24NEWS.GR – Νέα24

Νέα,ειδήσεις από την Ελλάδα & τον κόσμο όλο το 24ωρο!Άμεση ενημέρωση & Ροή ειδήσεων για όλες τις εξελίξεις

stoiximan

Δοκιμή: Renault Arkana 1.3 TCe 140 MHEV

Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

Έκανε πάλι το θαύμα της…

Το καλό με τη σύγχρονη αγορά των SUV είναι ότι έχει πλέον τόση ποικιλία που ο καθένας μπορεί να «απλωθεί, όσο του επιτρέπει το πάπλωμά του», ή αλλιώς το πορτοφόλι του. Μπορεί λοιπόν κανείς να κάνει μια λίστα με τα θέλω του σε σχεδιασμό, χώρους, επιδόσεις, ηλεκτρονικά συστήματα και ό,τι άλλο φανταστεί και να βρει ένα SUV μέσα στα τόσα που υπάρχουν στην αγορά, το οποίο θα του προσφέρει τη βέλτιστη επιλογή ανάλογα με τον προϋπολογισμό του.

Στην υποκατηγορία των κουπέ SUV όμως, η οποία δείχνει να αποκτά σημαντική δυναμική πλέον στην αγορά, οι επιλογές δεν είναι τόσο πολλές και συχνά κοστίζουν το κάτι παραπάνω, καθώς -οι περισσότερες- προέρχονται από τους λεγόμενους premium κατασκευαστές.

Εδώ λοιπόν μπαίνει η Renault και ο τίτλος του άρθρου της αφιερώνεται γιατί πραγματικά «έκανε πάλι το θαύμα της».

Εισάγοντας το Arkana στην αγορά, προσφέρει ένα πλήρες, μοντέρνο και κυρίως προσιτό σύνολο στους λάτρες των κουπέ SUV, ενώ κάλλιστα θα μπορούσε να προσεγγίσει επιπλέον αγοραστές στην κατηγορία.

Διαθέτοντας δε μόνο δύο επιλογές κίνησης -αμφότερες υβριδικές- και με ένα υπερπλήρες πακέτο σχεδιασμού, χώρων, άνεσης και τεχνολογίας, το Renault Arkana δημιουργεί θετική εντύπωση με την πρώτη επαφή.

Πάμε όμως να τα δούμε όλα πιο αναλυτικά…

Κουπέ γραμμές

Με την πρώτη ματιά παρατηρεί κανείς τη σχεδιαστική ταυτότητα της Renault στη μάσκα, η οποία πλαισιώνεται από τα LED φωτιστικά σώματα και τις χαρακτηριστικές γραμμές στο καπό.

Κινούμενοι προς τα πίσω, διακρίνουμε ξεκάθαρα την κουπέ ταυτότητα του μοντέλου, με τον ουρανό να κλίνει προς την ουρά του αυτοκινήτου, ενώ η πίσω όψη είναι επιβλητική, με τη μεγάλη γυάλινη επιφάνεια της πέμπτης θύρας και τα LED φωτιστικά, που εκτείνονται απ’ άκρη σ’ άκρη.

Κατασκευαστικά, το Arkana βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα CMF-B που χρησιμοποιούν και τα Clio και Captur, αλλά είναι σαφώς μεγαλύτερο με 4,57 μέτρα μήκος, 1,82 μέτρα πλάτος και 1,58 μέτρα ύψος, ενώ απέχει και 20 εκ. από το έδαφος, τονίζοντας των SUV χαρακτήρα του και επιτρέποντας στον οδηγό να κάνει και μια βόλτα εκτός της πεπατημένης, αν χρειαστεί.

Άνεση αλλά όχι για πολύ ψηλούς

Στην καμπίνα του Arkana η εύρεση μιας άνετης θέσης οδήγησης είναι εύκολη υπόθεση. Υπάρχει πλήρη ρύθμιση για κλίση και απόσταση στο τιμόνι ενώ το κάθισμα είναι άνετο και με καλή υποστήριξη στη μέση και την πλάτη.

Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται μια ευανάγνωστη ψηφιακή οθόνη οργάνων 7,2 ιντσών και δεξιά της, στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, βρίσκεται μια -γνώριμη- οθόνη 9,3 ιντσών, με κατακόρυφο προσανατολισμό, για το χειρισμό τους συστήματος infotainment και των υπόλοιπων λειτουργιών του αυτοκινήτου. Όλων εκτός από εκείνης του κλιματισμού (και κάποιων άλλων πολύ βασικών), για τον οποίο η Renault χρησιμοποιεί φυσικούς διακόπτες.

Γενικά η θέση οδήγησης είναι ψηλή, αν και η ορατότητα προς τα έξω από το μπροστινό μέρος του Arkana είναι κάπως προβληματική, λόγω των πιο φαρδιών εμπρός κολονών. Και όπως συμβαίνει με τα περισσότερα κουπέ SUV, η κεκλιμένη γραμμή της οροφής σημαίνει ότι και η ορατότητα προς τα πίσω έχει κι αυτή τα προβλήματά της…

Τα μπροστινά καθίσματα στο Renault Arkana πηγαίνουν αρκετά πίσω για να χωρέσουν επιβάτες με μακριά πόδια, ενώ έχουν άφθονο πλάτος ώστε να μην ακουμπάν οι αγκώνες οδηγού-συνοδηγού. Ο χώρος όμως για τα κεφάλια εμπρός δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλος, με τους πιο ψηλούς οδηγούς να βρίσκονται πιο κοντά στην οροφή.

Πίσω κάθονται άνετα τρεις ενήλικες, με τους ψηλούς και πάλι να προβληματίζονται λόγω της κεκλιμένης οροφής, αλλά ο μεσαίος σίγουρα δε θα δυσκολευτεί μιας και απουσιάζει το κεντρικό τούνελ.

Οι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα είναι πολύ ικανοποιητικοί. Οι θήκες της κάθε πόρτας είναι αρκετά μεγάλες και υπάρχουν επίσης μεγάλες ποτηροθήκες, ενώ διατίθεται και λίγος αποθηκευτικός χώρος κάτω από το μπροστινό υποβραχιόνιο και ένα χρήσιμο κουτάκι με χώρο για τηλέφωνο ή πορτοφόλι μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, τη στιγμή που η ήπια υβριδική έκδοση TCe 140 της δοκιμής μας διαθέτει αυξημένο χώρο αποσκευών σε σχέση με την έκδοση E-Tech 145 (513 λίτρα έναντι 480 λίτρων), επειδή η δεύτερη, αμιγώς υβριδική έκδοση εφοδιάζεται με μπαταρία που τοποθετείται κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ.

Ήπια υβριδικό και… οικονομικό

Όπως αναφέραμε, η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η «βασική» TCe 140 του Arkana και εξοπλιζόταν με 1,3 λίτρων τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης σε συνδυασμό με επτάρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Η ισχύς του συνόλου αυτού φτάνει τους 140 ίππους, ενώ η ροπή ανέρχεται σε 260 Nm.

Υπάρχει και υβριδική υποβοήθηση 12V, αλλά ουσιαστικά είναι απλώς μια ενσωματωμένη γεννήτρια/μίζα εκκίνησης που απορροφά λίγη ενέργεια που διαφορετικά θα χανόταν με το φρενάρισμα και στη συνέχεια βοηθά με το start/stop και όταν απαιτείται πλήρης επιτάχυνση, όπου προσθέτει 20 Nm ροπής.

Στο δρόμο, ανταποκρίνεται αναμενόμενα, αλλά δεν έχει αρκετή δύναμη στο μεσαίο φάσμα στροφών, επομένως θέλει υπομονή για να φτάσετε σε υψηλότερες ταχύτητες. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 9,8 δευτερόλεπτα, ενώ η μέση κατανάλωση μπορεί να διατηρηθεί γύρω από τα 8 λίτρα για κάθε 100 χλμ., με την ένδειξη να αυξάνεται ανάλογα εντός πόλης και να μειώνεται έως και κάτω από 7,5 λίτρα/100 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο.

