Διεθνής έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη για το υποβρύχιο Τιτάν, το οποίο χάθηκε την Κυριακή, με μόλις 96 ώρες συμπληρωματικού οξυγόνου για τους πέντε επιβαίνοντες.
Μυστήριο «προκαλεί» η εξαφάνιση του υποβρύχιου Τιτάν που αγνοείται στον Ατλαντικό Ωκεανό.
Ο Αλιστάρ Γκρέιγκ, καθηγητής θαλάσσιας μηχανικής στο University College του Λονδίνου, αναφερόμενος στο εξαφανισμένο υποβρύχιο Τιτάν, δήλωσε:
«Τα υποβρύχια έχουν συνήθως ένα βάρος πτώσης για να ξεκινήσουν την αποστολή τους – αλλά αυτό είναι μια μάζα που μπορούν να απελευθερώσουν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης για να τα ανεβάσουν στην επιφάνεια χρησιμοποιώντας την άνωση».
«Όνειρο απατηλό να βρεθούν ζωντανοί οι επιβαίνοντες»
Ο ίδιος, σύμφωνα με το Sky News, συνέχισε λέγοντας:
«Αν έχει κατέβει στον πυθμένα και δεν μπορεί να ξαναβγεί με τη δική του δύναμη, οι επιλογές είναι πολύ περιορισμένες.
Υπάρχουν πολύ λίγα σκάφη που μπορούν να φτάσουν τόσο βαθιά, και σίγουρα όχι δύτες».
{https://youtu.be/bG8UNnVQZEE}
1% πιθανότητα να βρεθούν ζωντανοί
Σύμφωνα με την the Sun, ερευνητές φοβούνται το χειρότερο σενάριο, βάσει του οποίου οι διασώστες δίνουν «1% πιθανότητα» να βρεθούν ζωντανοί οι επιβαίνοντες.
Μέλη της έρευνας «στήνουν αυτί» μήπως ακούσουν τον παραμικρό θόρυβο καθώς τα πανικόβλητα μέλη του πληρώματος θα μπορούσαν να χτυπήσουν το κύτος σε βάθος άνω των 12.000 ποδιών κάτω από το νερό.
Το υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι «συνεχίζει να παρακολουθεί» την κατάσταση με το εξαφανισμένο υποβρύχιο Titan και θα βοηθήσει στην απάντηση «όπως χρειάζεται». Σε δήλωση σήμερα το πρωί, ένας εκπρόσωπος είπε: «Ως χώρα υποδοχής της πολυεθνικής ικανότητας διάσωσης υποβρυχίων του ΝΑΤΟ, συνεχίζουμε να παρακολουθούμε το συμβάν στον Βόρειο Ατλαντικό και θα καθοδηγήσουμε και θα βοηθήσουμε σε οποιαδήποτε δραστηριότηται».
Το Υπουργείο Εξωτερικών δήλωσε χθες ότι δεν του έχει ζητηθεί ακόμη να βοηθήσει στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Το υποβρύχιο σύστημα διάσωσης του ΝΑΤΟ (NSRS) μπορεί να μην είναι σε θέση να φτάσει στο σκάφος ακόμα κι αν βρίσκεται στον ωκεανό, καθώς «τα βάθη του νερού που εμπλέκονται υπερβαίνουν κατά πολύ» αυτά στα οποία μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια.
Ένα υποβρύχιο NSRS, που χρησιμοποιείται για τη διάσωση του πληρώματος μπορεί να λειτουργήσει στα 610 μέτρα, ενώ ένα τηλεχειριζόμενο «όχημα» μπορεί να φτάσει σε βάθη 1 χιλιομέτρου.
Το ναυάγιο του Τιτανικού είναι πολύ πιο βαθιά στα 3.800 μέτρα.