Μια απόσταση 720 χιλιομέτρων καλύπτει το μεγαλύτερο ηλεκτρικό καλώδιο του κόσμου, που ενώνει πλέον τη Βρετανία με τη Νορβηγία.
Το North Sea Link περνά κάτω από τη Βόρεια Θάλασσα διασυνδέοντας τα δίκτυα ηλεκτροδότησης των δύο χωρών. Το υποθαλάσσιο καλώδιο ηλεκτρικής ενέργειας στον κόσμο είναι ένα έργο που κόστισε 1,6 δισεκατομμύρια λίρες.
Τα δύο άκρα συνδέονται στο Σούλνταλ της νοτιοδυτικής Νορβηγίας και στο Μπλάιθ της Αγγλίας, περνώντας κάτω από τη Βόρεια Θάλασσα.
«Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Νορβηγία είναι πλέον σε θέση να μοιραστούν ανανεώσιμη ενέργεια» ανακοίνωσε την Παρασκευή η National Grid, διαχειριστής του βρετανικού δικτύου.
Η υποθαλάσσια ηλεκτρική διασύνδεση υψηλής τάσης ξεκινά με δυναμικότητα 700 ΜW, η οποία σταδιακά αναμένεται να ανέλθει στα 1.400 ΜW εντός τριών μηνών.
«Σε πλήρη δυναμικότητα, το North Sea Link θα μπορεί να τροφοδοτεί με ηλεκτρικό ρεύμα 1,4 δισεκατομμύρια νοικοκυριά» αναφέρει η National Grid.
«Όταν φυσάει στην Αγγλία και η παραγωγή αιολικής ενέργειας αυξάνεται, μπορεί κάποιος στη Νορβηγία να αγοράσει ηλεκτρική ενέργεια σε καλή τιμή από τους Βρετανούς και να αφήσει το νερό στις δεξαμενές των υδροηλεκτρικών φραγμάτω», κύρια πηγή ενέργειας στη Νορβηγία, είχε πει τον Ιούνιο ο Τορ Άντερς Νούμενταλ της Statnett, διαχειριστή του νορβηγικού δικτύου ηλεκτροδότησης.
Για την κατασκευή του καλωδίου χρειάστηκαν έξι χρόνια και συναντήθηκαν πολλές τεχνικές προκλήσεις. Δημιουργήθηκε ειδική φορτηγίδα για τη διέλευση του καλωδίου κάτω από μια νορβηγική λίμνη, ενώ ανοίχτηκε και μια σήραγγα 2.300 μέτρων.
Στην κατάταξη των πιο μεγάλων υποθαλάσσιων ηλεκτρικών καλωδίων, το North Sea Link ξεπερνά το Nordlink (623 χλμ, εκ των οποίων τα 516 κάτω από το νερό), το οποίο εγκαινιάστηκε τον περασμένο μήνα ανάμεσα στη Νορβηγία και τη Γερμανία.
Πάντως, συνδεδεμένη ήδη με Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία και Ιρλανδία, η Βρετανία προβλέπει και άλλες διασυνδέσεις με χώρες της ευρωπαϊκής ηπείρου, κυρίως χάρη σε ένα νέο υποθαλάσσιο καλώδιο που τη συνδέει με τη Δανία, το Viking Link (765 χλμ. εκ των οποίων τα 621 κάτω από το νερό), η κατασκευή του οποίου αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
www.ertnews.gr