένα τρίτο από αυτά που αφορούσαν σε υποβοήθηση οδηγού, έγιναν στην Καλιφόρνια ενώ 33 έγιναν στο Τέξας.
Πηγή:WP
www.ertnews.gr