Καλύτερο από ό,τι φαντάζεστε

Στο δρόμο, το Arkana, είναι πιο σταθερό από ότι θα περίμενε κανείς και ίσως καλύτερο από τους περισσότερους αντιπάλους του. Η πληροφόρηση από το τιμόνι είναι ικανοποιητική, και το σύστημα των φρένων ικανό να χειριστεί το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου (1.336 κιλά), σε συνδυασμό με το κινητήριο σύνολο.

Οι κλίσεις του είναι σημαντικά περιορισμένες στις στροφές και η ανάρτηση δίνει γενικά μια σιγουριά στον οδηγό που δε φαίνεται με την πρώτη επαφή. Ωστόσο, κατά συνέπεια δεν είναι τόσο άνετο (ειδικά με τις 18άρες ζάντες του αυτοκινήτου δοκιμής) και αν περάσετε πάνω από μια βαθιά λακκούβα θα νιώσετε λίγο «κοπάνημα». Βέβαια, δεν είναι τόσο άσχημη η εικόνα, με τη συνολική εντύπωση να είναι περισσότερο καλή, παρά κακή και την άνεση να θυσιάζεται μόνο σε έντονες, στιγμιαίες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Μια καινούρια, δελεαστική πρόταση

Εάν λοιπόν αναζητάτε ένα προσιτό κουπέ SUV που να είναι αρκετά πρακτικό, το Renault Arkana αξίζει να το σκεφτείτε. Δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορο αλλά κινείται άνετα και σταθερά στο δρόμο, ενώ για να αντισταθμίσει τα όποια μειονεκτήματα του έρχεται σε προσιτή τιμή και υπόσχεται ένα υποφερτό κόστος χρήσης σε σχέση με άλλα βενζινοκίνητα κουπέ SUV.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γιώργος Καραγιωργάκης

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.3 TCe
Καύσιμο
Βενζίνη
Χωρητικότητα(κ.εκ.) 1.333
Κύλινδροι
4 σε σειρά
Βαλβίδες 16
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)
140/4500-6000
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)
260/1750-3500
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
Εκκεντροφόροι
2ΕΕΚ
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)
72,2 x 81,4
Σχέση συμπίεσης
10,5:1
Κιλά/ίππο
9,5
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι 280×24 χλστ.
Πίσω
Δίσκοι 260×8 χλστ.
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού 2,6
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 11,2
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Σχέση μετάδοσης 1η 4.462
Σχέση μετάδοσης 2η 2.824
Σχέση μετάδοσης 3η 1.805
Σχέση μετάδοσης 4η 1.262
Σχέση μετάδοσης 5η 0.964
Σχέση μετάδοσης 6η 0.771
Σχέση μετάδοσης 7η 0.638
Σχέση μετάδοσης 8η
όπισθεν 3.895
Τελική σχέση μετάδοσης 4.176
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
18×8,0J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών
Kumho Ecsta HS51
Διάσταση ελαστικών
215/55 R18
Ρεζέρβα
Κιτ επισκευής
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4568x1821x1576
Μεταξόνιο(χλστ.)
2720
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) 1562
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) 1584
Βάρος(κιλά) 1336
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 513
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) 4,1
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 9,8
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 12,9
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 205
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή
5,8 – 6,1
Μέση τιμή δοκιμής 8,2
Μέγιστη τιμή δοκιμής 9,1
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 7,5
Αυτονομία(χλμ.) 617
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 50
Εκπομπή CO2 132 – 138
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης
28.980
Αυτοκίνητου δοκιμής
31.540

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:



















Το άρθρο Δοκιμή: Renault Arkana 1.3 TCe 140 MHEV εμφανίστηκε πρώτα στο AutoMoto.



Διαβάστε όλο το Άρθρο…

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Previous Article

Benelli: Η μεγάλη επιστροφή του «ανεμοστρόβιλου»

Next Article

Αυτοκίνητο: Η Ελλάδα πέτυχε την μεγαλύτερη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων το 2020

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν:

Διαβάστε επίσης: